Resultat 1 till 3 av 3

Tjafs om länkar på forumet

  1. #1
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har precis ögnat igenom en massa nya inlägg om ett himla tjafsande om länkar på forumet osv.

    Denna regel var skriven när forumet startade:
    Citat Ursprungligen postat av Reglerna
    8. Bara relevanta länkar som ökar värde till tråden får postas. Och om dessa är länkar till egna sidor så ska även själva inlägget i sig själv medföra ett värde i tråden.
    Detta är ett SEO-forum där vi diskuterar SEO. De flesta trådarna handlar om SEO (hoppas jag). Om man då skriver en länk i en tråd som inte handlar om SEO så är ju den inte relevant, eller hur?

    Med en relevant länk menas en länk till en sida som handlar om och relaterar till diskussionen i tråden. Till exempel en länk till en SEO-artikel med mer info.

    Ökar värde till tråden menas att den bidrar till och ger mer info till det som är relevant till tråden.

    Jag vill inte se länkar till sidor som inte handlar om SEO på forumet.

    Hädanefter vill jag att alla forumets användare ger minus på rykte när de ser brott mot regel 8. Bara skriv: Brott mot regel 8. Ni behöver inte skriva namn, personen kan inte se vem som gav minus. Ni ska förresten ge minus så fort ni ser regelbrott.

    Och kom ihåg regel 13:
    Tjafs mellan användare angående ryktepoäng får inte postas öppet på forumet.
    Ser ni brott mot den se ge minus för det med.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Eftersom jag är långsam mellan varven och svårt för att haja:

    Om jag optimerat någon av mina sidor på ett visst sätt eller använt något bra webbutvecklingstänk som är seo-anpassat så kan jag länka den sidan som ett exempel i tråd där den informationen hör hemma så är detta ok?

    Länkar till kataloger och annat seo material, alltså sidor där man kan hitta saker för att SMO:a (SökMotorOptimera, för att svenska till det hela lite) en egen sida är också ok att länka till? Tänker på alla som startar nya länkkataloger och det första de gör är "Titta på mig jag har en katalog som jag precis startat [länk]"-inlägg. Jag stör mig inte på inläggen i sig men önskar en städad tråd, a la ponting, för dem. Då det är bra att ha dem samlade och då det är bra SMO-resurser.

    Jag skulle även vilja ha en extrem off topic del som inte indexerades av sökmotorerna där vi faktiskt kan tipsa om våra egna siter i syfte att locka besökare av den typ som hänger här på forumet. Jag hade ett tag en Naprapatsida jag gjort i min signatur för (dels länkvärde, visst självklart) att jag gissar att många här kunde behöva sådana behandlingar. Och i den avdelningen då tillåta fria länkar hur som helst. Det skulle ge forumet en viss "hmm google ger mig bara crap, jag kollar om någon har rekommenderat någon sida om det på seo-forum istället eftersom de grabbarna håller sig med bra sidor"-status.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Om jag optimerat någon av mina sidor på ett visst sätt eller använt något bra webbutvecklingstänk som är seo-anpassat så kan jag länka den sidan som ett exempel i tråd där den informationen hör hemma så är detta ok?
    Nej. Förklara med ord.

    Tänker på alla som startar nya länkkataloger och det första de gör är "Titta på mig jag har en katalog som jag precis startat [länk]"-inlägg.
    Sådana trådar bryter regel 8 eftersom "själva inlägget i sig själv medföra ett värde i tråden". Det finns en tråd för just dessa inlägg här.

    SMO:a (SökMotorOptimera, för att svenska till det hela lite) [...] SMO-resurser
    SMO står för Social media optimization och används ofta inom SEO. Den förkortning vi använder för sökmotoroptimering på detta forum är SEO. SEO-resurser, SEO-forum, SEO:a, SEO-proffs osv.

    Jag skulle även vilja ha en extrem off topic del som inte indexerades av sökmotorerna där vi faktiskt kan tipsa om våra egna siter i syfte att locka besökare av den typ som hänger här på forumet.
    Ok, men kommer inte att hända. Finns andra forum för detta och det finns signaturer. På detta forum är det snack om SEO som gäller.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Lista över betalkataloger/portaler
    Av Elvis i forum Kataloger
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-05-07, 13:31
  2. Brutna länkar på forumet
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 18:49
  3. Köpa länkar (steget att växa ur källaren)
    Av Webmoney i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 12:59
  4. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57