Resultat 1 till 14 av 14

Ny SEO-Tävling?

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Kan inte ni starta en ny tävling? Jim kanske skulle kunna starta en internationell tävling med hyfsat fina priset!

    Skulle vilja vara med i en tävling med någon blogg! Skulle vara kul med en bloggtävling annars... Finns det något sådant? Ranka bäst i enbart Google!

    Det verkar vara dött där ute på tävlingar nu... Kom igen Jim och alla andra!!

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En till svensk kunde vara intressant. Den förra hade sina poänger i början och visade en del första månaderna.

  3. #3
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Jo... Håller med! Den store SEO-OPITMERAREN! Jim Westergren! Borde ju starta en tävling... typ: Westergren SEO Comp. kanske? eller Swedish SEO cup?

    Sa du på svenska? Westergrens SEO cup? Han är nog den bästa i Sverige på att hålla en sådan tävling?? Om han skulle ha tid... men han kanske skulle tjäna mer på det? Annars så skulle man kanske kunna göra en skandinavisk cup där man kan bjuda in dem bästa optimerarna från Norge, Finland och Danmark, och där vem som helst annars också får vara med?

    Vad skulle sägas om "Scandinavian SEO Competition"? Vi kanske kan försöka få med oss dem större SEO företagen som "Get Updated" och "SEO LOGIC" som sponsorer? Dem sitter på en del pengar...

    Gör också en riktigt riktigt snygg webbplats för tävlingen! Sedan kanske man kan betala för att få en annons i aftonbladet, IDG etc. om man inte får det iallafall...

    Varför ge ett försök att få Svenska SEO branchen lite större? Varför inte göra en större tävling för hela världen... Sveriges Stolthet inom SEO...

    Jag tycker att det ska göras något riktigt stort för tusan! Som Svenska SEO-branchen kan ha nytta av och som kan dra in pengar... Det gäller att inte va för feg! Skulle kunna gå trots alla risker! Det skulle faktiskt kunna gynna alla seo företag?? Få mer publisitet i världen säger jag!

    Då kanske svenska SEO-företagen skulle få mer utländska kunder (och större kunder)... Sverige SEO är väl ganska liten jämfört med exempelvis USA?

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Det är intressantare att vänta tills algoritmförändringarna av länkarnas betydelse för sökresultatet ser ut att sitta stabilt med Google. Tycks som de prövar fram och tillbaka där just nu.

  5. #5
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Kanske sant! Men frågan är hur lång tid tar det? Iallafall ett antal veckor! Antar att Google inte uppskattar floppen...

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tycker nog att Googles sökresultat blir bättre och bättre. Sedan finns ju undantag. Verkar som de prövar mycket nu. Gissar att de går ifrån PR mycket och ersätter bit för bit mot mått baserade på deras sökhistorik.

    Själv är jag mest irriterad över att dublicerat data kan göra att du tappar på kombinationssökningar. Inte att de är särskilt mycket ens för total potential men principen. Fast de som plagierar tycks ju genomgående bedriva annan kriminellverksamhet så de är ju lätta att hantera genom dokumentation av det.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-08-06 klockan 10:52.

  8. #8
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Tanken var att SEO World Championship ska gå av stapeln nästa år igen, om SEO-branschen är lika intresserad och Google inte hittar på några jättekonstiga tricks.

    Men isåfall blir det nog i början av nästa år, precis som i år.

  9. #9
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Dålig stil att skada andras rykte!! Borde finnas med i reglerna att man inte får göra! Tror du inte att om en internationell tävling som skulle stå i världens tidningar skulle ge publicitet för dem största sponsorern, ponting?

  10. #10
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  11. #11
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Förlåt, Ponting! Jag trodde att du menade att Hans hade fått avsluta den Svenska SEO tävlingen för att det förstörde hans rykte i SEO världen...

    Jag menade absolut inte att klanka ner på din åsikt Ponting! Jag missförstod visst... läste texten för fort... Inget illa menat!! Förlåt!

  12. #12
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    För egen del så har jag inte tid att arrangera eller ställa upp i någon mer SEO-tävling. Intresset har även svalnat för min del men andra är välkomna att arrangera och denna går väl igång igen nästa år.

    Angående tjafs om ryktepoäng mellan medlemmar så vill jag inte att sådant postas på forumet, det är inte intressant för oss andra medlemmar och följer inte forumets syfte. Kommer lägga till det på reglerna.

    Inläggen angående hur forumet rankar på "SEO" är flyttat till tråden om det.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  13. #13
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nu för tiden får ingenting diskuteras som ligger i närheten av vissa personers intressesfär.

  14. #14
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Carcasherdotcom Seocontest
    Av Gustaf i forum SEO-tävlingar
    Svar: 132
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 02:42
  2. Astromusicologie 101 - en tävling för studenter
    Av Anton Johansson i forum SEO-tävlingar
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 18:49
  3. Egen svensk tävling?
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 22:28
  4. cpayscom.com tävling
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 13:15
  5. Tävling - vinn 25 dollar
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-25, 06:35