Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 43 av 43

DMOZ är korrupt

  1. #31
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av StockholmSweden
    Något dmoz är väldigt snabba på ialla fall är att avslå ansökan om att bli redaktör. Till skilnad mot katalogen fungerar det snabbt och smidigt. Jag ansökte i går om att bli redaktör och fick ett avslag inom en halvtimme.

    Så något klarar dom av ialla fall!

    Hittade ialla fall en trevlig sida om dmoz!

    dmozsucks (punkt) org
    Precis. Det är inaveln och sekterna som styr när de inte vill släppa in fler redaktörer.

    De skjuter sig själva i foten när inget på DMOZ blir godkänt. Att släppa in fler aktiva redaktörer skulle få saker att flyta.

    Men korruption är ju som det är.
    Johan Wolf <- Du vet att du vill.

  2. #32
    qb1s avatar
    qb1 qb1 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    29
    Hur blir man inte redaktör på DMOZ?

    Nu var det visserligen 2,5 år sedan jag blev det (i Svenska DMOZ) men så svårt kan det väl inte vara?

    Vill minnas att jag i samband med ansökningen presenterade en samling sajter som inte fanns i DMOZ sedan tidigare, att jag gjorde det i en kategori som hade mindre än 10 sajter listade och att jag gav en bra motivering om varför just jag skulle kunna tillföra något till den kategorin.

    Eller är det andra krav idag?

  3. #33
    Peder Molins avatar
    Peder Molin Peder Molin är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    83
    Låter ju bra QB, men är det inte lite konstigt att dom ger någon avslag inom en halvtimme på en ansökan om att bli redaktör när det tar ljusår att däremot få en j**la länk inlagd om det sedan nu blir inlagd när du väntat i ett halvår.

    Jag är urless på dmoz och jag kommer inte ens försöka få med några fler länkar hos dom, hoppas katalogen tappar sitt värde totalt även om många här inne skulle bli besvikna på det, och tycker det är en sådan bra katalog bara för att dom lyckats komma med eller mygla med en dmoz-redaktör.

  4. #34
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Mycket snack om att komma in i denna tråden, men den omvända frågeställningen (vilket borde vara intressant av samma anledningar): Hur svårt är det att ramla ur dmoz? Är det någon som lyckats med det?

  5. #35
    Stringfellows avatar
    Stringfellow Stringfellow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    40

  6. #36
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Wow, ännu en 10+ sidor rantig tråd utan substans eller korrekt stavning, någon form av intelligens eller ens på topic. Vad vill du säga egentligen Stringfellow?
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  7. #37
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Wow, ännu en 10+ sidor rantig tråd utan substans eller korrekt stavning, någon form av intelligens eller ens på topic. Vad vill du säga egentligen Stringfellow?
    Vad händer här?

  8. #38
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Att DP suger? Vad är poängen med stringfellows länk? Det går ju femton på dussinet av de där trådarna på DP..
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  9. #39
    ThomasAs avatar
    ThomasA ThomasA är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    109
    Ok men jag skiter i DP.

  10. #40
    Stringfellows avatar
    Stringfellow Stringfellow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    40
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    Wow, ännu en 10+ sidor rantig tråd utan substans eller korrekt stavning, någon form av intelligens eller ens på topic. Vad vill du säga egentligen Stringfellow?
    Oj då, öm tå eller?

    Som jag förstår när jag läste tråden finns det ett antal personer som anses av allmänheten som "bra" editors, dessa verkar dock inte gå hem internt i DMOZ, dom kickas t.o.m ut.

    Jag spekulerar bara... Själv följde jag varenda riktlinje som fanns för en seriös företagssida och den har inte kommit in på 4-5 månader. Känns lagom seriöst...

  11. #41
    erisons avatar
    erison erison är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    97
    Citat Ursprungligen postat av erison
    Mycket snack om att komma in i denna tråden, men den omvända frågeställningen (vilket borde vara intressant av samma anledningar): Hur svårt är det att ramla ur dmoz? Är det någon som lyckats med det?
    Jag citerar mig själv i hopp om att någon ska uppmärksamma min fråga

  12. #42
    Hjalmars avatar
    Hjalmar Hjalmar är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Jonsered, Göteborg
    Inlägg
    559
    Öm tå.. ja, kanske. Tråden du länkar till är ju helt menlös. Första inlägget är helt obegripligt. Första sidan går åt till att försöka reda ut vad som trådskaparen menar överhuvudtaget. Att DMOZ är kasst vet vi redan, det är ingen nyhet. Läs den här tråden istället för att lura folk att läsa värdelösa trådar på DP.

    4-5 månader är helt normalt att få vänta, om du någonsin kommer med. Din submit kan ha hamnat i en kategori som inte ens har någon aktiv redaktör.


    Citat Ursprungligen postat av Stringfellow
    Oj då, öm tå eller?

    Som jag förstår när jag läste tråden finns det ett antal personer som anses av allmänheten som "bra" editors, dessa verkar dock inte gå hem internt i DMOZ, dom kickas t.o.m ut.

    Jag spekulerar bara... Själv följde jag varenda riktlinje som fanns för en seriös företagssida och den har inte kommit in på 4-5 månader. Känns lagom seriöst...
    Tidningar.nu - Beställ tidningar

  13. #43
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av Hjalmar
    4-5 månader är helt normalt att få vänta, om du någonsin kommer med. Din submit kan ha hamnat i en kategori som inte ens har någon aktiv redaktör.
    Det är synd att de inte kan skriva ut om en kategori inte har en redaktör. Skulle underlätta en del. Men det är ju som det är.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bra att länka till Google och dmoz?
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 11:18
  2. Föreslå webbplats på DMOZ fungerar igen
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 01:28
  3. What om DMOZ
    Av Nord i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:47
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Lever svenska DMOZ?
    Av Joppedi i forum Kataloger
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 12:19