Resultat 1 till 8 av 8

Goda resultat med köpta länkar!?

  1. #1
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Hej!

    Plötsligt dök sajten gulex .se upp för ett antal sökord jag bevakat. Från ingenstans så rankade den plötsligt väldigt bra.

    Vad har de då gjort? Jo, köpt länkar från w3schools.com och phpbb.com, och enligt Yahoo Site Explorer så har de ca 704 000 inlänkar.

    Hallå, sånt här uppenbart länkköpande från icke-relevanta sajter skulle väl inte fungera nuförtiden? Och om inte annat borde det upptäckas av Google och trycka ner gråzonssiten i serpsen?! Vad säger ni!?

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Det funkar ju, men är stort no no från googles sida (allt länkköpande iom att det korrumperar deras pr algo), och inte värt risken egentligen. kommer de på det så blir de utkastade ur indexet.

  3. #3
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Utkasstade kan de knappast bli för att det är länkar från sidor som säljer länkar, mycket svårt att bevisa att det är just Gulex som köpt länkarna. Om nån ska bli utkastad så är det ju sidorna som säljer länkarna... Hur troligt är det då att Google kastar ut w3scools, w3c och phpbb?

    Dock kan ju Google bortse från värdet från dessa köpta länkar, men om det är som ni säger att resultaten kraftigt förbättrats har väl Google missat nåt. Var det inte Statcounter som sålde länkar för $1000/månad eller nåt sånt och de gav inte nåt?

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    De är ganska snabba med att döda värde av utlänkar nu för tiden för tydligt betrodda sajter. I övrigt vet jag inte om de bryr sig särskilt mycket.

    Gulex bör dock inte vara särskilt svåra att gå förbi.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Jösses! 704 000 inlänkar luktar mygel! kan väl inte vara möjligt??
    Tja för ca ett år sedan hade vi problem med en robot på vårt forum som autopostade om en ny bloggtjänst med "gratisblogg". Diverse uppfölning visade att de små autospammade på mängder av forum och bloggar med sökmotorvänliga länkar.

    Tråkigt nog såg jag idag när jag följde upp att de ligger på Google.com första sida på blog. Ovanför Cutts också.

    Men sådana spamlänkar från forum och bloggar tror jag är på väg att dö på Google. Jag tycker mig se det utifrån Googles sökresultat för sökord som är extremt spamkänsliga och där mycket sådant används. Ta t.ex. sökningen för xenical på Google.se. Inget spam där. Jämför med xenical på Yahoo.se och Live! (inställningar för språk kopieras inte via URL).

  7. #7
    Gustavs avatar
    Gustav Gustav är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    171
    Om Google äntligen kunde lära sig att ignorera forum- och bloggspam så vore det rena drömmen tycker jag. För det första så skulle vi slippa en stor del av allt jobbigt spam. För det andra så skulle de här oärliga metoderna inte leda till någon bättre placering i serpsen.

    Idag verkar det dock fungera utmärkt. Det är till och med så illa att man kan nå förstaplaceringar på riktigt svåra ord med enbart automatiskt forum- och bloggspam. Spam lönar sig och det känns jäkligt trist.

    Bra content och spam är nyckeln till framgång idag. Det första bör naturligtvis uppmuntras, men det andra bör det definitivt inte.

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 01:08
  3. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59
  4. Hur hålla reda på köpta länkar?
    Av Gustaf i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 16:18