Resultat 1 till 15 av 15

Hittade ett WP-template med bara pages

  1. #1
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Satt och slösurfade lite efter ny inspiration för seo optimering av WP, och hittade den här..

    http://stereophone.de/picocms-seo-te...for-wordpress/

    Nu är min tyska verkligen inte den bästa, och även om babelfish lyckades lösa det mesta åt mig så förstår jag ändå inte varför man valt att göra (eller åtminstonne fått den att ranka bra för wp seo) en wp med bara pages, går inte hela poängen med att pinga sina posts bort då? Eller sitter nån på nån finurlig mod som gör att jag kan pinga även mina pages?

    Nåja, kanske är sena tisdagsfunderingar jag vet inte.. men för ett snabbt och simpelt skin för att göra wp till ett superenkelt cms verkar det ju funka prima!
    Nu ska jag bara lista ut hur jag ska få in posts också så jag kan pinga :P

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Frågan är ju hur Google egentligen hanterar pagination och pr. Tror du PR är mycket styrande och det är riktigt så bör den där templaten vara meningslös. Är du tveksam kring det så kanske den ger något.

  3. #3
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Mm jag har som sagt suttit ett tag och klurat på detta... enda sättet är la att göra ett försök och experiment.. jag återkommer om några månader

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag har flera sajter med WP som CMS där sidorna är bara "pages". Exempel en sajt som ligger tvåa på [dating]. Jag designade dessa mallar själv.

    Ni menar att själva pingandet får en att ranka bättre? I så fall tror jag ni överskattar pingandet. Det är inlänkar och innehåll det handlar om.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tror att om man får inlänkar som i traditionell värdering kan antas passera mycket "PR" så ska man undvika pagination.

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Håller med. Pingande är ju en kortvarig "aktualitet" som ger en och annan ny besökare om man har tur med inte PR.
    Frågan är ju också hur PR fungerar med pagination. Används PR här? Hur i så fall? Fungerar det som det gjorde förr?

    Jag har inget svar där just nu längre och mitt intryck är att de prövat en del alternativ för Google.se. Vad som kommer ser jag inte.

    Jag tror långsiktigt att rätt just nu är att prioritera mot återvändande besökare när man väljer infrastruktur för att presentera nyheter. Men förutom det ta hänsyn och peka ut innehåll som är ständigt aktuellt utan att komprimissa kring färskhet. Dock tror jag inte vi har någon färdig road-map för det ännu.

  8. #8
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Skulle inte påstå att själva pingandet får en att ranka bättre, men däremot har jag upplevt en tillfällig bump i trafiken när jag pingat, självklart beroende på ämne och pinglista...

    Men det är just denna lilla extra bonus som jag tror jag kommer sakna mest, det är alltså inte för ranking i serp som jag oroar mig för, där håller jag med om att bra innehåll och bra inlänkar är a-o.

    (jag har temporärt "löst" det genom att skriva mina pages, och sen när dessa är klara, göra en sammanställande post med länkar och på det sättet nyttja pingandet, tiden får visa om detta behövs)

  9. #9
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Men gör inte pingandet att fler läser det man skriver och eventuellt länkar till sidan pga att de tycker om den eller inte tycker om den

    All publicitet är bra publicitet (IAF vad gäller spontana länkar)

    Är inte det något att ta hänsyn till?
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  10. #10
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Jo, precis vad jag strävar efter och tror mig kommer sakna med att ignorera att pinga posts, men som sagt, jag ska experimentera och se vad det kan ev leda till. Med Jims exempel ovan så känner jag mig dock relativt säker på att få god ranking och trafik oavsett, men jag måst eändå tillägga att bygga en wp installation utan att använda det primära (för en blogg, dvs posts och ping) är jäkligt udda

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #12
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Ponting: Jag ska försöka rapportera duktigt Till att börja med så håller jag dock påa tt sammanställa alla artiklar och välja ut ett tidsschema när och i vilken ordning jag publicerar mitt innehåll, därefter gäller det att lansera sajten samt få den indexerad...

  13. #13
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Kort miniupdate (det är för sent på natten för att skriva en längre

    Nu i veckan indexerades domänen, det tog ca 4-5 dagar gissar jag på, missade att kolla exakt då jag egentligen inte tänkt mäta det men gammal vana gjorde att jag ändå kom på mig själv att kika på google

    Har nu även börjat ranka på mitt preliminära sökord, dock väääldigt långt bak i serpen hehe.

    Det som är gjort hittils med sajten är som sagt att jag bara har wn wordpress blogg med aktiva pages, men jag har dock skickat ut två posts som har pingat lite. Vågade som sagt inte köra enbart pages rakt, men de posts jag använt mig av kommer inte synas i navigering eller meny så jag vet inte om jag ska fortsätta eller ej med denna teknik.

    Inga externa länkar är placerade eller riktade, utan jag kommer fokuser på att fylla bloggen med innehåll och låta den växa till ca 50 undersidor med artiklar innan jag länkar. Har iof tanken på att låta länka allt eftersom men då detta är ett experiment på många plan kan jag lika gärna testa något nytt

    Har ni några förslag på saker jag ska misshandla bloggen med, något ni är nyfikna på och se om det funkar eller vad det ger för resultat så skriv det här så ska jag överväga om det funkar och i så fall så testar jag det också

  14. #14
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Citat Ursprungligen postat av Frost
    men jag måst eändå tillägga att bygga en wp installation utan att använda det primära (för en blogg, dvs posts och ping) är jäkligt udda
    Är det en blogg, alltså löpande inlägg som publiceras, så ska du ju självklart ha det som bloggposter och pinga.

    I mitt exempel är det ingen blogg utan en statisk sajt som inte ändrar sig. Man kan använda WordPress får båda delar men det är skillnad på en blogg och på en statisk sajt.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  15. #15
    Frosts avatar
    Frost Frost är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    56
    Nope, ingen blogg, det är en statisk sida. Däremot kommer den ju få nya artiklar lite då och då, så det är dessa jag vill kunna pinga, men i övrigt så används WP mest som cms.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. PR5 med bara 2 externa inlänkar?
    Av Thomas Sjöberg i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-07-15, 15:32