Resultat 1 till 4 av 4

Tillbakalänkar om man har en webbutik?

  1. #1
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Nu har jag hållt på att regga mig i olika wlänkkataloger, men många kräver ju tillbakalänkar och jag bara undrar hur man ska förhålla sig till dessa om man är en komersiell butik? Det känns ju lite mysko att ha en länksida till helt irrelevanta sidor på sin egen hemsida. Kan man göra en "dold" sida som ligger utanför själva shoppen där man har länkar, eller är det fult gjort? Jag inser ju att det handlar om tjänster och gentjänster, men man måste ju också ta i beaktning vad det är man presenterar för sina kunder. Ska man helt skippa kataloger som kräver tillbakalänkar, eller kan man göra på något annat sätt utan att vare sig göra katalogen en otjänst och sig själv?

  2. #2
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Kontakta katalogerna och erbjud 3 vägslänkning.

    Alltså att du länkar till dem från en annan sajt. T ex en privat blogg.

    Tror inte att de är så främmande för det.


    Jag har i förstaläget skippat de som kräver tillbakalänk av samma anledning som du men kommer att göra ovan scenario när jag får tid. (Gäller min fritidssajt)
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  3. #3
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  4. #4
    Vindviljas avatar
    Vindvilja Vindvilja är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    30
    Då ska jag akta mig för det massor. Det är det sista jag vill.
    Jag tänkte mer som att man kanske gör en sida som heter länkar.html men som man inte kan nå från själva butiken, utan mer bara är en sida för att samla länkar på. Som sagt, relativt oshysst, men man msåte ju fråga, annars lär man sig ju inget.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)