Resultat 1 till 8 av 8

Minirank

  1. #1
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Stötte på detta verktyg "www. minirank .com" ute hos en kund, någon som vet ifall det är något att ha? Är själv väldigt konfunderad över hur den kan ranka sajternas populäritet, bara genom domännamnet

    /Filhm

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Det bygger ju på någon slags poäng som jag inte orkade kolla men efter att ha tittat på vilka sidor som anses poulärast i Sverige så anser jag att alla resultat bör tas med en nypa salt.

    www.aftonbladet.se is at 74 place in Sweden
    Points: 39.474935 points

  3. #3
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    www.minirank.com för er som har annat att göra än att klipp och klistra foruminlögg

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Den där sidan kan du glömma, ett enda stort skämt.

  5. #5
    Filhms avatar
    Filhm Filhm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Stockholm/Spånga
    Inlägg
    31
    Försökte hitta en mening med sidan men jag fattade inte hur man kan värdera en sajts populäritet mot en annan genom att bara ange sajtnamnet. För det är ju bara jag som vet vilken målgrupp jag vill vara populär hos och på vilka sökord etc jag vill toppa på. Men jag råkade ut för att en marknadsansvarig hos en kund satt och använde detta verktyg för att se var annonser med mera skulle köpas in på nätet. Och i den personens ögon var detta ett jättebra verktyg trots att jag försökte komma med invändningar. Men är det inte bara jag som är tveksam till nyttan med detta verktyg så är det lite lättare att få upp ögonen på folk.

    /Filhm

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tja, då kan du hänvisa honom till min företagssida (i profilen) den är mer populär än dn.se enligt den där sidan.
    Nej det där är en länkbetessida och de som driver den lyckas ju bra. I den här tråden fick de ju en länk. Lite pengar lär det ge från Adsense för det. Så smart gjort av skaparna.

  7. #7
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har två sajter i topp 25 för Sverige, haha. Deras poängsystem baseras endast på inlänkar men jag vet inte hur de räknar. Verkar vara lite oseriöst.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det är inte ens inlänkar de baserar det på. DN klår min sida med runt 750.000 inlänkar. Men min ligger högre enligt minirank.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)