Resultat 1 till 7 av 7

Hur tänka med nya sidor?

  1. #1
    robbanfs avatar
    robbanf robbanf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Jag har en webbplats med ca 50 olika artiklar/sidor redan där jag just skrivit ca 8-10 nya. Spelar det någon stor roll om jag lägger upp alla dessa samma dag eller om jag sprider ut det på några veckor? Jag brukar inte lägga in nya artiklar så ofta annars.

    För besökaren skulle det givetvis vara mycket bättre om jag la upp allt samtidigt eftersom dom är relaterade till varandra och besökaren skulle få ut mycket mer om alla fanns på plats direkt.

    Blir det nån dramatisk skillnad för sökmotorerna? Jag rankar ganska bra på många nyckelord och vill inte riskera att tappa.

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Du kan lägga upp alla samtidigt.

  3. #3
    robbanfs avatar
    robbanf robbanf är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    29
    Kort och koncist, tack för svaret!

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Jag tror, att det generellt är farligt att lägga upp för mkt på en ggn. 10 st är ju inte så mkt, men rörde det sig om 100 så skulle jag råda dig att lägga upp dem 10 i v istället.

  5. #5
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Jag tror, att det generellt är farligt att lägga upp för mkt på en ggn. 10 st är ju inte så mkt, men rörde det sig om 100 så skulle jag råda dig att lägga upp dem 10 i v istället.
    Om man publicerar relevant innehåll på sin webbsite så har Google inget problem med det.

    Är tveksam till att Google skulle har problem med det även om det är ickerelevant innehåll.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kör du som webguide föreslår. Man kan ju tänka sig detta, du har en webbshop som skall lanseras, den består av drygt 2000 produktsidor. Inte håller vi på med att lägga ut sidor i fyra år före allt är klart.
    Däremot om uppdateringshastigheten hos din sida hos Google är långsam och sidorna inte är så viktiga kan du pytsa ut en om dagen tills Google har börjat cacha sidan oftare.
    Senast redigerat av Urban G den 2007-10-14 klockan 15:00.

  7. #7
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Du kan helt klart lägga ut alla på en gång. Men det kan finnas en fördel med att publicera dem inkrementellt. Lite grand beroende på hur den interna länkstrukturen på siten ser ut.

    Låt oss anta att du listar de fem nyaste proukterna på din startsida. Detta gör att när du lägger ut 1 - 5 nya produkter så kommer Google med största sannolikhet att hitta och indexera dem vid sitt nästkomande besök till din site. Skulle du då lägga ut tio nya produkter på en gång så kommer det med största sannolikhet att ta längre tid för Google att indexera de fem produkterna som inte hamnar på "nyaste listan".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 03:25
  3. Korkat med adsense på alla sidor?
    Av robbanf i forum Google
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 12:42
  4. Sidor som saknar PR (fast de borde ha).
    Av Gustav i forum PageRank
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:08
  5. Sidor som inte är cachade
    Av Gustaf i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 20:17