Resultat 1 till 5 av 5

Runa boxar på Adsense länk-boxar

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Gjorde om vår Adsense. Kolla den "vanliga Adsensen" här. Nu kan man få runda kanter:
    httpx://www.nyfikenvital.org/?q=node/1584

    Jag tycker det ser riktigt snyggt ut. Däremot tycker jag utseendet på länkboxarna suger. Finns det någon möjlighet att få snyggare utseende på dessa utan att bryta på Googles regler? Så att de mer liknar de som vi har för den vanliga Adsensen som jag tycker ser snyggt ut.

    Kan man göra en egen förändring och höra med Google om de godkänner den trots att den avviker?

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Själv gillar jag inte de med "runda hörn" ... då krävs det att resten av designen har runda hörn för att det ska passa in.

    En liten extra fråga. Varför hela 6 st "länkboxar" från adsense på en och samma sida. Trodde att det optimala var 3 st (vad jag läst, någonstans ...).

    cya,
    /PatrikB

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag är riktigt dåligt inläst kring hur man optimerar Adsense. Det är bättre nu än tidigare då vi dragit ner antalet som var för stort tidigare och såg jag drog klick till annonser dålig betalning från sådant med bättre.

    Tänket som vi gjorde nu hade med att många artiklar är långa och att de då kunde vara bra med någon som syntes längre ner också.

    Intressant kring länkboxarna är att Google verkar sortera mellan dem mycket elegant. För luftrenare såg vi t.ex. i den ena bara produktriktat och i den andra bara riktat allmänt mot ren luft.

    Men jag ska läsa in mig mer på det här med Adsense. Fast vi får inte alls in dåligt med pengar på Adsense. Adsense ger på en nivå att jag avstår affility eftersom det skulle störa Adsense intäkterna. Så på den nivån ligger det...

    Allt fler bjuder lokalt på sökord och särskilt kring sådant säljs dyrare typ GI (bantningstjänster med fast månadskostnad), juicepress o.s.v.. Det gör en mycket stor skillnad.

    Allmänna Adsense annonser som går över flera sajter är nålpengar. Finns möjlighet att stänga av dem helt skulle jag gärna göra det. Ger så lite om de visas och ofta oseriösa och ser illa ut. Målsajterna är ofta oseriösa och kan störa våa regelbundna läsarares förtroende för att annonserna.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Allmänna Adsense annonser som går över flera sajter är nålpengar. Finns möjlighet att stänga av dem helt skulle jag gärna göra det. Ger så lite om de visas och ofta oseriösa och ser illa ut. Målsajterna är ofta oseriösa och kan störa våa regelbundna läsarares förtroende för att annonserna.
    Fett undtag från det var ju när Läkemedelsverket körde sin Adsense kampanj. Det var grejer det

    Varenda nyckelord bjöd de på generellt. Landade allt till sin första sida. Den kampanjen märktes i våra intäkter kan jag säga...

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av MrWize
    Själv gillar jag inte de med "runda hörn" ... då krävs det att resten av designen har runda hörn för att det ska passa in.

    En liten extra fråga. Varför hela 6 st "länkboxar" från adsense på en och samma sida. Trodde att det optimala var 3 st (vad jag läst, någonstans ...).

    cya,
    /PatrikB
    Hur tycker du att de runda hörnen ser ut hos oss? Både jag och Karl tyckte det var riktigt snyggt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)