Resultat 1 till 5 av 5

Hur OK är det att vända på namn för att hitta ett ledigt?

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Hur OK är det att vända på namn för att hitta ett ledigt? Säg ex jag har en site som har filmrecensioner och moviereviews.com är upptaget men reviewmovie.com råkar vara ledigt.

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Det är ju alltid lite sketchy att ha en adress som är väldigt lik en annan site med samma inriktning. Besökare som skriver fel adress kommer inte tänka på att de kommer till fel site eftersom det är samma inriktning och då får du en förlorad besökare. Jag skulle nog försöka hitta en annan domän.

  3. #3
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av Waldo
    Det är ju alltid lite sketchy att ha en adress som är väldigt lik en annan site med samma inriktning. Besökare som skriver fel adress kommer inte tänka på att de kommer till fel site eftersom det är samma inriktning och då får du en förlorad besökare. Jag skulle nog försöka hitta en annan domän.
    Det är ju tvärt om också. Dom som skriver fel till den andra sidan kommer till min i stället och ger mig 1+. Dock är det väl så att den som är störst förlorar mest.

  4. #4
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av xtreme
    Det är ju tvärt om också. Dom som skriver fel till den andra sidan kommer till min i stället och ger mig 1+. Dock är det väl så att den som är störst förlorar mest.
    Iofs, men då kommer vi mer in på om det är ok eller inte igen.. Jag tycker att moviereviews känns mer naturligt än reviewmovie och skulle tro att de flesta väljer att sätta ihop de orden iform av det förra. Att försöka bygga upp en ny liknande sida med så snarlikt namn blir nog väldigt svårt. Hitta istället en helt annorlunda, mer unik domän och använd reviewmovie som satellitsida eller skicka besökare till den andra domänen.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Det känns ju som att jag besöker moviereviews om jag letar efter filmrecensioner, och reviewmovies om jag vill recensera en film

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Hur hitta seriös seo
    Av Bmwpower i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 21:39
  2. Hitta gratis bilder.
    Av vetinte i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 14:01