Resultat 1 till 11 av 11

Optimera Fort???

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Nu när nästa update är på G, är det inte en jäkligt bra idé typ optimera och göra länkbyten på högvarv??

  2. #2
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Nej, eftersom det inte syns nu ändå. Den PageRank (om du menar den) som visas i toolbar-uppdateringen är från flera månader sen. Om du däremot menar den uppdatering som vissa anser sker i Google för tillfället, så lär inte nya länkar ge särskilt gott resultat ändå.

    Så, nej. Ingen stress behövs för seo. Nästan aldrig bra att stressa i SEO, mer än att få sidan indexerad tidigt.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Nej,

    Arbeta långsiktigt. Länkar m.m. tar ju kontinuerligt.

  4. #4
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    OK... Trodde det var realtid!!

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    OK... Trodde det var realtid!!
    Jo det var det jag menar att det är med sökresultat eller nästan numera. Exporten tar ju bara någon tid. Lönar sig alltid att arbeta på inlänkar, innehåll o.s.v.

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Nu när nästa update är på G, är det inte en jäkligt bra idé typ optimera och göra länkbyten på högvarv??
    Jobbar du på för högt varv så filtreras du bort, vilket kan vara något att tänka.

    30+ filtret eller något heter tråden om det filter som verkar slå mot sidor man länkar för hårt inom för kort tid.

    Jobbar du kontinuerligt så kommer du ranka bättre i slutänden ändå. Då anser Google att materialet uppdateras bra och det ser mer naturligt ut med inlänkningen.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Låter seriöst! låter som bra tips!

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Jobbar du på för högt varv så filtreras du bort, vilket kan vara något att tänka.
    Jag tror på det också sedan är det värt att notera att Google gått ut och sagt att hastigheten på inlänkar inte är något de tittar på alls.

  10. #10
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag tror på det också sedan är det värt att notera att Google gått ut och sagt att hastigheten på inlänkar inte är något de tittar på alls.
    Vad Google säger och vad Google gör

    Aja men jag tror på dem i viss utsträckning i detta fall.

    Så här resonerar jag:
    Idag kan Google se vilka länkar som kommer från säg en blogg, länkkatalog etc. de har på något sätt flaggat sidor som olika typer av sidor.
    Om de märker att 30-40 kataloger länkar inom loppet av ett par dagar, kanske så mycket som en vecka eller så men inget annat. Då syns det att det är artificiellt länkbygge enbart. Vilket de straffar tills de märker att sidan uppdateras, tror Per gjorde ett test som visade att intern omstrukturering gav bättre än att ta bort det artificiella bygget, eller att ytterliggare typer av sidor visar intresse och ett naturligt länknätverk bildas.


    Och enligt mitt eget resonemang efter att ha läst det borde betyda att man genom att få länkar från många olika typer av sidor skulle kunna optimera på högre varv än om endast katalogregistrerar. Nu har inte jag ett sådant kontaktnät eller så att jag har tillgång till så många olika typer av sidor eller större mängder sidor att skaffa länkar ifrån. Men någon som har och villig att testa?

    PS.
    För de som är ovana att läsa mina inlägg eller texter som använder komma på mitt vis så kommer här en förklaring. När man skriver, som nu, så får man lägga komma och en text som sticker in mitt i en mening och avsluta med komma, som jag gjorde i början, och sedan fortsätta på den ursprungliga meningen. Texter skrivna till det extrema på det viset blir dock svårlästa men en kamrats bror visade sig kunna prestera ett helt A4 med endast 1 mening. De fick bara använda en mening för att förklara något under deras svenskaundervisning, lärare som visserligen ansåg att det var att ta i kunde konstatera att inga regler brutits mot och därför godkänna texten.

    Men jag hoppas att jag inte förvirrar någon för mycket här på forumet. Har inte sett någon som har några större svårigheter med språket
    DS.

  11. #11
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Tyckte det ovan var bra skrivet av dig.

    Funderade precis på att skriva en fundering liknande den men mer allmän och generell för vad Google kommenterar kontra vad vi tycker oss se själva. Tanken jag läkte med:
    1) Det Google kommenterar är det de kallar algoritmen.
    2) Straff-filter tänker man som något annat och berör aldrig i kommenterar för det ska i princip inte vara av intresse för en "seriös" webbplats.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. optimera joomla sida
    Av nyborjare i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 20:55
  2. Optimera en sida!
    Av pokerbolaget i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 12:33
  3. Optimera CSS
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-10, 12:24
  4. optimera sidan efter sökfras
    Av Magnusson i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 09:58
  5. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54