Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 37

Toppen!

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Hur tusan kan det vara möjligt att ligga på 6:e plats på "Playstation Network" på Google i världen?? Min sida Arkbird ligger där nu... 28 milj. träffar... PR0... Förstår ingenting!

    Någon som skulle kunna analysera? Berätta hur tusan det kan komma sig... Har jag bra innehåll? eller beror det på för dålig konkurens?

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Skulle gissa på låg kunkurrens i Sverige, men framförallt så sitter väl du i Sverige när du gör sökningen på google.se "på webben". Då prioriterar Google siter i sverige på svenska. framför utländska siter.

    En sökning på google.com på engelska ger en helt annan träffbild: http://www.google.com/search?hl=en&q...tation+network

  3. #3
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    jag har ju ännu roligare resultat i google.com på xhtml developer, 2a av 90 miljoner träffar... helt oväntat faktiskt

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-08-09 klockan 07:49.

  5. #5
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    just det men domänen har ju funnits ett år tror jag i allfall!!! har blogintegrationen betydelse på datum?

    Michael

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-08-09 klockan 10:36.

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Du säger att alla siter hamnar i top i början för att dala, det stämmer inte med mina men ... jag ser dock att dom sakteligen tar sig upp efter uppdateringar och inkommande rätt länkar... kan ha att göra med att när jag reggar domänen så bygger jag siten direkt oftast och den är online direkt

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  9. #9
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Får bloggers bloggar bättre placering än ordinarie webbplatser? Det verkar nästan så på många bloggar som har ganska bra resultat trots urusel PR!

    Google lär ju tjäna en hel del pengar eftersom det är så otroligt lätt att tjäna via Adsense... Google skulle ju rent ut av tjäna en massa pengar om Google tänkte så... Det borde ju inte vara helt omöjligt...

    Tina: Du kanske har rätt jag vet inte... men vår sida (httpx://www.xhrone.com/) rankar på topp 10 på sökordet "länkportal" (kanske inte världens bästa sökord). Den började en bra bit ner och fanns inte alls med i topp 10, knappt i topp 100 men den gick bara rakt upp ett tag och nu har den stannat på topp 10 och pendlar där (framför allt nu när algoritmerna ändras, som hans säger).

    Den började på botten men ökade alltmer. Nu har det gått 1 år som vi haft sidan! Nu på senaste vill den inte gå längre upp (kanske för att jag inte har optimerat den på ett tag?) trots att sidan som ligger 1:a nu (httpx://www.hittasidan.nu/) har samma PR som oss... Vi båda har skrivit "länkportal" som första keyword. Vi båda har "länkportal" i rubriken på google (ett ord innan på min sida). Jag har skrivit i beskrivningen 3 gånger ordet länkportal men hitta sidan har skrivit det 0 gånger... ... Xhrone har antagligen mycket mer SEO-vänlig XHTML + CSS struktur (gjord av riktiga proffs i ett seriöst företag) även om jag har redigerat den en hel del!

    Vad tusan kan det bero på att HAN får plats NR1 och jag plats NR7 (idag)?? Allt talar för att jag skulle ligga på PLATS 1! Ännu en sak jag inte fattar med Google! Vad är det för fel jag gjort där? Inte är det konkuransen i allafall!

  10. #10
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  11. #11
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Får bloggers bloggar bättre placering än ordinarie webbplatser? Det verkar nästan så på många bloggar som har ganska bra resultat trots urusel PR!
    PR har endast mycket lite (eller som vissa hävdar inget) att göra med vilket rsultat Google väljer att visa på ett visst sökord.

    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Vad tusan kan det bero på att HAN får plats NR1 och jag plats NR7 (idag)?? Allt talar för att jag skulle ligga på PLATS 1! Ännu en sak jag inte fattar med Google! Vad är det för fel jag gjort där? Inte är det konkuransen i allafall!
    Skillnaden är att Hittasidan har 10 gånger så många inlänkar. Titta mindre på PR är mitt tips inför vidare optimering.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  12. #12
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  13. #13
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Ibland blir man riktigt glad för vad ni här på SEO-FORUM kan lära en, alltså! Tack till Magnus! Det blir guld stjärna till dig och till Ponting med! Känns riktigt bra. Jag har alltid har trott att PR har varit allt för placeringen på sökord...

    Nu hoppas jag att jag ska fixa få fler inlänkar. Det ska nog bli bra... Jag har alltid undrat varför Hitta sidan låg före... Men det ska vi sätta stop för!

    Ett stort TACK!

  14. #14
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Ibland blir man riktigt glad för vad ni här på SEO-FORUM kan lära en, alltså! Tack till Magnus! Det blir guld stjärna till dig och till Ponting med! Känns riktigt bra. Jag har alltid har trott att PR har varit allt för placeringen på sökord...

    Nu hoppas jag att jag ska fixa få fler inlänkar. Det ska nog bli bra... Jag har alltid undrat varför Hitta sidan låg före... Men det ska vi sätta stop för!

    Ett stort TACK!
    Ta det lite lungt med länkbygget bara. Går det för fort så kan du bli straffad av Google.

    Läs trådarna under avdelningen länkpopularitet. Där finns massor av kunskaper att hämta. Lycka till med länkbygget.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  15. #15
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    OK, låter bra! Tala om länkbygge så kolla gärna min andra tråd som gäller antagligen i endast ett par timmar till... Frågan är om ens det...

  16. #16
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  17. #17
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    hehe! Kanske sant! Men är inte det ganska mycket ändå?

  18. #18
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nej en länk om dagen är inte för mycket. Det verkar finnas en överdriven rädsla att få länkar till en sida.
    Jag har utan några som helst problem kunnat lägga ut runt 20 länkar på en dag, med liknande ankartext till samma sida.
    För det finns en skillnad här. Frågan är inte när du skapar länkarna utan när hittar Google dem.
    Uppdateringstakten är vanligtvis vitt skild mellan olika webbplatser. Vi pratar här tidsperspektiv på några minuter och t.o.m upptill månader beroende på vilken webbplats det gäller.
    Att då sitta och lägga ut en länk varannan dag är inte speciellt effektivt.

    Sedan om ett stort antal länkar samtidigt skulle skada en webbplats så skulle ju sidor som kan hänföras till kategorin länkbete överhuvudtaget inte kunnat komma upp.

    Ang slogan: Allt som inte bannar en webbplats stärker den.

  19. #19
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Så om man lägger ut ca 20 länkbyten per dag. Då borde man ju få sjukt bra PR! Räkna med att sidorna ligger mellan PR 1-3, en tredjedel vardera... Ingen speciellt bra relevans. Men sidor av hög kvalité. I så fall borde det räcka med ett par veckor (om ens det) för att få PR5-PR6, då man optimerar en enda sida.

    Hur gör ni som jobbar heltid med SEO? Var tusan får man alla länkar (som är gratis)?? Det kanske skulle kunna bli ett tips på den där "100 seo tips" sidan. Inte om man googlar på "byta länkar" direkt iallafall... Jag hoppas att ni delar med er!

  20. #20
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nja så enkelt är det inte zhrone. Låt mig ta ett litet exempel. Jag har en sida med drygt 7000 inlänkar av blandade sorter, relevanta, orelvanta, PR0 till PR5, den har inte fått högre PR än 4.

    Vi som arbetar heltid med SEO. Jag kan bara svara för mig själv där men för egen del äger jag runt 100 domäner. I samarbete med en partner förfogar jag över mångdubbelt fler. Men gratis är det inte att upprätthålla eller skaffa dem.

  21. #21
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Låter som onödigt mycket jobb. Min sida Xhrone.com har redan PR3 och enligt pagerankprediction.com så ska den få PR4 (vilket jag inte är säker på om det stämmer längre). Trots detta är i princip alla inlänkar pr0 och ingen över PR6 (kanske 0-2 PR6). Dem flesta ej relevanta. Dessutom är dem flesta länkbyten. Alltså inga köpta.

    Enligt googrank.com (bra reklam )som jag gav en gratis länk till, så har vi 377 inlänkar från Google. Det tror jag stämmer prick om jag ska vara ärlig. Hur kan det då komma sig att din sida i princip har samma PR men över 7 000 länkar, vissa relevanta och antagligen fler av högre PR??

  22. #22
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Låter som onödigt mycket jobb.
    Tja det beror på vad man vill uppnå med arbeta mot kunder. Men å andra sidan riskerar jag heller inte att misslyckas med de resurserna när jag tar ett uppdrag.

    Varför den sidan inte har högre PR, har ingen aning och jag bryr mig inte heller. Det som är intressant är hur den rankar i Google. Och det gör den, mycket bra. PR är ointressant.

  23. #23
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Urban G

    Ang slogan: Allt som inte bannar en webbplats stärker den.
    Nu m enar du då förutom alla andra typer straff och kvalitetsfilter (som är minst sagt många) och där också möjligheten att den externa länkkraften på sin webbplats eller webbplatser dödad finns?

  24. #24
    midass avatar
    midas midas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Lövestad, skåne
    Inlägg
    57
    Hej Xhrone och andra...
    Håller fullständigt med Urban. Stirra dej inte blind på PR, jag anser att PR ökar nog troligen så småningom, och man skall inte stirra sig blind på den. Det verkligt intressanta och VIKTIGA måste väl ändå vara VAR du rankar dvs position för dina sökord/ fraser? För hela meningen med SEO är ju att få relevant trafik till din sida?
    Magnus

  25. #25
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nja hans99 det den slogan är mer ämnad som en liten tankeställare för alla som har åsikter om vilka optimeringsåtgärder som är lämpliga. De finns ju en del som anser att länkar från exempelvis länkkataloger saknar värde och kan vara skadliga samtidigt som orelevanta länkar från länkbytessidor eller deltagande i olika länkbytesprogram är bra. Har skrivit lite om det här http://urbalill.eu/2007/06/29/lankka...ler-inte-vara/

    För det är Google som avgör vad som är lämpligt eller inte lämpligt, ingen annan. Och så länge du inte går över gränsen och blir bannad stärker åtgärderna sidan.

    Edit: stavfel korrat
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2007-08-11 klockan 15:53.

  26. #26
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  27. #27
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Länkkataloger är bra jag har fått ut bra mycket av sådant. Sedan skulle jag aldrig om jag håll på med din affär ha det här som en slogan "Allt som inte bannar en webbplats stärker den". Det kallas för att provocera Google och öppnar upp för feltolkningar.

  28. #28
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo feltolkningar har det blivit märker jag nu. Slogan var avsedd som en tankeställare, skulle ha skrivit skämtsam tankeställare för att undvika alla missförstånd och feltolkningar.
    Att arbete med det mottot är att befinna sig i gränstrakten hela tiden, vilket kan vara mycket förödande för verksamheten. Därmed inget sätt bedriva en optimeringsverksamhet på.
    Har jag nu uttryckt mig tillräckligt klart?
    Har det gått fram att jag på intet sätt vara sig arbetar så själv eller ens föreslår/tycker att någon skall göra det heller?

    Får väl i fortsättningen skriva ordentligt när jag försöker skämta till det lite.

  29. #29
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Att länkar från dig tar bra råder det ingen tvekan om. Det finns ingen blogg som tagit bättre för mig än när Gester har länkat mig och då är en PR7 blogg inräknad också (engelsk fotosajt dock).

    Men även om man är cynisk, filosofisk eller vad man vill kalla det: undvik det och var enormt tydlig när det kommer till en slogan som det där. Lämna ingenting kring tolkning på den här nivån. Provocera inte Google kring en ev. felaktig tolkning, marknadsföring eller vad man vill kalla det. Det är dumt.

    Lämna provocerandet av Google till de oseriösa firmorna som håller sig borta från forumet och som lyckats bränna flera av de äldsta och mest betrodda domäner i Sverige.

  30. #30
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Hans: Jag tror inte att Urban menade riktigt så?? Du kanske tog lite hårt på orden där? Han menade nog inte direkt att gå så långt som att "provocera Google"...

    Urban: Stämmer inte det? Har jag fel?

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sitewide länkar - Spam eller toppen?
    Av Gustav i forum Länkbygge
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-11-27, 15:56