Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 34 av 34

Google blir allt snabbare

  1. #31
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Mina bloggar har ingen PR alls men ligger ganska säkert på det sökord jag gett tidigare, jag har skapat en ny domän xhtml.gr och ska mer precisera mina erfarenheter om det händer nåt där... det verkar intressant då jag direkt har publicerat min blogger i index. vi får se vad som händer
    Jo men så är det. PR... När har det betydelse? Jag vet inte? Kan någon förklara när PR på länkar gör något annat än att straffa dig?

    Säkraste sättet att få värde av utlänkar som inte är kategoriserade kataloger eller bloggar (notera detta undantag för det är viktigt) är att titta på var sidan ligger i SERP där utlänken kommer ifrån. Ingenting annat där har jag sett har betydelse: Överhuvudtaget.

    Och jag har artiklar som bara ligger i åldring enligt nedan på slutet:
    http://www.nyfikenvital.org/?q=node/830
    Och rankar utmärkt utan interna länkar i övrigt eller någon extern länk trots 10 - 20 steg ner (men publicerade innan vi hade RSS). Finns ingen PR där. Rankar likväl och ger besökare. Notera att varje sida där har tio artiklar / nyheter och sedan länkar till nästan åldringssida...

    Så PR... Glöm det.

    PR & Google == Whitening & BS.

  2. #32
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Hummm jag undrar om det går att utnyttja detta tills en egen fördel. Exempelvis ett RSS-flöde över de senast ändrade sidorna och hoppas på att googla indexerar den nya versionen snabbare. Comments-feed är väl nästan ett exempel på detta.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  3. #33
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av FredrikMH
    Hummm jag undrar om det går att utnyttja detta tills en egen fördel. Exempelvis ett RSS-flöde över de senast ändrade sidorna och hoppas på att googla indexerar den nya versionen snabbare. Comments-feed är väl nästan ett exempel på detta.
    Jo men sedan undvika att du åldras ner för att "nyheten" (oavsett om det nu är en faktasida) är gammal.

  4. #34
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jo men sedan undvika att du åldras ner för att "nyheten" (oavsett om det nu är en faktasida) är gammal.
    Frågan är om nyheter/blogginlägg verkligen försämrar sin ranking mer än vad en vanlig faktasida gör. Skillnaden är ju i annat fall tydlig då en faktasida har ungefär samma länkstruktur hela tiden medan ett blogginlägg kommer längre och längre bort samtidigt som den tappar sin freshness.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  4. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  5. En teori värd att diskutera
    Av Hjalmar i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 17:03