Resultat 1 till 6 av 6

Hmm, ja lika bra antar jag

  1. #1
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    HEJ!
    *vinkar frenetiskt till alla*

    Så nu har jag också sagt hej i introduktionstråden

    Näe men lite bakgrundsinfo om mig:
    Tekniknörd (like the rest of you)
    Pluggade Natur data på tyresö gymnasium, vad jag hört på senare år så flyttade de vettiga datalärarna därifrån och numera är det fotbolls gymnasium (ej verifierade uppgifter).
    Pluggat högskoleingenjör på KTH, blev till slut högskoleingenjör inom realtidssystem. Hade satsat på program av mer normal mjukvara men Haninge-delen av KTH satsade på Java och hade konstiga idéer om att Java faktiskt gick att använda till något. Så då fick det bli realtid i Södertälje med massa härlig hårdvarunära C-kodande. Har förövrigt gjort ett projekt med CAN vilket är den kommunikationsbuss de flesta har i sina moderna bilar (så akta er jag kanske kopplar om ratten till gas-reglage och pedalerna till styrning!)
    Tyckte att verkligheten var skrämmande och påbörjade min civilingenjörsutbildning direkt efter första examen. Den kommer troligen bli något inom programsystemteknik när den är klar och syo lyckats lista ut vad hon ska kalla mig i slutänden. Har 4 poäng matte kvar och 1 exjobb kvar på den utbildningen. Förstår inte varför men tydligen tycker de att statistik är något en datalog ska kunna och att dataloger är bra på att skriva uppsatser i diskret matematik så det kommer kanske dröja lite innan jag faktiskt klarar av min examen helt.

    Har ett stort intresse för datorer och pengar. SEO kombinerar dem båda på ett bra sätt och jag är alltid intresserad av att optimera saker, bytte ut min mekanik på civil till optimeringslära (ingen programmeringskurs direkt kan tilläggas utan en mattekurs) och tyckte att kurser som algoritmer, datastrukturer och komplexitet var kul. Har även läst problemlösning och programmering under press (förkortas popup) vilket var en ruskigt kul kurs.

    Jag är även spelgalen så om ni springer på en stor grön Orc vid namn feldon i World of Warcraft så är det jag. Är ni någon av de onda människorna, dvärgarna, nattalverna eller så så kommer jag utplåna ondska var än jag möter den.

    Och slutligen, för dem som inte redan listat ut det, så namnet Feldon taget från Magic: The Gathering vilket troligen är det enda rätta samlarkortspelet som är värt att spela. Kortet namnet är taget ifrån är Feldon's Cane vilket var ett av mina favoritkort när jag spelade.

    Om jag kommer på något mer som kan vara relevant så fyller jag i det nedan. Annars får ni gärna fråga saker

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Hum. Jag var på en företagsutställning på KTH en gång. Var väl en 6 - 8 år sedan. En pinsam kväll och natt. En av era doktorander och jag "togs" på företaget som betalade min lön då av "bevakningspersonal" då avlarmningen var defekt för kontoret. Polisen kom med hundar o.s.v.

    Får vara tacksam för att uttryckningen inte drogs av lönen. Stor ursäkt till KTH och skötsamma studenter som du samt min dåvarande arbetsgivare för det.

    Tack för en trelig introduktion.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    På tiden du sa hej

    Intressant intro och du, vi får lira Magic någon gång
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Jim Westergren
    På tiden du sa hej

    Intressant intro och du, vi får lira Magic någon gång
    Hehe det går väl att ordna

    Fast då föredrar jag nog en draft-match, mer lika då än att ta korten man samlat på sig över åren

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13