Resultat 1 till 11 av 11

Nu är det visst en ny GoogleDance på gång

  1. #1
    gabs avatar
    gab gab är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    11
    Mitt verktyg för mätning flaggar att datacenters är i otakt, det börjar visa olika PR varje gång det körs, så det verkar vara en ny "dans" på gång.

    Tur att dom senaste siterna blev klara så dom kommer med i den här "körningen"

    gab

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Tyvärr är de nog inte med i "körningen" då Toolbar-pagerank baseras på PR vid ett visst annat tillfälle, alltifrån 1-3 månader tidigare.. Så blev den klar senaste veckan lär den inte vara med - men har du tur så kanske.

    Har inte sett någon skillnad på någon av mina sajter än, men det kommer väl snart kanske.

  3. #3
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Min lilla hemsida visas väldigt olika just nu beroende på vilket Google du använder (com vs se).

    Då jag tog bort allt i april och har börjat om från början, så har Google ansett att det inte finns några länkar till mig, men någon gång under senaste veckan visar den hela 4 inlänkar.
    Webmaster Tools hittar givetvis fler förstås.

    Nån som vet hur ofta Google väljer att uppdatera sin egen lilla konstiga officiella version av sajters inlänkar? Kan det hänga ihop med PageRank exporten eller är det en sak helt för sig?

  4. #4
    gabs avatar
    gab gab är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    11
    Gjorde en sökning på ett tjugotal datacenters på en site och ett keyword
    och fick 4 olika bud ( alltså är inte datacenters i synk = googledance )
    Iallafall har det varit regeln i ett antal år

    Jag måste be om ursäkt om jag blandar sve. eng. men jag har pysslat
    med domäner sökord mm. endast på engelska siter sedan 2000.

    -gab

  5. #5
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Jag her inte häller märkt något...

    BTW, är det någon som har ett bra tool för att se Google Dance?

  6. #6
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Hittade den här: http://www.iwebtool.com/google_datacenter_search

    Väldigt effektiv var den....

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Google Dance är ett gammalt uttryck för ett antal år sedan. Det betydde då att Google uppdaterade sitt index och sökresultaten "dansade". Eftersom det då inte var så ofta detta skedde blev det ofta stor kalabalik bland webmasters.

    Nuförtiden och sedan ett antal år tillbaka uppdaterar Google sitt sökindex regelbundet - typ varje dag. Därför har heller inte ordet Google Dance behövt användas.

    Angående exporten av PR-värdet till toolbars som sker ungefär en gång per kvartal så har jag inte sett att detta börjat ännu. När denna börjar visa några värden vet vi att det börjat.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    gabs avatar
    gab gab är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    11
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Google Dance är ett gammalt uttryck för ett antal år sedan. Det betydde då att Google uppdaterade sitt index och sökresultaten "dansade". Eftersom det då inte var så ofta detta skedde blev det ofta stor kalabalik bland webmasters.

    Nuförtiden och sedan ett antal år tillbaka uppdaterar Google sitt sökindex regelbundet - typ varje dag. Därför har heller inte ordet Google Dance behövt användas.

    Angående exporten av PR-värdet till toolbars som sker ungefär en gång per kvartal så har jag inte sett att detta börjat ännu. När denna börjar visa några värden vet vi att det börjat.
    Såå när den visar olika orange värden på en gammal stabil site???

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Att Google dansar är inte en term som jag använder i samband med PR. Dansandet var ju sådant de körde innan de började uppdatera index veckovis eller oftare.

    Då dansande de en sökterm när något nytt skedde där: nya sajter inom området, nya länkar o.s.v. Troligen mätte de någon kvalitetsfaktor.

    Google dansande kanske också användes för att bekriga SEO Det var ju så brutalt stressande. När vi dansande GI under julen fick jag leta upp några gamla Stesolid ur köksskåpet för att få en god sömn.

  10. #10
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    Google Dance är ett gammalt uttryck för ett antal år sedan. Det betydde då att Google uppdaterade sitt index och sökresultaten "dansade". Eftersom det då inte var så ofta detta skedde blev det ofta stor kalabalik bland webmasters.

    Nuförtiden och sedan ett antal år tillbaka uppdaterar Google sitt sökindex regelbundet - typ varje dag. Därför har heller inte ordet Google Dance behövt användas.

    Angående exporten av PR-värdet till toolbars som sker ungefär en gång per kvartal så har jag inte sett att detta börjat ännu. När denna börjar visa några värden vet vi att det börjat.

    Mmmmm.... det borde vara strax snart.... Enligt denna så borde det vara vilken dag som helst nu! http://www.seocompany.ca/pagerank/pa...date-list.html

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Men PR och Google. Det har knappt något betydelse längre.

    Nu har de ju även strykit det helt, som jag tolkar det, avseende pagination på bloggar och ersatt det med någon form av färskhetsfaktor:
    http://marknad.wordpress.com/2007/08...i-runt-lankar/

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Få email varje gång man får en ny inlänk
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-06-22, 07:29
  3. Antal länkar för att nå ett visst PR-värde?
    Av stikkan_94 i forum Länkbygge
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 23:55
  4. hur många söker på ett visst ord?
    Av badtant i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 17:12
  5. Indexering av flera URLs på samma gång
    Av Marcin i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-06, 01:01