Resultat 1 till 5 av 5

301strul

  1. #1
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jag har en site med både com och se-domän.
    Jag har gjort en fungerande 301:a från com till se men google envisas med att indexera com och se domänen ändå. Och indexering har skett efter att jag gjorde redirecterna.

    Nån som varit med om nått liknande, jag har gjort redirecten i htaccess och det är 3 redirecter, en för vardera .se och .com utan www och 1 med www från .com till .se

    Redirecterna är kontrollerade och standardskrivna så...

  2. #2
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    121
    Tja...Nästan...
    Jag hade en se-domän som hade engleska och svenska sidor. Jag delade upp dessa i en com och en se-del. Jag pekade om alla engelska till com. Det tog ganska många månder innan allt blev rätt i Google.

  3. #3
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Jo, men nu är nya sidor indexerade, sidor som är redirectade. Så Google borde inte ha hittat dem alls.

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av webguide
    Jo, men nu är nya sidor indexerade, sidor som är redirectade. Så Google borde inte ha hittat dem alls.
    "Googles vägar äro outgrundliga" som prästen säger i kyrkan... Eller vad det något han syftade på?... näe finns bara ett allsmäktigt och allvetande väsen i världsalltet.

    Men som du kanske förstår av min kommentar så gör Google lite som de vill. Och det kan även tänkas att din server inte ger Google de korrekta 301rna? har du testat med user agent switcher i FireFox? mycket användbart

  5. #5
    blåregns avatar
    blåregn blåregn är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    15
    Nu är det ju lite svårt att veta när man inte ser sidan men det slog mig att du kanske bara har gjort redirecten från första sidan. Det låte ju lite som så när du säger att "det är 3 redirecter, en för vardera .se och .com utan www och 1 med www från .com till .se"

    Om du bara har redirect från startsidan alltså såhär domän.com --> domän.se
    Vad händer då om man är på en annan sida? om ma går till domän.com/sida.htm kommer man då bli redirectad? Annars är det det som felet är.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)