Resultat 1 till 7 av 7

helpwinmybet.com

  1. #1
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Vilket bete! När det väl kom ut så gick han från 10 000 unika till 2 000 000 unika på en dag.

    http://www.helpwinmybet.com/

    Ingen flashande med nya tekniker, bara en rolig grej som folk bara måste se..

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Javisst ett sätt att försöka pusha upp en datinghemsida.

  3. #3
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Tycker du deras "sätt" att "pusha upp" sidan var lyckat?
    Förutsatt att siffrorna är korrekta så har de väl lyckats utomordentligt bra..!? Och motsvarande besökssiffror är det säkerligen fler av oss som hoppas på..

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Förstår faktiskt inte riktigt vad du menar med din kommentar, men bortsett från det.
    Att det är lyckat är ju inget tvivel för jag väl erkänna nu, eftersom t.om du gav en länk dit.
    Du svalde betet med hull och hår.
    Nu ser jag att det finns en hel del annan reklam på sidan, så det kan nog bli en bra affär för killen/företaget bakom sidan.

    Hm men det ger en del att fundera på vad som gäller länkbeten.

    För det är väl ingen som tror att det där är sant, eller kan det finnas det?
    Påminner om ett annat länkbete, det var något om en kille som hotade döda en kanin om han inte fick insatt ett visst antal pengar på sitt konto.
    Senast redigerat av Urban G den 2006-04-07 klockan 21:16.

  5. #5
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    han tjänade 1 usd per ny medlem som signade upp sig för metrodate, där han hade sin profilbild mm, många tecknade nog upp sig där.

  6. #6
    Niklass avatar
    Niklas Niklas är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    50
    Alltså. Om nu syftet var att "pusha upp" en datingsida så har dom lyckats rätt bra med det. Jag har besökt sidan, det har säkert du också, jag postar länkar och t.om du diskuterar sidan på webbforum. Vi svalde betet, och det tyder väl på att det var ett hyfsat bra bete.

    Bra grej helt enkelt (för dom alltså), de har säkert gjort en bra hacka på att slänga upp en webbsida på 10 minuter.

    Man kan lära sig något av det, och detta oavsett om det är sant, om de vill tjäna pengar på annonser eller om de vill skicka folk till en datingsida, eller om de har något annat syfte.

    Vad tycker ni andra? Var detta ett bra eller ett dåligt exempel på ett bra länkbete?

  7. #7
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Hm, ok får väl tillstå att som länkbete var det alldeles utmärkt faktiskt.
    Mycket utmärkt faktiskt, MSN redovisar c:a 4000 inlänkar till sidan. Google är ju som vanligt lite mer sparsmakad med det där med inlänksredovisning.

    Så det blir till att fundera lite på hur ett nytt länkbete skall se ut.

    (Skall nästa gång jag svarar på ett inlägg titta på vilken rubrik det är som inlägget står under, så sorry Niklas för det lite korthuggna svaret i första inlägget )
    Senast redigerat av Urban G den 2006-04-07 klockan 21:37.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)