Resultat 1 till 3 av 3

Omvänd SEO

  1. #1
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm tar en tråd här då ämnet är lite offtopic, det gäller nämligen att inte synas i sökmotorerna eller åtminstone begränsa att google hittar sidan.
    Det skall vara en mer privat sida för släkt och vänner, inget konstigt alls. Att lägga ned allt i en lösenordskyddad mapp är inget alternativ, provade det för några år sedan, men mostrar, fastrar etc och lösenord gick inte så bra ihop.
    Så följande hade jag tänkt göra.
    Har en startsida, med ett enkelt namn som delvis används till annat.
    Stoppar ned allt i en mapp, skriver i robot.txt att mappen inte skall indexeras.
    Från startsida lägger jag en länk till "släktsidan" sätter rel="nofollow" på textlänken.
    Själva släktsidan, där sätter jag <meta name="robots" content="noindex,nofollow"> i head samt på varje länk rel="nofollow" .

    Har jag täckt allt nu eller finns det mer att göra?

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Jag har ett liknande läge faktiskt.

    Börja med att begränsa tillgång till katalogen där det hela ligger i robots.txt-filen. Jag har aldrig litat riktigt på content="noindex,nofollow", men åtminstone Google följer blint det man skriver i robots.txt

    Här är ett bra ställe att börja:
    http://www.robotstxt.org/wc/faq.html#robotstxt

    Sedan kan du ju alltid göra som de riktigt misslykade webbplatserna och lägga en startsida med bara bilder, helt utan alt- och title-text som i sin tur länkar in till den egentliga förstasidan.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tack. Bra ide det där med att lägga bara bilder på startsidan.
    Huh kommer bli lite ovant

    (bra ideer får poäng)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)