Resultat 1 till 14 av 14

Inbjuder Dig till ny länkkatalog - SvenskaSajter.com

  1. #1
    ewss avatar
    ews ews är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    1
    Hejsan käre webmaster,

    Jag ger dig härmed en helt egen inbjudan att lägga till din sajt eller dina kunders sajter i en ny länk katalog på nätet. Adressen är httpx://www.svenskasajter.com"]www.svenskasajter.com.

    Din länk får bl.a. en helt egen sida med information - besökare kan också lämna en recension direkt i katalogen. Denna sida kan du också länka till om du inte har möjlighet att ha recensioner på länkens webbplats. En liten finess är att du kan skicka med en Tillbaka url så besökaren inte tappar bort sig utan enkelt kan komma tillbaka till sidan han kom från.

    Glömde visst skriva att det är helt gratis att vara med i katalogen! Så kom med idag.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Det är helt "gratis" att vara med i katalogen, så länge man länkar tillbaka. Standard att ha så, jag vet. Tycker fortfarande att det är lite falsk marknadsföring att säga gratis och kräva motprestation.

    I övrigt såg väl katalogen ok ut.

  3. #3
    m4gnuss avatar
    m4gnus m4gnus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    47
    Standard och standard! Att kräva tillbakalänkning i en nystartad katalog är som att lägga krokben för sig själv.

    Bättre att skriva att en tillbakalänk skulle uppskattas men inte är ett krav. Vet att flera (inklusive mig själv) i dessa fall bjuder på en tillbakalänk!

  4. #4
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Det skulle vara intressant att veta vilka det är som står bakom katalogen.

    Antingen i presentationen av trådskaparen eller i tråden.

    Nu är det ju inte så svårt att

    http://who.godaddy.com/whoischeck.as...NSKASAJTER.COM

    Snygg design på sajten annars
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  5. #5
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av MattiasN
    Snygg design på sajten annars
    gammal TM design

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Håller med Björn där.

    Kändes som en sida som skulle passat på det TM stället jag jobbade för (hemska tider) en gång i tiden.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker nog att designen hade sina poänger. Inte minst som den skiljer ut sig från vad som är vanligt idag.

    Också såg jag att katalogen prioriterade mer innehåll än vad som är vanligt. Det lär nog betala sig.

  9. #9
    Christer Erenlöfs avatar
    Christer Erenlöf Christer Erenlöf är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Stockholm, Haninge
    Inlägg
    43
    Hej!
    Jag förstår inte riktigt vad ni menar...
    Ful och gammal design? Svindyrt?
    Är det här en katalog man ska undvika att registrera sig i?

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Christer Erenlöf
    Hej!
    Jag förstår inte riktigt vad ni menar...
    Ful och gammal design? Svindyrt?
    Är det här en katalog man ska undvika att registrera sig i?
    Specifikt kan jag inte säga något om det.

    Allmänt tror jag emellertid inte på att du straffas för att du registrerar dig i en katalog avseende ranking. Krävs betalning kan du ju dock förlora de pengarna om du inte får värde. Och generellt rekommenderar jag ingen att betala för inkludering i enskilda svenska länkkataloger.

    Generellt om länkkataloger
    Jag tror inte att det längre är klokt att registrera sig i en katalog om det innebär att du är tvungen att länka tillbaka till sajten från sajten som du registerar. Google har ju trots allt nu pekat på att de inte vill se länkbyten som är "excessive".

    Sedan får ju var och en välja att tolka och besluta hur man undviker "excessive". Ett sätt är ju givetvis att helt undvika länkbyten. Men jag tror ju att otydligheten från Google gör att andra länkbyten istället blir vanligare. Specifikt kring en katalog kan man då tänka sig att du länkar katalogen från en annan sajt för att få en registrering för en helt annat sajt som du vill få in i katalogen.

    Sedan säger jag inte att jag rekommenderar någon av metoderna d.v.s. jag har ingen generell åsikt kring vad som är bäst runt olika typer av länkbyten. Jag är inte SEO-konsult så tolka inte det här som råd.

  11. #11
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  12. #12
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Jag testade att navigera i sidan och det är otroligt trögt och långsamt, sidan laddar på något konstigt sätt från höger in mot vänster innan den centrerar sig, sitter dock på en 2Mbit lina men det verkar ju otroligt tungt...

    Verkar ju inte speciellt bra verktyg och antar att det är ett gratis verktyg med ...

  13. #13
    Crilles avatar
    Crille Crille är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av spagetti
    Jag testade att navigera i sidan och det är otroligt trögt och långsamt, sidan laddar på något konstigt sätt från höger in mot vänster innan den centrerar sig, sitter dock på en 2Mbit lina men det verkar ju otroligt tungt...

    Verkar ju inte speciellt bra verktyg och antar att det är ett gratis verktyg med ...
    Sitter på 100/10 lina just nu och de går inte direkt snabbt här heller.

    Själva detalj sidan för länken man vill kika på var väldigt rörig.

  14. #14
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ews
    Hejsan käre webmaster,

    Jag ger dig härmed en helt egen inbjudan att lägga till din sajt eller dina kunders sajter i en ny länk katalog på nätet. Adressen är httpx://www.svenskasajter.com"]www.svenskasajter.com.

    Din länk får bl.a. en helt egen sida med information - besökare kan också lämna en recension direkt i katalogen. Denna sida kan du också länka till om du inte har möjlighet att ha recensioner på länkens webbplats. En liten finess är att du kan skicka med en Tillbaka url så besökaren inte tappar bort sig utan enkelt kan komma tillbaka till sidan han kom från.

    Glömde visst skriva att det är helt gratis att vara med i katalogen! Så kom med idag.

    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
    Redigerad. Inga sökmotorvänliga länkar i den här sektionen. Jag vill inte riskera en kultur där folk falskt söker länkbyten för att få en länk. Dock är det uppenbart inte fallet här då postningen flyttas hit.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  3. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  4. Nyheter i min länkkatalog
    Av Magnus-SEO i forum Kataloger
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 08:34
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57