Resultat 1 till 5 av 5

DMOZ ur index?

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    DMOZ var inte fullständigt ur index en kort period förra veckan. Men i princip. De visades inte för mig när jag sökte på DMOZ.

    Såg igår jag när följde upp att de var tillbaka. Noterade bloggpostningar i USA där man sett samma sak. Sparade inte undan dem och ids inte söka rätt på dem.

    Automatiskt filter?

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Nej de bytte från dmoz.org till www.dmoz.org

    Källa
    http://blog.dmoz.org/
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ja det kanske kan förklara det. Någon som kan bekräfta att Google beter sig så inför detta?

    Tycker det här känns möjligt men ändå lite tveksamt:

    Truth is, this is just one of those things that happens from time to time in the world of search.

    Antingen bör ju ldap för dc ha uppdaterats eller inte. Har den inte uppdateras lär väl gammalt visas? Eller? Men sedan kring DMOZ oavsett det. Många speciallösning kan ju tänkas finnas runt hur de hanteras.

  4. #4
    Christian Bolstads avatar
    Christian Bolstad Christian Bolstad är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    133
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Nej de bytte från dmoz.org till www.dmoz.org

    Källa
    http://blog.dmoz.org/
    Jag skrev om det redan för en månad sen (http://www.seo-forum.se/dmoz-odp/248...sina-urls.html). Det har i Google lett till lite lustiga serphoppningar för siter som har DMOZ som primär kraftkälla och gav för någon vecka sen väldigt lustiga resultat om man körde site:dmoz.org.

    Nu verkar allt vara väldigt stabilt igen och det känns som att de siter som är väldigt beroende av DMOZ är starkare än någonsin. Jag har observerat väsentliga hopp uppåt för flera mindre sidor.

    Om det beror på att DMOZ har fått ökat förtroende eller om det är en tillfällig bieffekt av någon google-algoritm som ger nya (nygamla) länkar tillfällig push återstår väl att se. Någon kanske har några intressanta teorier om det?

    (En teori är ju att DMOZ nysamlade kraft iom canonicaliseradet av www.dmoz.org nu leder till att DMOZ är bättre än någonsin som kraftkälla).

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Ah men det förklarar kanske den boost vi fick nu. Har i och försig ingen länk från DMOZ då det var alldeles för dyrt. Men jag tröskade första sex månaderna igen sajter som var med efter länkar. Så koppling dit finns starkt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bra att länka till Google och dmoz?
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 11:18
  2. Föreslå webbplats på DMOZ fungerar igen
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 01:28
  3. What om DMOZ
    Av Nord i forum Kataloger
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-08, 13:47
  4. Dmoz world visar PR0
    Av Gustav i forum Kataloger
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:51
  5. Nån som har lust att submitta i DMOZ?
    Av latehorn i forum Kataloger
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 13:59