Resultat 1 till 4 av 4

Kvällens TV tips

  1. #1
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    För de av er som ännu inte uppmärksammat det så går den japanska dokumentären: Google Global Expansion på TV8 klockan 21:00 ikväll.

    Jag ska då försöka hinna med att titta.

  2. #2
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Bommade första 20 min tyvärr, men resten var sevärt... Givetvis basic, men ändå en bra nivå för de icke-frälsta...

    Hade varit läckert att marknadsföra branchen med det i Sverige, tänk att innan SEM säljmöten/kickoffmöten skicka ut en dvd med detta? hade garanterat öppnat nya möjligheter...

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Håller med. Det var helt klart en säljande presentation för SEO branschen.

    Klart basic, och utan att egentligen gå in på djupet över huvud taget. Men jag misstänker att alla marknadschefer därute som tittade kommer att prata om Google imorgon på fikarasten.

  4. #4
    Frukts avatar
    Frukt Frukt är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    51
    Nja jag tycker inte att dokumentären var så bra. Mycket av det som togs upp känner många internetanvändare i Sverige till tror jag, även de som inte sysslar med seo. Vad gäller marknadschefer så tror jag nog inte att det var ngt nytt för dem heller, borde det ju ej vara. Och ja det var basic och en del var ju fel som det där med att webbplats A automatiskt rankar högre än B om A har tre inlänkar och B endast en. Fast det var Intressant med företaget som blev bortplockat från sökregistret och fick sparka personal. Jag uppfattade inte helt, vad blev utslaget av rättsprocessen mot Google?

    Kul att se lite inne från Google, tex. han som hade en massa leksaker och tekniska prylar som han hade inrett sitt kontor med
    Senast redigerat av Frukt den 2007-10-17 klockan 04:09.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Php hotell tips
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 14:15
  2. Behöver tips för webbhotell för engelskspråkig site
    Av Sundream Estate i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 00:14
  3. Tips eller råd
    Av Alfons74 i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:11
  4. Optimera mot vilka ord? Tips!
    Av Daniel_K i forum Sökordsanalys
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 06:54
  5. Tips från Aaron Wall för länkbete
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 01:07