Resultat 1 till 10 av 10

Myspace verktyg

  1. #1
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    En term som ingen har gått misste om är väl Myspace? Enormt många 15 åringar som t.e.x Xenra(äger siten xenra som nu mera är känt som gazzump) har fått en saftig inkomstkälla som de kan leva på.

    Vad är det som har gjort dessa tonåringars siter så populära? Är det traditionellt länk bygge?

    Nej, dessa typer kunde knappt basic SEO när de började. Istället så fyllde de sidan med med linkbaits(myspace-koder) och la upp bara en länk från deras myspace profil(som ofta kan ha PR3-PR6).

    Dessa sidor växte på det sätt man vill att de ska göra, fortare och fortare och fortare..

    Vad har de för koder? Jo de har

    • koder för bakgrundsbilder/bakgrundsfärger
    • koder för layouter
    • koder för bilder
    • koder för filmer
    • koder för kontakt-tabeller


    Och en massa annat smått och gått. Det alla fem grenarna har gemensamt är att de alltid är en länk inkluderat i koden.

    För att ta reda på om detta med inkomsterna bara är ren skryt eller inte så startade jag en skämt blog på blogspot för snart en vecka sen vars namn är free myspace background.

    De första dagarna hade jag inte mer en 10 besökare eftersom varken google eller msn hade snappat upp den. Men när de väl gjorde det så fick jag 150 besök. Nästa dag(igår) fick den 250 och igår så fick den nästan 400. Anledningen var att nyckelordet myspace layouts klättrat och klättrat efter att jag skrivit två artiklar som jag publicerat i 50-100 artikel kataloger. Nu är den på 15 plats, och jag har precis börjat och inkludera den i katalogerna.

    Ett sjuhelvettes lönsamt område.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383


    då är jag nog en av de få som missat detta med "MySpace" och vad det är ... någon som kan förklara för en "oinvigd"

    cya,
    /PatrikB

  3. #3
    seattlegrunges avatar
    seattlegrunge seattlegrunge är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    262
    Ingen som har förklarat för MrWize?
    Jag skulle också vilja veta lite mer vad MySpace är... har totalt missat det, förutom att jag hört ordet x antal gånger.

  4. #4
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Det är som lunarstorm ungefär(med vissa undantag) fast för den internationella marknaden.

    Ett till tipps: skaffa en profil och lägg ut den i alla whore trains några gånger varje dag. När man kommit upp i sisådär 10000 vänner kan man börja spamma dem med bulletin boards vilket har visat sig vara extremt effektivt.

  5. #5
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av latehorn
    Det är som lunarstorm ungefär(med vissa undantag) fast för den internationella marknaden.

    Ett till tipps: skaffa en profil och lägg ut den i alla whore trains några gånger varje dag. När man kommit upp i sisådär 10000 vänner kan man börja spamma dem med bulletin boards vilket har visat sig vara extremt effektivt.

    Vad menas med "whore trains" ?

  6. #6
    herrbruns avatar
    herrbrun herrbrun är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    36
    latehorn,
    Som jag förstår det promotar du en profil med "cute pussy" o.s.v. (se: free-myspace-background.blogspot.com), och sedan spammar du de som skrivit upp sig som vänner?
    Jag tycker inte sån här skit hör hemma på forumet. Har svårt att tro att t.ex. Seologik Hans vill förknippas med liknande metoder.

  7. #7
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av ThomasA
    Vad menas med "whore trains" ?
    Det är siter där man kan lägga till vänner och lägga upp sig själv på vän-listan. Här är ett exempel.

  8. #8
    latehorns avatar
    latehorn latehorn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    255
    Citat Ursprungligen postat av herrbrun
    latehorn,
    Som jag förstår det promotar du en profil med "cute pussy" o.s.v. (se: free-myspace-background.blogspot.com), och sedan spammar du de som skrivit upp sig som vänner?
    Jag tycker inte sån här skit hör hemma på forumet. Har svårt att tro att t.ex. Seologik Hans vill förknippas med liknande metoder.
    Men kom igen.. Det här är ju faktiskt ett SEO forum. Ämnet spamming ligger inte alltför långt ifrån. Jag ser mig själv inte som en spammare.. jag skickar bara ut meddelanden till alla som lägger till mig i hortågen. Jag tror inte att de blir speciellt drabbade av mig med tanke på att man helt enkelt inte behöver läsa sina bulletin posts om man inte vill. Hittils så har det funkat extremt bra som marknadsförng.. jag kan t.e.x göra inaktiva forum aktiva på timmar tack vare denna teknik.

  9. #9
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Jag har en myspacesida för mitt band, ser väl ut som alla andra bandsidor på myspace. 3 låtar man kan lyssna på eller ladda hem gratis. Antar att det här funkar bättre ju bättre band osv .

    Har till stor del funkat så att folk som är intresserade eller gillar bandet lägger till sidan som "friend" man får en länk från deras sida i utbyte mot att man länkar tillbaka.

    Efter några veckor har bandet ungefär 2800 friends och det ökar lite hela tiden. Har provat skicka ut någon bulletin på nämda sätt utan att för den delen spamma någon for av reklam. Har också kommenterat en julhälsning på ed sidor som länkar till bandets sida, något man kan göra om de är friends.

    Jag gjorde så att jag tog bilden från en plats där jag kunde ha en räknare för att se vilka effekter det kunde ge. Det jag lyckats ha koll på är antalet hits på den bild jag lade med julhälsningen, både i bulletin och den i kommentaren. Bulletinen såg väl ungefär like många personer som fick den skulle jag säga, alltså ca 2500. Den i kommentaren är intressantare för alla de som surfar in på den aktuelle "vännens" sida ser ju den och sedan den 27:e dec har det varit ungefär 25.000 om dagen. Det här skulle lätt kunna göras i mycket större skala utan att man för den skull skickar något till någon som inte vill ha det. Har lite svårt för att kalla det SEO dock.

    Jag håller på med ett nytt test med enbart svenska friends för att se om det kan generera trafik (jag har en sida helt på svenska) och från det lilla jag presterat idag har jag fått någonstans kring 500 unika besökare. Jag återkommer med mer fakta om det här.

    Om någon är intresserad att kolla sidorna i fråga så går bandets sida under namnet Television Music Man och den svenska under namnet tankafritt.nu, båda är sökbara internt på myspace, vet inte hur bra det funkar på externa sökmotorer.

  10. #10
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Är det bara jag som inte förstår MySpace framgång riktigt? Enligt mig är det fult, spammigt och bara allmänt jobbigt och förvirrande...

    Dock är tanken god.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Verktyg för organiserat länkbygge
    Av Joel Falck i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-17, 00:59
  2. Nytt verktyg jag kom över
    Av Jim Westergren i forum PageRank
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 11:53
  3. Cache verktyg sökes
    Av berraåsnobben i forum SEO-verktyg
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 07:47
  4. Verktyg som föreslår keywords ur innehåll.
    Av David i forum SEO-verktyg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 08:00
  5. 10$ sitewide myspace relaterade länkar säljes
    Av latehorn i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-13, 18:40