Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 31 till 60 av 89

Bra WordPress-plugins

  1. #31
    godpuppets avatar
    godpuppet godpuppet är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    21
    Gällande just related posts pluginen, hur reagerar googles robotar på den? bör jag avstyra googleboten via robots.txt just den funktionen?

  2. #32
    Freds avatar
    Fred Fred är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Oxford, UK
    Inlägg
    63
    Citat Ursprungligen postat av Håkan Liljeqvist
    Undrar ifall någon känner till ett bra plugin för att driva och underhålla en mail-lista? Alla känner ju som bekant inte till att man kan följa bloggar via rss och jag tänker mig dessutom utskick som innehållsmässigt skiljer sig en aning från vad som står i bloggen. Alltså ett separat nyhetsbrev för mina besökare att prenumerera på... Någon?
    Det finns nagra plugin for att integrera med olika ESPer, rekomenderar starkt att inte skick ut sina egan nyhetsbrev ....

  3. #33
    heads avatar
    head head är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2007
    Inlägg
    125
    Nån som kan tipsa om ett bra galleriplugin likt det som finns på egotastic.com och hollywodtuna.com? Dessa visar tumbnails och när man klickar på dessa kommer man till en ny sida där hela bilden visas.
    Gärna så enkelt att arbeta med som möjligt..

    Jag vill inte ha nån ajax variant eller dylikt, jag vill att bilden ska visas på en ny sida. imp...
    Min Länkkatalog och min spelportal: Gratis spel

  4. #34
    Prometheuss avatar
    Prometheus Prometheus är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Garphyttan
    Inlägg
    37
    En av mina favoriter, http://wordpress.org/extend/plugins/stray-quotes/
    Använder det för kundcitat, som man då kan stoppa in lite här och var, dela upp i kategorier etc.

  5. #35
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Mycket bra tråd! Jag skulle dock vilja tipsa om "WP Onlywire poster" som automatiskt skickar ut dina inlägg till 50+ sociala hemsidor som digg, facebook, reddit, delicious. Bra för "soft" backlinks.

  6. #36
    Herr Ks avatar
    Herr K Herr K är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2
    Jag använder mig av:

    All In One SEO-Pack - Väldigt smidig seo-plugin för nybörjare som jag själv.
    Bookmarkify - För enkel delning till sociala nätverk.
    Get the Image - Används för att visa en thumbnail av valfri bild till varje inlägg, som visas i utdrag på förstasidan.

  7. #37
    Anders Tibblings avatar
    Anders Tibbling Anders Tibbling är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    329
    Statpress SEOlution funkar fint om man inte vill släppa in G via analytics, trots att utvecklaren informerar om: "NOTICE! I'll discontinue this fork of Statpress!"

    mvh Anders

  8. #38
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Såg inte en av mina favoriter på listan.

    "Redirection" - Pekar om enstaka URLer eller hela mappar till ny sida/sidor. Man kan ange en exakt URL eller mer avancerade via Regex. Bra om du ändrar URL-struktur på en eller flera mappar.

  9. #39
    Marcus Karlssons avatar
    Marcus Karlsson Marcus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2010
    Inlägg
    6
    Jag använder mig av:

    gregs-high-performance-seo - För nybörjare som mig
    Google XML Sitemap - Genererar sitemaps
    Dagon Dens Form Mailer - Skapa egna avancerade formulär

  10. #40
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Någon som kan tipsa om en bra auto-twitter-plugin i Wordpress? Har testat denna: http://wordpress.org/extend/plugins/twitter-tools/ Den verkar helt okej än så länge.

  11. #41
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag använder Tweet Push för att posta på Twitter så fort ett nytt inlägg postas! Går även att posta vid kommentarer och registrerade användare.

  12. #42
    Torremans avatar
    Torreman Torreman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    79
    Twitter tools fungerar bra, hade dock gärna sett att man kunde styra vilka kategorier som generera en tweet. Har inte sett någon plugin som där man kan välja kategorier.

  13. #43
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Jag rekommenderar ett plugin vid namn "Thank Me Later". Det skickar automatiskt ut ett mail till personen som lämnar en kommentar. I mailet visas kommentaren, samt ett meddelande som du själv ställt in sen innan. Mycket användbart!

  14. #44
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Sweely, hur är dina erfarenheter av att den som lämnat kommentaren reagerar? Kommer h?n tillbaka och kommenterar mer, eller vad är det som är så bra?

  15. #45
    Sweelys avatar
    Sweely Sweely är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    269
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Sweely, hur är dina erfarenheter av att den som lämnat kommentaren reagerar? Kommer h?n tillbaka och kommenterar mer, eller vad är det som är så bra?
    Jag använder pluginet på min personliga blogg, och har i mailet sagt något i stil med "om du tycker bloggen är bra så får du gärna dela med dig av den, förslagsvis via facebook". Och det brukar folk faktiskt göra!

    Så folk gör oftast vad som står i mailet, ifall hemsidan är bra det vill säga. Och ja, i vissa fall har personen kommit tillbaka och lämnat fler kommentarer

    Rekommenderar pluginet starkt!

  16. #46
    Tobias123s avatar
    Tobias123 Tobias123 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2009
    Inlägg
    4
    Är det någon som har tips på en bra plugin för att förbättra WP:s sökfunktion, vill ha "Ajax-utseende" på den med "type ahead-funktionalitet". Har svårt att hitta någon som funkar bra.

  17. #47
    ostlunds avatar
    ostlund ostlund är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    80
    Jag har hört och läst bra saker om "Search Unleashed" men inte testat det själv. Det ska göra WP's sök funktion mycket bättre men jag vet inte om det har "Ajax-utseende".
    Henrik webbutvecklare i Göteborg

  18. #48
    hejs avatar
    hej hej är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    35
    Citat Ursprungligen postat av Torreman Visa inlägg
    Någon som kan tipsa om en bra auto-twitter-plugin i Wordpress? Har testat denna: http://wordpress.org/extend/plugins/twitter-tools/ Den verkar helt okej än så länge.
    Jag använder Twitterfeed. Inläggen postas blixtsnabbt på Twitter och man kan ha flera bloggar per konto som postas till Twitter.
    Senast redigerat av hej den 2010-11-22 klockan 01:32. Anledning: infogade länk
    Romresan | Justin Bieber |omitalien.se

  19. #49
    hejs avatar
    hej hej är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    35
    Jag använder, och är nöjd med följande plugins:
    Akismet (förinstallerat)- så din blogg inte fylls av spamkommentarer.
    All in one SEO Pack- description och nyckelord för bloggen och inläggen.
    Contact Form 7- ett kontaktformulär som jag tycker är snyggare än Cforms (använder det också)
    Google XML Sitemaps- skapar sitemap
    Lightbox 2- visar bilder genom att öppna dem i mitten av sidan. Resten av sidan "släcks ner" medan fokus ligger på bilden. Bildtexten syns. Snyggt som tusan! Nackdel: funkar inte så länge sajten laddas.
    Link Within- visar relevanta inlägg genom en tumnagel och länk. Snyggt, men inte alls lika pricksäker som Yet another related posts plugin (YARRP)
    Analytics360- integrera Google Analytics med Wordpress. Du kan också se vilka dagar du publicerade vilket inlägg och hur många besökare du hade då.
    CommentLuv- de som kommenterar får en länk till sitt senaste inlägg på deras bloggar.
    Easy Adsense- låter dig enkelt stoppa in AdSense-annonser där du vill. Utvecklaren har uppdaterat pluginet och bakat in sin annons (alltså syns hans annonser på din sida ibland) och jag förstod inte riktigt hur man tar bort den (det går genom att pilla i koden). Därför använder bara denna plugin på en sida nu- den som jag inte uppdaterat versionen på.
    NoFollow Free- tar bort nofollow
    RSS-footer: Skriv vad du vill i slutet av dina RSS-inlägg.
    På bloggen har jag också Sociable (swe)- läsaren kan dela artikeln på Facebook, via email, Twitter, Pusha mm.
    WP touch- de som surfar in på bloggen med mobilen får en snygg mobilanpassad sida.

    Använde innan WP DBmanager som tog backup automatiskt på min databas och emailade mig den. Men jag fick problem med pluginet så jag avinstallerade, tyvärr.

    Hoppas ni fick något tips
    Romresan | Justin Bieber |omitalien.se

  20. #50
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Vet inte om dessa är nämnda eller ej men detta är 4 plugins som man inte vill leva utan

    W3 Total cache
    Grymaste pluginet cache pluginet som finns. Finns massor med guider hur det ställs in bäst men utan att göra några inställningar alls kommer du dubbla hastigheten på din site.

    Platinum SEO pack
    Som en hybrid mellan "All in one SEO" & "Head space"

    RSS include pages
    När du gör en ny page körs den ut på rss vilket är väldigt bra om man använder rss:en effektivt

    Pingback optimizer Kostar dock $
    När någon gör en pingback så körs dessa ut på unika rss adresser mot rss aggregatorer vilket medför att google indexerar siten som har pingat och man får en backlink

  21. #51
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Jag skulle vilja tips om följande artikel som skrev av Simon för bara några dagar sedan:

    Simons SEO-tips: WordPress sökguide del 3 – SEO-plugins du bör använda
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  22. #52
    Jonathan Björkskogs avatar
    Jonathan Björkskog Jonathan Björkskog är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Finland
    Inlägg
    82
    Ser att ingen nämnt något plugin som tar bort "/category/" ur sökstigen för kategorisidor. Använd "Pathless Category Links" om du vill ha bort "category". Med detta så stämmer url-strukturen överens med eventuella breadcrumbs också.

    Ett användbart plugin för att skapa interna länkar är YARP (Yet another related post).
    Jonathans Facebook Tricks

  23. #53
    takemetothetops avatar
    takemetothetop takemetothetop är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    49
    Några jag har bra erfarenhet av hitills:

    404 notifier - meddelar om 404-sidor (RSS eller E-mail)
    Broken Link Checker - hittar brutna länkar
    SEO smart links - välj ord som automatiskt blir länkade
    Cbnet Ping Optimizer - så man inte pingar varje gång man redigerar ett inlägg
    No Self Pings - så man slipper trackbacklänkar till sig själv
    Nrelate Related Content (relaterade inlägg, Som Linkwitin fast ännu bättre.)
    Yoast WordPress SEO - Bra guide finns här: http://www.wpbeginner.com/plugins/ho...ugin-by-yoast/

  24. #54
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag har bråkat med Broken Link Checker, den ger överstrukna länkar och jag vet inte om det bara är inloggade användare som får se det, eller alla. Kunden gnäller iaf, så jag har avinstallerat.

    Ping-pluggarna kan jag behöva...

  25. #55
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158

  26. #56
    pralbins avatar
    pralbin pralbin är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    26
    Jag vill tillägga att SEO Smart-links är ett riktigt fint plugin om man vill skapa automatiska länkar inom sin egna webbplats - perfekt för MFA.
    Albin Stööp. Erbjuder professionell SEO.

  27. #57
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Jag vill tipsa om två bra plugins till Wordpress:

    • Exclude Pages from Navigation - Som gör att du genom en liten checkbox på varje enskild sida kan "checka ur" checkboxen och på så sätt så syns inte sidan i menyn. Bra om du vill jobba på sidor som inte är klara eller om du vill ha sidor som inte skall nås direkt från menyn, t.ex. om du vill att den skall nås från en annan sida, en knapp eller en länk.
    • TGFI.net SEO - En utmärkt plugin som gör att du får 3 stycken fält under varje sida, Titel, Beskrivning och sökord. Detta för att du ska kunna metataggs-optimera varje enskild sida på ett enkelt, smidigt och snabbt sätt.

    Jag har själv använt båda två under lång tid på flera olika hemsidor och de har alltid fungerat klockrent och utan några som helst problem.

  28. #58
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av HemsidePortalense Visa inlägg
    Jag vill tipsa om två bra plugins till Wordpress:

    • Exclude Pages from Navigation - Som gör att du genom en liten checkbox på varje enskild sida kan "checka ur" checkboxen och på så sätt så syns inte sidan i menyn. Bra om du vill jobba på sidor som inte är klara eller om du vill ha sidor som inte skall nås direkt från menyn, t.ex. om du vill att den skall nås från en annan sida, en knapp eller en länk.
    • TGFI.net SEO - En utmärkt plugin som gör att du får 3 stycken fält under varje sida, Titel, Beskrivning och sökord. Detta för att du ska kunna metataggs-optimera varje enskild sida på ett enkelt, smidigt och snabbt sätt.

    Jag har själv använt båda två under lång tid på flera olika hemsidor och de har alltid fungerat klockrent och utan några som helst problem.
    I mitt tycke är Exclude Pages from Navigation helt värdelöst sen wordpress 3. Det var i Wordpress 3 som menyn blev mer eller mindre skiljd från sidhierarkin. Så om temat är byggt för wp3 eller senare så redigerar man bara menyn i meny-editorn och det gör att pluginets användningsområde försvinner.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

  29. #59
    Joachim Fs avatar
    Joachim F Joachim F är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    67
    Citat Ursprungligen postat av Tobias Nyholm Visa inlägg
    I mitt tycke är Exclude Pages from Navigation helt värdelöst sen wordpress 3. Det var i Wordpress 3 som menyn blev mer eller mindre skiljd från sidhierarkin. Så om temat är byggt för wp3 eller senare så redigerar man bara menyn i meny-editorn och det gör att pluginets användningsområde försvinner.
    Nja, visst har du rätt i att man kan ändra i WP3 i meny-editorn. Men i denna plugin så har du en checkbox på varje enskild sida. Du slipper alltså gå in i meny-editorn. Så visst jag håller med dig delvis. Skulle WP integrera meny-editorn direkt på varje sida så fyller inte pluginen något syfte alls längre. Men än så länge har den ett värde att slippa ta omvägen och att ha kontroll på varje enskild sida är bra. Så den är inte alls helt värdelös, även fast det värdet nu är mindre än förr.

  30. #60
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Plugin vid användning av IDN domän för WordPress: http://wordpress.org/extend/plugins/idna/
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. WordPress och IIS6
    Av Patrik Berggren i forum URL-omskrivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 19:46
  2. Behöver en ny blog, novis på Wordpress
    Av Susann Stjernborg i forum SEO-verktyg
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 09:45
  3. WordPress Related Entries plugin
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 09:47
  4. Wordpress och SEO
    Av Mastermind i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 12:25
  5. Wordpress filerna icke skrivbara
    Av ThomasA i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 11:29