Resultat 1 till 9 av 9

Visual Studio 2008

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Kan vara kul för vissa här att se Microsofts Visual Studio Web Developer 2008. Kommer säker bli riktigt bra då övriga komponenter i Visual Studio är riktigt bra! Nu pratar vi webbprogramering på ganska hög nivå... Någon som har erfarenhet av tidigare versioner av den editorn?

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Kan vara kul för vissa här att se Microsofts Visual Studio Web Developer 2008. Kommer säker bli riktigt bra då övriga komponenter i Visual Studio är riktigt bra! Nu pratar vi webbprogramering på ganska hög nivå... Någon som har erfarenhet av tidigare versioner av den editorn?
    Jag kör version 2006 och är helnöjd med den.

    Felsökningar och validering direkt av koden. Bara att ställa in vilken standard man vill följa.

    Grymt med incheckning och liknande om man är flera som delar på projekt.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av xhrone
    Kan vara kul för vissa här att se Microsofts Visual Studio Web Developer 2008. Kommer säker bli riktigt bra då övriga komponenter i Visual Studio är riktigt bra! Nu pratar vi webbprogramering på ganska hög nivå... Någon som har erfarenhet av tidigare versioner av den editorn?
    Hmm sitter väl inte i web developer delen av VS så mycket men VS-05 var underbar när jag gjorde lite 3D spel i spel och grafikkurserna jag läst. Även skön att ha till allehanda små c och c++ program som man slänger upp när man behöver göra något mer övergripande som man behöver program för att fixa

    Mycket trevligt om man tänkt programmera något objekt orienterat etc, antar att detsamma gäller för web developer. De flesta här på forumet borde väl använda det här eller något liknande då det är många länkkataloger och annat som man bör göra objektorienterat för att kunna hålla struktur på sakerna. Eller har jag fått fel uppfattning?

  5. #5
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Jag funderar på att köpa det till företaget om jag bara kunde lära mig lite mer om det... Hade C++ Express Edition förr men har inte riktigt förståt mig på web developer riktigt... ska läsa på! Skulle kunna vara riktigt stor användning för det tror jag...

  6. #6
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Web Developer 2006 är gratis att ladda ner från MS.

    Reggar man sig i deras nätverk så får man massa lullull också
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  7. #7
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Ja... Express Edition är gratis men INTE den professionella versionen... eller "standard Edition" heller för den delen... Finns en del viktiga begrännsningar i Express Edition... Dessutom måste jag säga att länken jag gav er var bara en BETA 2 download...

  8. #8
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Ingen fara den har jag redan på jobbet

    Det är bra när man får det senaste hela tiden.

    Skall installera CS 3 snart så får man se vad Adobe har hittat på.

    De har ju iaf bytt ut GoLive mot Dreamweaver.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  9. #9
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    Som du sa är VS väl bäst om man jobbar i större projekt och exempelvis på .NET plattformen. Bra integration med övriga Ms produkter, SQL Server, SharePoint, Reporting Services osv osv. om man jobbar med flera produkter.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)