Resultat 1 till 9 av 9

Fotosite säljes

  1. #1
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    Har bestämt mig för att sälja min sida fotobojan.se. Här kan personer skapa sina egna fotoalbum på internet med egen adress b l a. Det är lättare att gå in på sidan så ser ni på förstasidan vilka funktioner som finns.

    Eftersom den bygger på att det är gratis så är inkomsterna inte så stora. Har sålt lite annonser, som är den största inkomstkällan. I början när sidan var "nyare", körde jag med ett sytem som gav medlemmarna 30 gratis bilder att ladda upp och sedan för 10kr i månaden, betalat med sms, fick de 200 bilder. Det fungerade faktiskt rätt bra och en del betalade, men då var ju sidan liten, och framförallt låg den inte i top på google. Så det gav inte så mycket ekonomiskt utdelning. Därför bestämde jag att öka till 200 gratis bilder och verklig börja konkurrera med andra fotosidor som tog betalt. Det ökade registreringen av medlemmar väldigt mycket. Den som skulle vilja införa betalsystemet igen kan göra detta lätt. Just nu används det för at höja bildantalet från 200 till 500. Men det är inte många som laddar upp så mycket bilder.

    Nu ligger sidan 1a på google på nästan alla optimerade sökord utom "fotoalbum", där den hoppar mellan 1a och 2a:
    fotoalbum: 1a-2a
    gratis fotoalbum: 1a
    fotoalbum på nätet: 1a
    fotoalbum på internet: 1a

    Besökarantalet ligger på ca 13 000 unika och runt 130 000 sidvisningar i månaden. Antalet nya medlemmar är runt 250 per månad.

    Jag säljer sidan pga att jag har tappat intresset lite och orkar inte skapa nya funktioner eller utveckla den längre.

    Intresserade får gärna höra av er på pm eller mail till webmaster[at]fotobojan.se, så kan jag svara på frågor. Får jag inte ett bud som jag tycker är intressant så förbehåller jag mig rätten att inte sälja sidan.

  2. #2
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Och för att snabbt kunna ge ett "korrekt" bud skulle jag gärna vilja veta vad inkomsterna är idag, hur mycket bandbredd siten äter per månad.

    Eller, man kan väl säga så här också. Vad är ett intressant bud för dig? 1 000 kr? 10 000 kr? 100 000 kr?

    cya,
    /PatrikB

  3. #3
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    För er som vill ha mer info så kan det fås genom PM och mail som jag skrivit innan. MrWize du har PM

  4. #4
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Återkom med aktuellt bud till mig då jag är flexibel om det är öppen budgivning. Skickat PM.

  5. #5
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    Högsta bud ligger på 20 000:- exkl.

  6. #6
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    Har fått flera bud men priset ligger på en för låg nivå mot vad jag hade tänkt mig. Nu i efterhand skulle jag givetvis ha satt ett utgångspris, men så e det. De som är intresserade att betala ett avsevärt högre pris för sidan kan höra av sig, och den publika budgivningen är alltså nerlagd. Känner att buden jag fått inte är i närheten av vad sidan är värd.
    (antagligen mer värd för mig än för er med tanke på att jag lagt ner mycket jobb )
    Men det skiter jag i, då kan jag lika gärna behålla den.

  7. #7
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Det är så roligt att se datanördar göra affärer för första gången i livet.

    Skriv hur mycket du vill ha i utgångspris istället för att vara "hemlig" på den punkten och hoppas att det ska komma nåt skaft och lägga sig för högt.

    Så, vad är ditt utgångspris?

  8. #8
    xsajts avatar
    xsajt xsajt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    63
    mm visst e de roligt men jag lär mig snart :P Har faktiskt fått igenom en affär innan på 150K, från att budet från köparen började på 10K. De du!
    Men du kan väl få ett kompispris på sidan för runt 300 000:-

  9. #9
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    50 kr/medlem är ju ganska rimligt men näe. För den budgeten kan jag nog klättra på "fotoalbum" själv.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domän säljes
    Av gurra02 i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 12:48
  2. Två domäner säljes
    Av KramaMig i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 20:25
  3. Poker-domän säljes
    Av robbanf i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 21:15
  4. Mobilsajt säljes
    Av Anton Johansson i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-26, 12:59
  5. domän singlar.se säljes
    Av jake i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-28, 10:38