Resultat 1 till 5 av 5

Säljer flera länkar

  1. #1
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    På vår YouTube blogg så har vi ungefär 100 besökare om dagen. Dock ingen PR men besökare. Jag ger här också resultat från Google Analytics som bilder... Bloggen Rankar just nu topp 10 på sökordet "Youtube" på google.se även i världen på google.se...

    Reslutatet från Google.se...


    Min CSS blogg (Counter-Strike Source) är en dataspelsblogg och rankar topp 10 på ett par hyfsat populära sökord. Hade nästan 180 besökare ett litet tag men ligger just nu på strax under 100...


    Placering: I bloggrollen som ska finnas eller kommer att skapas till höger...

    Tid: 1 år...

    Pris: Säg vad ni tycker är rimligt att lägga ut så får jag veta vad ni kunder är berreda att betala...

    Observera: Dessa bloggar är nystartade...
    Senast redigerat av Solutions den 2007-10-11 klockan 10:04.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jo men ärligt talat. Du säljer saker för tidigt.

    100 unika besökare... Det är lite.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det jag får fram av de bifogade bilderna är följande:
    På den ena sidan ser jag 19 besökare per dag på i snitt den senaste månaden. Den andra 54 besökare per dag.
    Räknar jag på unika besökare får jag fram 17 per dag på den ena sidan och 40 på den andra.

    Med sidor utan PR eller någon som helst form av Trust är det bara antalet besökare man kan få via länkar på sidorna som kan räknas.
    Kan man få en relevant besökare per dag i snitt så lär väl en länk vara värd runt 5 - 15:- i månaden om man grovt jämför med vad det skulle kosta att köpa motsvarande trafik genom Adwords.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jo men ärligt talat. Du säljer saker för tidigt.

    100 unika besökare... Det är lite.
    Du tänker dig att sälja länkar inser jag nu. Trodde att du försökte sälja you-tube-bloggen.

    Kuriosa där är att Flickr konton med många favoriter, andra interna länkar och annan trafik säljs för stora pengar. Länkar från sådana profiler säljs också för höga summor och jag blev själv erbjuden 1000 kr (korrekt $100 US) för att länka en fotosajt (men avstog).

    En (ev. inofficiell eller att Google helt enkelt valde att användas deras tjänst) tidigare "samarbetspartner" till Google kring definition av ord har börjat dyka upp på allt fler sidor på Flickr. Och ser ut att ha gynnats av det Sedan ser det lite små underligt ut med Flickr profiler som länkar till en massa uppslagsord om djur, miljö, politik m.m.

  5. #5
    Solutionss avatar
    Solutions Solutions är inte uppkopplad Avstängd, anledning
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Stockholm, Kungsholmen
    Inlägg
    186
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    Kan man få en relevant besökare per dag i snitt så lär väl en länk vara värd runt 5 - 15:- i månaden om man grovt jämför med vad det skulle kosta att köpa motsvarande trafik genom Adwords.
    Får nog mer än 1 klick per dag skulle jag tro... kanske upp till 2-4 per dag på dessa 2 bloggar. Hade 6 klick en dag en annan 8 sedan har det gått lite upp och ner (Adsense). Iofs har vi ju lite andra bloggar också men på dessa är det endast upp till 20 besökare per dag, oftast mindre. Jag är relativt ny till blogger...

    Kan tänka mig att sälja 2 länkar (BÅDA SIDORNA) för ett pris på kanske 30 kr/mån i ett år... Jag räknar ändå bara med små pengar för den här bloggen...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Säljer PR 4 och PR 3 länkar
    Av Anders Granström i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 19:59
  2. säljer länkar pr4
    Av jake i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 18:35
  3. Länkar säljer PR 3 aktiva minst 10 år från $1
    Av the-million-dollar-man i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 23:08
  4. Vi säljer billiga länkar
    Av the-million-dollar-man i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 16:06