Resultat 1 till 3 av 3

Bra eller dåligt att ha en adress som ex www.imdb.com för "Internet Movie Database"?

  1. #1
    xtremes avatar
    xtreme xtreme är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    34
    Då jag har väldigt svårt att hitta ett ledigt domännamn som passar mig har jag funderat på förkortning som ex www.imdb.com för "Internet Movie Database"?. Vad tycker ni om det, är det en bra eller dålig ide?

  2. #2
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Svårare att få till bra träff i Google.

    Om du inte får igång en site av imdb-karaktär tror jag du kan få svårt att placera dig. I dag söker du ju på imdb och inte på deras egentliga namn.

    Jag skulle hellre utöka mitt namn med fler saker, lek med språket tills man hittar något klämmigt. Behöver ju inte vara lätt om du bara ska synas i sökmotorerna. Ett svårt namn uppmuntrar också till bookmarks, både sociala/online och offline vilket kan vara positivt medan det också kan vara negativt att folk inte hittar tillbaka.

  3. #3
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Alldeles ypperligt hade väl varit att ha både www.internet-movie-database.com för sökmotorerna och www.imdb.com för återkommande besökare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)