Resultat 1 till 7 av 7

Yahoo på uppgång

  1. #1
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Om det här håller i sig så innebär det sannerligen en del förändringar i framtiden. Tror inte att det påverkar de svenska användarna så mycket i dagsläget men på sökmotorsidan kan skiftena gå ganska snabbt, upplever användarna att de får bättre resultat på en annan sökmotor så byter de snabbt..

    Själv har jag inte jobbat så mycket med Yahoo pga. tidsbrist men någon här på forumet kan säkerligen fylla i, vet att Yahoos SERP varit uppe på dagordningen tidigare.

    "I dag kom rapporten över vad det amerikanska folket tycker om service och kvalité på olika teknikprodukter. Det är The University of Michigan som tar fram det så kallade American Customer Satisfaction Index.

    När det gäller portaler och sökmotorer så har Yahoo gått förbi Google i kundnöjdhet under året. Yahoo hoppar upp fyra procent samtidigt som Google rasar lika mycket sedan förra året. Följden blir att Yahoo hamnar på index 79 och Google hamnar på 78."

    http://nyteknik.se/art/51773

  2. #2
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    trevligt om Yahoo ökar, där ligger jag som nummer ett med mina sökord

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-08-14 klockan 22:02.

  4. #4
    whylds avatar
    whyld whyld är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Åstorp, Skåne
    Inlägg
    277
    Jag tror att Yahoo är en riktig lyckomätare. Den som söker får se sina egna sajter på förstaplatsen - antar att deras algoritm har koll på vem som söker.

    Eller så är yahoo mycket bättre på att genomskåda professionella SEO-tekniker och låter oss hobbySEOare hamna lite högre upp sökresultaten.

  5. #5
    Mactims avatar
    Mactim Mactim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    73
    Jag upplever samma sak med MSN och Live. Man hamnar på toppen direkt... synd att det är så få som använder dem bara...

  6. #6
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Hehe ja väldigt få. Jag rankar ungefär samma på google, msn och yahoo på mina viktigare sökord men jag får mer trafik från google images än jag får samtliga andra tillsammans.. Mycket mer. Men efter den här rapporten kommer jag hålla lite bättre koll på loggarna för att se om det ökar, skulle det komma till ett trendskifte så gäller det att ligga framme. Som det är nu kommer det dock inte att påverka min optimering, jag fortsätter att först och främst optimera för användaren.

  7. #7
    J-Ms avatar
    J-M J-M är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Mactim
    Jag upplever samma sak med MSN och Live. Man hamnar på toppen direkt... synd att det är så få som använder dem bara...
    det är just därför du hamnar i toppen direkt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Yahoo marknadsandelar
    Av Maccke i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 09:27
  2. Optimerad för Yahoo?
    Av Anton Johansson i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 13:26
  3. Yahoo Backlinks
    Av Elias KAI i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 11:35
  4. Vad har hänt med Yahoo eller min sajt?
    Av nfinland i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-09, 09:09
  5. Supererbjudande för Yahoo Directory
    Av Jim Westergren i forum Kataloger
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 23:04