Resultat 1 till 6 av 6

Reklam till 10 000 addresser säljes

  1. #1
    Qlofs avatar
    Qlof Qlof är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    7
    Hej. Jag har en internationell hemsida (alltså på engelska) som handlar om hiphop & rnb. Vd nya intervjuer och liknande skickas ett mail ut till alla forum-användare som har gått med på att ta emot dessa emails.

    Just nu har vi strax över 11 000 användare på listan. Jag uppskattar att mellan 100 och 500 av dessa email addresser inte längre fungerar.

    Vi kör ett eget mail script som ser till att olika spam filters inte sorterar bort mailet. Från och med nu kommer vi även att sortera bort returnerade mails så att antalet prenumeranter blir mer tydligt.

    Den position vi vill sälja är en text add som kommer att läggas under vår text och vara märkt som sponsor/advertiser. Vi försöker inte lura våra medlemmar.

    Om du är intresserad skicka gärna iväg ett PM.

  2. #2
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Finnes det bevis på att medlemmarna har godtagit reklam via epost?

    mvh

  3. #3
    Qlofs avatar
    Qlof Qlof är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    7
    När de signar upp svarar de på frågan om de vill motta emails vid events. Default är JA och de flesta har därför det ifyllt. Det går när som helst att ändra. Vi skriver också detta i varje mail. Vi skickar inte ut spam eller liknande utan det vi söker är reklam i ett email som innehåller en nyhet.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska bevisa det...

  4. #4
    Maxs avatar
    Max Max är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    178
    Du kan låta mig läsa det dom läser när de tackar ja.

  5. #5
    Qlofs avatar
    Qlof Qlof är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    7
    Den senaste versionen stog det:

    Accept e-mail notifications on new events from Administration? Yes/No och Yes var förklickat.

    Nu går man med på att ta emot emails vid events från administration när man signar upp och går man inte med på det så går det inte att signa upp. Det är nytt sen i förrgår. Har fått ca 20 medlemmar sen dess kanske. Dock har vi skrivit att man kan kontakta oss om man vill bli borttagen från email listan.

  6. #6
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Jag driver en betydligt mindre sajt, och ger medlemmarna möjlighet att prenumerera på ett nyhetsbrev. Det är helt frivilligt, men förvalt (man måste alltså kryssa ur rutan om man inte vill ha det). Det står också i varje utskick hur man gör för att inte få flera mail.
    Det har visat sig att mellan 0,5 och 1 % av medlemmarna väljer att tacka nej till nyhetsbrevet.
    Har man bara ett intressant innehåll, och inte bara spam, så vill medlemmarna säkert ha informationen. Om man sedan kompletterar med lite reklam så gör det säkert inget.

    Får varje vecka statistik från TheCounter, och där är det först 5 rader standardtext, sen min statistik för varje vecka (8 rader, en per dag och en total) och sen 100 rader reklam. Där läser man inte reklamen ens.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO för Webbutiker steg för steg
    Av hans99 i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2016-07-14, 05:38
  2. Förklaring till vad COOP Ad Network är
    Av Marcus Westberg i forum Länkbygge
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:43
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 12:36
  4. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  5. Regler för forumet, läs innan du postar
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 11:57