Resultat 1 till 21 av 21

Information om Xhrone.com

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    EDIT: Tagit bort egen reklam.
    EDIT: Inte uppskattat!
    Senast redigerat av Solutions den 2007-08-16 klockan 21:22.

  2. #2
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Vad är syftet av er sajt? Vad tror/tänker ni uppnå med er sajt och vad är unikt med den?

    Edit: "Beskrivning: Xhrone.com är inte endast en katalog utan den har fler funktioner som RSS Nyheter, Google Search, artiklar, medlemskap etc"

  3. #3
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Vi jobbar just nu med att fixa ett bra medlemskap och RSS Nyheterna. Det är en hel del jobb!! Vi ska lägga in över 800 javaskript bara från dessa engelska siter! Sedan ska vi ha nyheter från SvD och DN bland annat. Dessa nyheter är också i javaskript!
    Seriöst? Vad är det för intressant information att nyheterna är i Javascript? Jag menar om du tror att det är en ny teknik så får du tänka om. Att ni har 800 script från engelska siter? jaha? Att ni bygger en medlemskaps sida och har rss nyheter??

    Hela inlägget är bs

    Förklara vad du menar vad vi skall göra med denna informationen?
    Senast redigerat av Magnus-SEO den 2007-08-12 klockan 08:25.

  4. #4
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  5. #5
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    ursäkta!! Jag uppfattade att ni andra gjorde det också.. jag redigerar väl inlägget..

  6. #6
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    och så var det där ang länkar............. har du 24 i rykte borde du veta att man inte skall skriva ut kompletta URL:r

  7. #7
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Okey okey! Men en sak förstår jag verkligen inte! Hur kan Ponting få ha det i sin tråd då?? Var god att förklara det!

  8. #8
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Regel ligger här om du undrar!

  9. #9
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Jag lägger reglerna åt sidan just nu - någon annan får ta hand om den diskussionen.

    Pontings lista med länkkataloger tillför något för forumet. Det är en ganska lång lista med bra kataloger som är värd att gå igenom om man vill ge en site lite länkkraft. Folk kommer att besöka den tråden (och då också forumet) flera gånger just för att det är en bra lista.

    Tanken är (åtminstonde tycker jag) att alla bra svenska kataloger skall samlas i den här tråden. Har man då en katalog, precis som du har och försöker marknadsföra den, skall man tipsa om katalogen i ett inlägg där. Om den då är vettig läggs den till och du får till slut många länkhungriga besökare från den tråden som lägger till sina sajter i din katalog.

    Tina har dock en rejäl mängd kataloger och det blir helt enkelt mycket mer praktiskt för besökarna, moderatorerna och för henne att de ligger i en egen tråd.

    Självklart skall man ändå få starta en tråd om sin nya länkkatalog. Disskutera vad som kan förbättras, tipsa om lite fräcka funktioner som är unika för just den katalogen och ta upp diverse spörsmål som kan komma upp. Dock skall man inte vinna någon länkkraft på att starta en eller flera nya trådar för varje katalog man har. Tänk om Tina hade gjort det - denna sektion hade inte varit särskilt intressant då.

    Se över katalogen, (när man läser informationen på sidan känns det som att det är mycket som skall komma och skall ändras) korrigera stav- och grammatiska fel och försök, efter det, att få med den på bra listor där den då kommer att höra hemma.

    Lycka till med er katalog

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Regel ligger här om du undrar!
    Du kan ju göra en tråd, eller förändra den här, där du berättar om någon erfarenhet från era sajter som är värdefullt för övriga eller några.

  11. #11
    Magnus-SEOs avatar
    Magnus-SEO Magnus-SEO är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    227
    bort editerat. PM skickat till xhrone
    Senast redigerat av Magnus-SEO den 2007-08-13 klockan 15:56.

  12. #12
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  13. #13
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Tack Tina! Det är lugnt för övrigt!

  14. #14
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Tack Tina! Det är lugnt för övrigt!
    Tack Xhrone för att du lyckats med den enastående bedriften att få bort en av de fina resurser som faktiskt finns här på SEO forum!

    TACK!

  15. #15
    berraåsnobbens avatar
    berraåsnobben berraåsnobben är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Fristad
    Inlägg
    138
    Citat Ursprungligen postat av Mactim
    Tack Xhrone för att du lyckats med den enastående bedriften att få bort en av de fina resurser som faktiskt finns här på SEO forum!

    TACK!
    Jag håller med dig.
    Det är ju ett utmärkt tillfälle att ge - i rykte

  16. #16
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Vad är det här då?? Ska JAG få lida för vad Ponting tar för beslut?? Det här känns som rena sandlådenivån!!

    Det är väl ändå inte mitt fel att Ponting beslutar att ta bort länkarna för att hon anser att det inte är rättvist när jag själv inte får ha det?? Det är ju för f-n inte mitt fel! Ska ni komma och klaga på mig va?? Det får en att bli riktigt förbannad! Jag bad inte ens Ponting att göra det!

    För det första så får jag lida av att folk inte följer den nya regeln NR 13 när jag inte kan svara för det. För det andra så får jag lida över att Ponting får länka ut men inte jag trots att samma regler gäller. Jag får dåligt rykte för trots att Jim har sagt i en tråd (är inte säker på vilken) att man VISST får ha länkar till sin egen sida och att det inte räknas som egenreklam i vissa sammanhang (gäller inte länkbytessektionen då Hans som är ansvarig för detta inte tycker det).

    Känner mig rätt så orättivist behandlad nu... Om det är Ponting som har tagit bort länkarna frivilligt för min skull är det väll henne (förlåt ponting, måste bara vara ärlig, inget illa menat) ni ska klandra.

    Dessutom så borde jag få tillbaka ALLT rykte som jag har blivit fråntaget (en har redan gjort det, och det tackar jag för) där det inte har varit mitt fel eller där jag har följt reglerna men "någon" har påståt att jag inte gjort det.

    Där missbrukade jag regel NR13! Förlåt Jim och alla andra men det är flera som har nämnt ordet "rykte" i sitt tjafs här och jag vill säga varför jag känner mig så illa till mots...

  17. #17
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    för den delen Sjukt låg nivå att kalla en för "Pucko" när man drar ner ryktet... Det märks att den personen inte lär vara mer än 15 år...

  18. #18
    wintzells avatar
    wintzell wintzell är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    102
    Jag tror att vi behöver förtydliga reglerna för utgående länkar här på forumet.
    Så som det är nu är det endast länkbytessektionen som man, enligt reglerna, inte får skriva sökmotorvänliga url:er i. Alla andra kategorier får man skriva ut url:erna.

    Dock, har vi då glömt regel nummer 7 vilket gör det hela lite svårare:
    "Ingen reklam alls för dina egna tjänster för förekomma i trådarna. Du har endast en länk i din signatur."

    Då måste vi genast bedöma vad som är egna tjänster. Detta är lite svårare än att veta om man är i länkbytessektionen eller ej. Blir det en tjänst bara för att man behöver betala för den? Blir det en tjänst bara för att den har med sökmotoroptimering att göra? Blir det en tjänst bara för att du vinner på det? Dessa frågor kan bli mer invecklade och dumma ju längre man håller på.

    Hittills har de regler som funnits räckt för att forumet skall fungera. De flesta användare har använt sig av sunt förnuft och postat med nyckelfrasen* i bakhuvudet - Tillför detta något för forumet? I takt med att det blir fler användare blir det också fler som mister sitt sunda förnuft och min teori om min lilla nyckelfras i bakhuvudet börjar bli allt mer imaginär.

    Istället för att skriva hur jag tycker det skall styras igen säger jag följande. Kan katalogen tillföra något annat än reklam för själva katalogen får den en tråd här, annars får man försöka lägga till den i någon av listorna. Och anledningen till att Ponting har en egen tråd står i ovanstående länk.

    Xhrone, du får inte alls lida för att Ponting får ha en egen tråd med massa bra länkkataloger - du får istället tillgång till en bra lista med massa kataloger där du kan lägga till din egen katalog och på så vis vinna egen länkkraft.

    Jag tänker inte disskutera regel 13 nåt särskilt men jag kan lova dig att det så småningom jämnar ut sig så att ditt anseende exakt passar den siffran andra tilldelar dig.

    För att belysa problematiken på ett illustrerande vis: När Ponting tog bort sin lista från sin tråd så var det flera som direkt protesterade och uppmanade henne direkt i hennes tråd att lägga tillbaka listan. Det var t.o.m. några som blev så upprörda att de gick till källan (inte nödvändigtvis ditt fel, utan källan) som startade hela cirkusen och klagade.
    Hur många, utom dig själv, va det som klagade när du tog bort din länk?

    * - Nyckelfrasen enligt mig...

  19. #19
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    hmm herregud...

    xhrone jag förstår att du vill jobba upp din katalog att personer och pr härifrån är najz. Vem tycker inte det.

    En post under en eller den tråd som sammanställer svenska och/eller seo-vänliga kataloger vore dock bättre än att skapa en tråd i eget syfte. Jag tror dock du hajade det rätt snabbt.

    Till övriga:
    Det är pontings beslut att plocka bort sina kataloger. Att kritisera xhrone har man inget för. Ponting har helt enkelt bara ett för stort svenskt samvete där vi alla ska vara lika.

    Och sen det här om regler. PM:a en moderator om ni känner att något blivit fel. Den allmänna pajkastningen bör man hålla sig ifrån så länge man befinner sig på ett seriöst forum som detta. Det finns en anledning att vi har moderatorer, nämligen så vi övriga inte behöver lyfta ett finger för att hålla forumet rent och fritt från spam. Det finns en funktion för att anmäla inlägg, jag hoppas och antar att den helt enkelt upplyser rätt moderator om att något kan vara felaktigt med inlägget. Använd den istället.

    Gällande listorna av länkkataloger. Vad jag gissar att xhrone var ute efter var att bli kungen av länkkataloger om nu ponting är drottningen av dem. Till skillnad från ponting har han precis börjat och har alltså 2 kataloger att leka med. Så varför skulle denna tråd inte få samma behandling? ok nu har även jag sett länk till xhrone-katalogen förut så man kan argumentera att påbyggnad av den hade varit vettigare.

    Aja blir bara ledsen av att läsa denna tråd så jag lägger den bakom mig.

  20. #20
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Tack, Feldon!! RIKTIGT bra inlägg!! Tacksam för ditt stöd! För den delen ska jag lägga in katalogen i den tråden du sa istället!

    Jag blir glad när det finns personer med empati!

  21. #21
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har tyvärr inte tid och lust att sätta mig in i vem som har rätt eller fel i det här tjafset.

    Jag låser tråden och hänvisar till forumets syfte.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 11:04
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:23
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-17, 02:39
  4. Information bättre än försäljning enligt Google?
    Av Gustav i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 20:04