Resultat 1 till 8 av 8

sponsring av templates

  1. #1
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    vad har ni för erfarenhet av detta fenomen?

    Vad finns det för för och nackdelar med det här?

    hur ställer sig google?

    tänkte höra med proffsen så jag får ett hum om det hela.
    fördelen jag kan se med en sådan här sak är väl att man kan få en hel del länkar för ett rimligt pris.

    den stora nackdelen som jag ser det är att man inte har koll på vilken slags sida man hamnar. Och jag tror inte google räknar det som naturlig länktillväxt.

    Tackar på förhand för era synpunkter.

    mvh
    Richard

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2007-08-13 klockan 15:26.

  3. #3
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    gillar ponting och alla hennes sidor, tack för svaret ponting.

    vore kul om någon annan kunde delge sina erfarenheter oxå

    Tack......

  4. #4
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Det är väldigt effektivt. Helst ska man ju göra en design själv.. Men sponsra funkar också.

    Erfarenheten säger dock att det behöver vara ett väldigt spritt template för att det ska ge riktigt mycket.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Har ingen erfarenhet men tror det är som allt annat:

    1) Varierad ankartext är bra.
    2) Liksom text runt.

    Så skulle man köra detta verkar det rimligt att man varierar denna varje gång template laddas ner. Bör ju inte vara särskilt svårt.

    Sedan har Google sagt att de inte gillar detta så då håller jag mig själv borta från detta.

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Förövrigt kring både när du får länkar från Wordpress bloggar (följ upp och ta kontakt) liksom signaturlänkar så har jag fått för mig att man ska typ ha företagsnamn eller URL. Nyckelord däremot kan straffa sig.

    Men om någon vet bättre så tala om det för mig för jag gick ner från fyra på ett nyckelord som gav 15 besökare per dag då jag fick två länkar från två bloggar (inte mina) på Wordpress d.v.s. sajtvidd som jag tipsade. Såg med avsky på SERP:en under två veckor när vi gick ner till åtta innan jag gav upp och e-postade dem sedan och fick dem att ändrada till neutral ankartext. Tillbaka fyra nu och det gick snabbt.

    Jag kan säga att jag blir riktigt piss av sådant. Så det känns fint att dela med mig nu här i tråden.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har testat att sponsra några WP-mallar till jimwestergren.com för kanske ett år sedan. Fick väl kanske 100 länkar. Det höjde min technorati-rank rätt fint och jag tycker jag rankar bättre på ordet med. Ankartext var "Jim" (litet så att de inte skulle ta bort det) och jag ligger ju topp 10 på det och jag tror det har hjälpt.

    Man ska dock tänka på:

    - Som alltid, använd en mix i länkarna. Ingen metod ska sticka ut utan jag förespråkar en fin soppa av allt möjligt så att inget mönster kan ses.
    - Just sponsring av WP-mallar är tyvärr en metod som jag tror inte funkar längre. Det var ett jäkla liv om det och både Matt Mullenweg (skapare av wordpress) och Matt Cutts har skrivit mot det och det svämmar över av erbjudande på DP.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)