Resultat 1 till 8 av 8

Bygga egen webshop

  1. #1
    Aqualex_80s avatar
    Aqualex_80 Aqualex_80 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    1
    Tjenare mitt första inlägg här

    Jag håller på att starta upp ett webshop företag inriktad på Akvariestik.

    1 En webshop ska byggas (Hur löser jag detta enklast vart får jag tag i program) Vill göra den själv dels för att det inte får bli för dyrt vid start.
    Och hur ska jag göra för att optimera antalet träffar vid en sökning på Google t.ex om någon söker på akvarium

    2 Reklam Banners Program att göra dessa?

    3 Finns nått bra ställe som trycker visitkort dekaler på nätet?


    Kontakt med grossister , leverantörer är klart , så det är väl det här som är den största biten nu =)

  2. #2
    Stringfellows avatar
    Stringfellow Stringfellow är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    40
    OsCommerce http://www.oscommerce.com/ är ju väldigt populärt om man vill ha en gratis webshop. Problemet jag hade när jag jobbade med den var att mycket av designen var "hårdkodad". Dessutom var design och php-kod blandat hipp som happ.

    Men om du lägger ner några veckors jobb så kan du säkert få ordning på designen också, det går hur som helst bra mycket snabbare än att skriva en egen webshop från scratch...

    Reklam är lite knepigare, du skulle kunna börja med ad-sense från Google men problemet är att du kan få visa reklam från konkurrenter.

    Ang tryckeri så tycker jag du ska ta dig till ditt närmaste tryckeri på orten och prata med dom.

  3. #3
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    2 Reklam Banners Program att göra dessa?
    Det finns ju mängder med program som kostar pengar. På www.gimp.org finns ett gratisprogram att ladda ner och köra igång med. Det finns även ett skin till den som gör att allt ser ut som PhotoShop. Läs ordentligt hur du skall gå till väga för det är lite meckigt.

    3 Finns nått bra ställe som trycker visitkort dekaler på nätet?
    www.vistaprint.se kan man få 250 visitkort gratis. Det är en bra början. Sen håller jag med företgående talare. Gå till den lokala tryckaren. Att skapa nätverk på lokal nivå är inte att förringa.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  4. #4
    rimhedens avatar
    rimheden rimheden är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    2
    Nu finns webshop-systemet AShop i en helsvensk version. Inte gratis, men bland de billigaste systemen, trots massor av användabara funktioner, exempelvis inbyggd affiliatemarknadsföring, leverans av digitala varor med mera. Kolla på http://www.a-shop.se

  5. #5
    rimhedens avatar
    rimheden rimheden är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    2
    En liten uppdatering angående mitt system AShop. Jag har nyligen tagit det drastiska beslutet att ge bort programvaran som open source under GPL, efter att ha spenderat åtskilliga år på att utveckla den. Därmed är AShop, såvitt jag vet, det enda svenska och svenskutvecklade systemet i sitt slag som är helt fritt. Det borde vara väldigt intressant för alla som vill starta sitt eget affiliateprogram, eftersom konkurrenterna tar rätt bra betalt för just den funktionen. Titta in på http://www.a-shop.se för mer info.

  6. #6
    maveriks avatar
    maverik maverik är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2011
    Inlägg
    5
    Jag byggde min shop på prestashop, dröjde inte länge förrän jag va bra vän med upplägget och när man väl fattat hur det är uppbyggt tycker jag att det är väldigt enkelt designa om hur man vill. Det enda man kan få betala för är en modul för att ta betalt om man som i mitt fall tar betalt via payson med kort och faktura. Väljer man att köra en äldre version av prestashop så finns det en gratismodul från payson dock.

    Jag saknar inget i presta iaf

    johannes
    driver webbutiken manjana.se

  7. #7
    catchs avatar
    catch catch är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2008
    Inlägg
    79
    Har du svårt att skapa banners själv så finns det mycket folk där ute som kan hjälpa dig med det för en rätt så liten slant.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Här finns en lista på E-handelssystem för att hyra. Om du vill drifta själv så ta även en titt på Magento. Jag rekommenderar inte att bygga nytt system från scratch.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Göra en egen katalog
    Av wintzell i forum Kataloger
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-12, 19:22
  2. Att bygga varumärke
    Av Henrik i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 12:30
  3. Måste jag bygga en egen spindel?
    Av Nikke Lindqvist i forum SEO-verktyg
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 13:38
  4. Egen svensk tävling?
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 56
    Senaste inlägg: 2006-09-20, 22:28
  5. Bygga om intärn länkstruktur.
    Av Sneaky i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-17, 20:25