Resultat 1 till 15 av 15

Hur ska jag göra i min TITLE?

  1. #1
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Hej.

    Jag har precis börjat lära mig lite om SEO och håller på att försöka sökoptimera webbshopen jag arbetar med. Men en sak som jag inte riktigt fått kläm på är hur man bäst skriver i sin Title. Just nu ser den ut så här Arbetsklädshuset- och sen något om beskriver sidan, typ Arbetsklädshuset- Servicebyxor (vi säljer arbetskläder). Men jag läste någonstans att det inte var så bra att återanvända samma ord flera gånger, men jag har inte hittat det igen så nu känner jag mig lite lost. Blir man straffad för det om man upprepar sig? Det ord jag vill optimera mot är arbetskläder, men det kan jag ju knappast skriva i min Title, det ser jätteknasigt ut. (Det finns så klart med på min indexsida, men där är det ju logiskt.) Är det bättre att bara ha "Servicebyxor" istället, eller ska jag behålla det som det är idag?

    Opps, såg inte tråden om SEO-titlar förän efter jag postat... :-$ Fick lite svar där...
    Senast redigerat av Vindvilja den 2007-09-05 klockan 13:32.

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Följande tror jag är vettigt för en webbutik både för användare och ranking.

    X(1) | X(2) | X(3)

    X(1) beskriver specifikt vad undersidan handlar om. För en webbutik typiskt en vara t.ex: Fotbollar Rättvisemärkta.

    X(2) kan beskriva något som ger en god bild av webbutiken är inriktad på t.ex.: Fotbollar av högsta kvalitet.

    X(3) namnet på webbutiken.

    Är X(3) och X(2) redundanta skulle jag stryka X(2).

    Själv söker jag i [url=fass.se]Fass.se[/i] regelbundet. Optimalt vill jag söka med Google men det går ju inte då de dublicerar title på allt så att man inte vet vad man kommer till. Dessbättre har de egen sökfunktion som är nästan bättre.

  4. #4
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Jag ändrade efter att ha läst tråden om title till "Arbetskläder, arbetsskor och skydd - Arbetsklädshuset" Sen har jag flyttat ""Arbetsklädshuset" sist ialla titlar.

    Först ville jag skriva "Din sida för arbetskläder... " men jag verkligen måste få bättre positionering på ordet arbetskläder. Någon med tips på vad man kan göra mer?

    Jag har satt igång att anmäla mig till de katalogsökmotorer som verkar vara värda att finnas i. Men jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare därifrån.
    Länkbyten verkar vara svårt. Jag har kolla på de flesta av våra leverantörer, men de flesta verkar tycka att länka till återföräljare inte är något de vill göra. Har man tur får man sin hemsidesadress med, men det är inte så vanligt. Och jag vill inte ha anonnser på sidan, det känns liksom fel när man har en kommersiell butik, eller?

  5. #5
    Sundream Estates avatar
    Sundream Estate Sundream Estate är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2007
    Ort
    Marbella, Spanien
    Inlägg
    170
    Hejsan Vindvilja

    Jag skulle föreslå att tar dig några timmar och läser igenom hela Hans Sandbloms utomordentliga och sakliga "Optimeringsskola" http://www.seo.se/sokmotoroptimering_1.asp
    Du kommer nog att hitta de flesta av dina nybörjar svar där.

    Lycka till.

    //Lennart

  6. #6
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Håller på... :-) Har kommit till nummer 20. Det tar lite tid...

  7. #7
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Generellt sett brukar jag fundera ut sökord som förklarar produkten, services samt läget eller lokeringen. det har för mig fungerat otroligt bra men om du har en webbshop ska du kanske inte puscha på lokaliseringen då det handlar om internet...

  8. #8
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Generellt sett brukar jag fundera ut sökord som förklarar produkten, services samt läget eller lokeringen. det har för mig fungerat otroligt bra men om du har en webbshop ska du kanske inte puscha på lokaliseringen då det handlar om internet...
    Här är något att verkligen inte underskatta. Ca 30 % av alla sök på Google innehåller ett geografiskt sökord (The Kelsey Group, 2004)
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  9. #9
    BraMarknadsförings avatar
    BraMarknadsföring BraMarknadsföring är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    19
    Hej

    Tänk på att hålla din title till max 60 tecken och att du lägger dina viktiagaste sökord i början. Felet som många gör är att de skriver sitt namn först även fast det inte är relevant för hemsidan (dvs inte en av sina sökord). Om de hittar till hemsidan lär de ändå se vad den heter.

    // Christian

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tecken i titeln; för att allt skall visas och inte klippas av i Google kan du ligga på 64-65 tecken där*. För Yahoo runt 75 tecken.
    Om du väljer att lägga ett eller flera viktiga sökord i titeln beror lite på hur strukturern ser ut på din webbplats för övrigt.


    *Därmed inte sagt att Google indexerar mer än max 60-65 tecken i titeln, för det gör Google, men är inte alltid så lämpligt att stressa för mycket i titeln.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-09-13 klockan 17:51.

  11. #11
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Tack för tipset. :-) Jag ska absolut lägga till lokalisering i sökorden eftersom vi har fysiska butiker också.

    Jag måste iallafall göra något rätt för jag har lyckats få upp sidan från plats 15 på andra sidan till plats 6.

  12. #12
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Jag förstår mig verkligen inte på google alls... Jag har gått upp två placeringar på deras "top avarege position" till nummer 10 på sökordet arbetskläder, men nu har jag rasat tillbaka till sidan tre!!! på plats 27. Varför? Det hela känns ju helt meningslöst. Hur kan det vara sådan skillnad från en dag till en annan?

  13. #13
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Du kommer att se en hel del stutsar innan Google har bestämmt sig för vart din sajt skall placeras på ett visst sökord. (Mentalt påfrestande, jag vet )

    När den väl har satt sig så klättrar man ju mer länkar och bättre texter man skriver. Att hålla sidan uppdaterad är bland det viktigaste som finns.

    Jag har sett sidor klättra +30 pga av att det händer saker på andra delar av sidan t ex en undersida klättrar för att du uppdaterar startsidan ofta.

    Tror att det är främst sidor där Google förstår att vissa undersidor inte kan uppdateras särskilt ofta. T ex en produktkatalog. Då gäller det att jobba på de delar som kan uppdateras och sen skaffa länkar brett in till sajten. Inte bara till startsidan utan till produktsidor och andra relevanta sidor.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  14. #14
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Ja, snacka om påfrestande. Jag var så glad och stolt förra veckan för att jag lyckats få upp den så bra på första sidan, och nu ligger den gömd bortom allt. Dumma Google...

    Jag har ju uppdaterat en del och påbörjat ett försiktigt länkarbete. Så då känns det ju extra frustrerande när jag jobbar på och får ett sådant här resultat. Dessutom har inte sidan crawlats sedan 4 september och nu har jag gjort en 301 på gamla sidan så det borde ju hända saker.

  15. #15
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Fortsätt jobba på i lugn takt och få inte panik. (Det är då man tar i för mycket och blir straffad)

    Ju oftare du uppdaterar sidan och det sker kontinuerligt ju oftare kommer sidan att besökas av Google.

    Se denna undersökning/tråd som whyld startat och gjort

    http://www.seo-forum.se/google/1657-...pdatering.html
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google & Link title
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:50
  2. Hur många 301 kan man göra?
    Av Alexander i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 18:03
  3. Tänk vad lite kan göra mycket ...
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 12:55
  4. Title på intärna länkar
    Av Kocken i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 19:04
  5. Vad kan man göra med denna domän?
    Av eidos- i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-27, 22:58