Resultat 1 till 5 av 5

Jag har inga affärsrelationer med någon annan på forumet

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    PM:ade med en någon som fått för sig att jag hade en affärsrelation med en annan person på forumet. För att tydliggöra:

    Jag har ingen affärsrelation med någon på detta forum.

    Och i det lägger jag att pengar passerats åt något håll.

    Vad mera har jag aldrig köpt en länk. Jag har sålt en sökmotorvänlig länk, för en produkt som testats och höll god kvalitet, som efter att att Google tydliggjorde riktlinjerna i Cutts Blogg gjordes om till en icke sökmotorvänlig på en högtrafiksida. Innan var det otydligt då Yahoo! Directory rekommenderades som hade något jämförbart.

    Så att ni vet.

    Däremot länkbyter jag friskt Billigt och när det är seriöst är det bra. Tipsa sajter är också underskattat även om det känns brutalt hopplöst när man håller på (det tar tid att få svar och räkna med en träff på 100 tips) men dessa fungerar bra.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Suck och jag tänkte vi skulle spela Lotto ihop det sprack!
    Du vill du skicka pengar till mig tackar jag och tar emot och det gäller alla andra också. En renegad som jag. Alla intäkter är goda intäkter när det kommit in på bankgirot och skattats.

    Nu handlar det om att klargöra situationen just nu.

    Sedan har vi den lång erfarenheten som talar:
    http://www.seobook.com/archives/002389.shtml

    Och Wall har erfarenhet så han har säkert rätt. Google bränner sajter förr eller senare tydligen. Fan vet varför vi skulle förtjäna det men han har ju sett Google länge och vet väl hur det går och kanske är det så här oavsett om man försöker arbeta seriöst.


    The Arrogant (Semi)Professional SEO
    Here you start getting full of yourself a bit prematurely, but are profitable enough to get away with it, and ignorant enough that you don't know any better. Google has not burned down any of your sites yet, and if they did you figure those sites deserved what they got because they are low quality.

    The sites you care about are of high quality though, and they will grow almost every month until one of them gets toasted.

    * I am a professional SEO. I know this stuff. These are the rules
    * We are better than everyone. We have the best content
    * We don't buy links because we are white hat SEOs
    * People link to us because we have the best content, as do our clients
    * We don't make much from our rankings, but that is because we chose not to, because we are ethical
    Fast jag har bara en sajt om det kommer till domän och några bloggar.

    Arbetar man mycket kring innehåll är det kanske så att Google bränner sådana sajter regelbundet. Medvetet eller omedvetet.

    Sedan Wall. Det är en bra blogg. Mycket hög kvalitetsinnehåll. Men han leker med text ungefär som jag gör och det bör man vara medveten om. En aning manipulativ. Han ger kunskap men styr också ditt intryck som jag pekar på här:
    http://marknad.wordpress.com/2007/08...-manipulation/

    Det behöver inte vara fel. Det är en möjlighet som vanligt folk fått för att föra fram sitt budskap. Men man måste också kritiskt granska. Ett forum är ett forum det är diskussion. En blogg är mer envägs. Där måste man tänka mer själv och lita mindra till andra.

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Många ggr skriver han bara "för att", finns ingen tanke bakom det han säger. Är säkert duktig osv, men mer sugen på att vara den som skriver mest i branchen än den som tänker efter mest.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jo och han länkar ju gärna kunder om han kan passa in det :-)

    Men visst finns det en hel del bra där tycker jag.

    Tyckte förr att:
    www.seomoz.org/blog
    Var bra. Och de är bra fortfarande just därför att de lägger tid på artiklar. Men det kommer ingenting riktigt nytt där längre.

    Wall berättar en del av och till som jag tycker jag att jag lär mig något av eller får mig att tänka till kring.

    Outsider annars för mig är Jim Boykin som inte rankar alls på seo blog.

    Trevligt med Jim:
    www.jimboykin.com
    Är samma egenskap som vår Jim har här på forumet. Det där tekniknördiga. Du har inte det eleganta men lätt styrande som du har när Wall skriver (det samma för mig också). När du lägger tid blir det viktigt hur texten utformas också. Men därmed tappas också tekniskt trovärdighet känner jag. Även om annat värde ges istället. Trevligt med båda Jim där är just att de grottar ner sig i någon teknisk detalj och sedan dokumenterar det i detalj. Det är lite sådant nu så bloggar med sådan information är värdefulla att läsa.

    Sedan är det inte vanligt där heller.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57