Resultat 1 till 2 av 2

Google & Link title

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    För ganska länge sedan upplevde jag att link title inte tolkades som något annat än vilken text som helst innan länken. Sedan tycktes det för mig att det ändrades och användes som en möjlighet att tydliggöra beskrivning av vad länken säger om målet.

    Där man kan man ju se två användningar:

    1. Bara för besökare
    Text som mer omfattande beskriver vad sidan handlar men som inte ryms i ankartexten.

    2. För att hjälpa Google
    En annan användning som jag uppfattar som värdefull och positivt är att den också kan användas för att peka ut ett huvudämne som målet handlar om. Särskilt värdefullt är ju det vid internlänkning.

    Säg att du skriver en nyhet om ämnet X där något nytt hänt. Tilltalande i alla fall för seriös användning är ju att använda title för att peka ut att det är X som nyheter primärt handlar om snarare än övrigt i ankartexten som ju vid internlänkning typiskt är title.

    Eller ännu hellre att man kunde ha en struktur d.v.s. X - Y. Där X är huvudordet medan Y är under ordet till X. Det skulle verkligen underlätta för sökmotorn. Något som kunde accepteras när det används åtminstone av betrodda sajter. Men det har aldrig varit möjligt.

    Nu blev det dock så som vi alla vet att en massa gamla domäner började bete sig brutalt oseriöst. En sak de missbrukade var link title. Jag upplever nu att värdet av den för att peka ut nyckelord har minskat.

    Jag är väldigt nyfiken på vad övrigas bild är av detta och hur ni ser att link title effektivt ska användas idag. Själv har jag inte haft tid att pröva det så mycket.

  2. #2
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    det hela beror ju på hur man söker och hur man skriver sin sökning.

    kaffe italienskt, eller italiensk kaffe man vara förödande om man gjort fel och konkurrensen är hård.

    Föredrar nog kaffe som site titel och italienskt kaffe på den sidan där det handlar om italienskt kaffe om jag uppfattade dig rätt...

    Michael

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jotspot + Google = Sant
    Av hans99 i forum Nyheter
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-06-15, 08:38
  2. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-29, 23:00
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  5. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08