Resultat 1 till 7 av 7

Hur går man vidare nu?

  1. #1
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Jag har en sida som jag har optimerat så mycket jag kan. Jag har håller på att anmäla sidan lite nu och då till olika kataloger, men jag vet inte hur mycket det ger egentligen förutom att det är bra att finnas med där. Men nu vet jag egentligen inte hur jag ska gå vidare. Jag har ingen budget alls överhuvudtaget att arbeta med så jag kan i dagsläget inte köpa inlänkar eller liknande. Fick ett samtal av ett SEO-företag där de ville sälja in något paket till mig, men det enda de kunde lova då var att jag hamnade på första sidan på Google och där har jag ju lyckats få sidan en gång, så det borde ju inte vara omöjligt att komma tillbaka dit, men jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit nu. Jag ligger överst på andra sidan på det sökord som jag vill optimera emot just nu.

    Är enda möjligheten att köpa länkar om man vill förbättra sin PR och position på Google? Sidan jag arbetar med är en webbshop så att lägga till Adsense känns fel och jag lär aldrig få pengar för att köpa sponsrade länkar på google heller. Ska jag bara vänta och hoppas på det bästa, eller finns det andra saker man kan göra? Jag lusläser allt jag kommer över om SEO just nu för det är verkligen så jättekul att hålla på med det här att jag vill göra det hela tiden. Jag vill ju klara av det här på egen hand, men nu vet jag inte riktigt vad jag kan göra mer? Finns det någon mer lektyr man kan läsa, eller bra sidor som ni kan rekommendera för att komma förbi basic-stadiet?

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vi har inte lagt en enda krona på marknadsföring av Nyfikenvital. Varken för inköp av länkar, annan SEO, Adwords eller Adsense eller något. Så det går utmärkt att göra det själv helt utan budget.

    Det handlar om att läsa in sig själv och göra upp en enkel plan. En privat blogg har du nytta av.

    Planen får du ju sedan korrigera kontinuerligt allt eftersom du fångar upp mer allmän kunskap och specifik kunskap om ditt område.

    Första steget är att titta efter sammanfattat kunskap och bra sajter som publicerar nyheter om SEO men fakta insprängt. SEO book tycker jag är ok: www.seobook.com.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Annalysera de som ligger ovanför dig.

    Vad har dom gjort som du inte har gjort. Bli bäst i klassen så att säga.

    Identifiera sajter i din nisch och gör länkbyten med dem. Om det finns sajter som inte tjänar pengar inom nischen är dessa ofta enklare att byta länkar med.

    Hans har gjort en väldigt bra guide om detta men den har du säkert redan sett

    http://www.seo-forum.se/laenkbyten/1...steg-foer.html
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    tack, den länken har jag letat efter länge. Jag tappade bort den och sen hittade jag den inte igen. :-)

    Tror det är svårt att hitta sajter som inte vill tjäna pengar om man är en webbbutik. ;-) Jag har försökt att se till att få länkar från de leveratörer som vi har, men av någon annledning så gillar inte folk som säljer kläder att påvisa offentligt vilka som säljer deras grejer. Mycket irriterande. ;-) på nästan alla leverantörers sida så uppmanar de kunder att skicka ett e-brev eller ringa för att hitta närmsta återförsäljare, annars hade det ju varit ett sådant naturligt länkbyte...

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Då är nischen kläder och mode

    Bara att köra på och byta och tipsa modebloggar och alla andra som är klädintresserade.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Och då är självfallet Modetoppen.se (usch sån egenreklam ) en bra plats att börja på!

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av agaton
    Och då är självfallet Modetoppen.se (usch sån egenreklam ) en bra plats att börja på!
    www.modetoppen.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)