Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 30 av 50

seo prisjämförelse

  1. #1
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    hej! Vore kul om företagarna här på seo forum kunde delge oss priser på ett visst paket.
    dels för att kunna jämföra lite dels av ren nyfikenhet *L*

    Vad skulle jag behöva betala för följande paket i Sverige?

    - A complete breakdown of your current on-page SEO
    - A step by step report on how to fix / update any issues we find
    - Personalized, Human written report for YOUR website
    - Comprehensive Key word research
    - Complete Meta generation or overhaul
    - Additional tips, tricks and other white hat SEO advice to boost your rankings where ever possible
    - 7 full days of online support available 14 hours a day
    - At least 6 man hours goes into each an every report.


    Paketet är taget på dp, väg in vad ni tycker det innefattar. Har inga svar och inga värderingar angående omfattningen.

    Vore skoj om så många som möjligt svarade.

    vad tar ni för ett sådant här paket?

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker det verkar vara en bra idé.


    Sedan kan man dela in forumets medlemmar i tre grupper:

    1. Leverantörer. Leverantörer använder forumet menar jag för att ragga kunder och delar sällan med sig av kunskap även om det antyds en massa om magiska hemliga metoder. De har knappast något intresse att hjälpa dig med den här tråden.

    2. Kunder. Sedan har vi kunder som är intresserade av att köpa SEO.

    3. Webbansvariga. Vi som gör vår egen SEO, delar med oss vad vi lärt oss och lär av varandra.

    Grupp två och tre är de grupper som växer i forumet och en naturlig anpassning till det är vettigt. Den här tråden är ett väldigt bra steg i den riktningen!

  3. #3
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Företaget där jag jobbar erbjuder inte 14-timmars support (det är ju en genska amerikansk företeelse anpassad för USAs tidszoner), men jag skulle tro att den där typen av optimering med support 08-17 skulle gå på mellan 20 000 och 30 000 kr hos oss. Det ska då motsvara ca 1 200 kr/h.

    Som med all annan SEO blir det ju billigt eftersom du inte kräver några garanterade trafik- eller positionsförbättringar.

    I övrigt får jag väl hålla med Hans99, speciellt vad gäller tramset om "magiska hemliga metoder". Sådant kan man självfallet bara skratta åt.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Nord
    I övrigt får jag väl hålla med Hans99, speciellt vad gäller tramset om "magiska hemliga metoder". Sådant kan man självfallet bara skratta åt.
    Absolut. Men sedan när det sätts i system och de återkommer till dag efter dag så tror allt fler på det. Men i varje sådant fall nu tänker jag göra en tråd och be dem förklara vad de menar. Sedan jag började med det har ju alla BS kommentarer av den typen i alla fall försvunnit.

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    I och med att den person på detta forum som hans99 syftar till är jag så känner jag att jag måste få svara på hans inlägg. Förlåt mig om det blir OT.

    För det första arbetar vi inte med några "magiska" metoder. Men en del av de metoder vi använder vill jag helt enkelt inte förklara i detalj på detta forum. inte för att de inte är tillåtna eller etiska, utan helt enkelt för att jag inte vill berätta för alla konkurrenter hur vi arbetar. Misstänker att jag inte är ensam i detta.

    För det andra har jag inget emot att dela med mig av annat som kan vara till nytta för någon på forumet. Tyvärr har jag haft, och har väldigt begränsat med tid att göra det.

    Men för att visa detta har jag tagit mig tid och skrivit ett inlägg här. Där jag beskriver en CSS teknik för att placera ett innehåll längst ned i koden, men högst upp på sidan. Visst finns det flera som redan vet hur man gör detta, men förmodligen även ett antal som inte hade en aning. Så mitt inlägg riktar sig till dem

  6. #6
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-10-22 klockan 14:39.

  7. #7
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    håller inte med dig ponting, de flesta seo företag visar inga kostnadsuppgifter alls på sina hemsidor, det är där problemet ligger. Inte en generalisering.

    Om jag hade skickat ut dessa uppgifter till alla seo företag i sverige, som offertförfrågan, vad hade jag fått då? det är hela frågan.....

    sedan tycker inte jag det är rätt att blanda in en massa annat i den här tråden. Svara på frågan elle låt bli att skriv alls

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Förfrågan är alldeles för standardiserad för att ge ett pris på.
    Att vi SEO-företag inte har prislistor beror i de flesta fall att du inte kan ge ett pris rakt av utan att ta rätt på en del faktorer.
    Faktorer som, hur ser webbplatsen ut idag, vad behöver göras med den on page, vilka mål skall uppnås, osv. Så där stämmer det som Ponting skriver.
    Nord har en poäng i sitt inlägg också. Självklart blir det billigare om man inte tar med vilka resultat som skall uppnås.
    Men utan den parametern kan man lika bra strunta i att köpa optimering.
    Eller så kan man köpa något länkpaket som en del som säger sig syssla med SEO presenterar på sina webbplatser. Där har du heller inga garantier på någonting alls.

  9. #9
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Bernt Johansson
    För det första arbetar vi inte med några "magiska" metoder. Men en del av de metoder vi använder vill jag helt enkelt inte förklara i detalj på detta forum. inte för att de inte är tillåtna eller etiska, utan helt enkelt för att jag inte vill berätta för alla konkurrenter hur vi arbetar. Misstänker att jag inte är ensam i detta.)
    Nu är det ju inte bara SEO-metoder det handlar om utan du presenterar åsikter som självklara sanningar. Åsikter som jag ofta tycker är tveksamma. Samtidigt när man ber dig utveckla vad du grundar det på så har du ingenting att säga.

  10. #10
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    hmmm så du menar urban att du kan garantera en viss plats med dina tjänster???
    (obs försöker inte vara otrevlig, jag bara undrar i och med att andra proffs här på forumet säger att man garanterar aldrig en plats i serpen)

    sedan förstår jag inte riktigt varför det skall slingras så, förstår att specen inte är komplett och att olika värderingar på diverse ord stämmer olika med olika seo firmor. Men om jag ringer en målare får jag iaf ett ca pris, inte ett njaaa det beror sig på luftfuktighet och fuktighet i underlaget, sedan har vi ju rummets temperatur...... nja får nog komma och mäta och kolla först.

    ett ca pris skall väl inte vara så svårt eller.....tim pris eller.....?

  11. #11
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Garantera en viss plats på det sättet att uppnår jag/vi inte målet/målen tar jag inte betalt för det arbete jag lagt ned.
    Det kan gälla en viss placeringsnivå i serpen, det kan gälla antalet nya besökare till sidan, etc.
    Är iof ingen garanti i den strikta bemärkelsen, så på den punkten har du rätt.

  12. #12
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av stikkan_94
    Men om jag ringer en målare får jag iaf ett ca pris, inte ett njaaa det beror sig på luftfuktighet och fuktighet i underlaget, sedan har vi ju rummets temperatur...... nja får nog komma och mäta och kolla först.

    ett ca pris skall väl inte vara så svårt eller.....tim pris eller.....?
    En målare? Ring ett byggföretag och säg att du ska ha ett hus på 140kvm istället och be om en prisuppgift över telefon. Varför man inte kan ge ett ungefärligt pris är för att det kan variera så mycket mellan olika kunder. Det är inte alls svårt att förstå.

    Ett tim-pris kan du säkert få men vad säger det dig egentligen? Att jämföra tim-priser i SEO är helt meninglöst i min mening. Någon som tar 2000kr/h kanske gör jobbet dubbelt så bra på kortare tid än någon som tar 1000kr/h. Det handlar mycket om vilka resurser SEO-bolaget har och hur snabbt de kan ge din sida bra inlänkar. On-page-optimeringen skulle kunna jämföras i timpris men inte det andra.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  13. #13
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det är för de flesta svårt att ge ett fast pris för något sådant eftersom det handlar om massiva skillnader i arbetsinsats om man vill vara seriös.

    Att göra en onpageoptimering beror på ett stort antal faktorer och skillnaderna i pris mellan en optimering av Wikipedia.org och en fyra sidor stor produktbeskrivning av en fällstol ska naturligtvis vara stora.

    Jag tycker att det tyder på att man tar sitt uppdrag på allvar om man tar mer betalt för att tugga sig igenom Wikin (bara att kolla vilka titles som finns är ju tio ggr mer jobb än hela onpageoptimeringen på fällstolen). Att ge ett fast pris är alltså bara i mycket specifika fall bra för kunden. Ok, vi skulle kunna erbjuda att göra onpage-arbetet till det pris vi ger till våra största kunder men är det rimligt?

    Eller så skulle man kunna erbjuda tjänsten för ett lågt pris för att matcha de minsta kunderna där det är någon timmas jobb. Men vem tror att man får bra resultat för de stora siterna då? Att kunna ge ett pris utan att veta vilken site och vilka mål som finns är konstigt i bästa fall, en riktigt dålig affär för alla i sämsta fall.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  14. #14
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    mycket medveten om det du säger magnus och håller med i att olika kunder får betala olika beroende på webbplats, det var därför frågan utgick från flummiga fakta enbart.
    Det gjorde jag medvetet för att se om företag i den här branschen har några standard priser eller inte....
    fredrik mh... man kan bryta ner timmpriset i hur mycket man vill,,, tecken/tim osv i dravvelhögen,,, en del är snabbare och en del är långasammare med sina arbeten,,,, kan du se det i timpriset? resurser bakom?! ledsen men är jag kund frågar inte jag i offerten hur många anställda företaget har,,, eller vad var och en av de anställda jobbar med, det viktigaste är vad som händer med besökarantalet och mina affärer.

    ledsen om jag gjorde er upprörda med dessa frågor. Känns lite som folket som är här på forumet är de som kodar, säljarna sköter resten.......

    intressant tycker jag att det inte finns standard paket för seo, på något sätt... har försökt se hela frågeställningen ur ett kundperspektiv. Seo branchen ses som mycket hokus pokus iaf bland mina vänner och folk jag pratat med.... genom den här tråden har ju definitivt inget klarnat iaf.... mer än att allt e beroende av?

    Ber om ursäkt om jag varit otydlig eller felfördelat någon

  15. #15
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Pris eller inte pris så är det ändå meningsfullt att sammanställa en lista över vilka erbjudanden olika leverantörer har och vilka faktorer som påverkar priset. Det finns ett antal faktorer som går att ta med vid sidan om det t.ex. olika typer av garantier.

  16. #16
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    håller fullständigt med dig hans, en tråd för kunder, som talar om vilka huvudsakliga faktorer som påverkar priset vore kanske inte helt fel.

  17. #17
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Man skulle ju kunna måla upp en nogrant scenario och sedan be de olika SEO-företagen att prissätta en kravspecifikation du vill ha uppfyllt. Det skulle väl vara det bästa sättet att jämföra konstnaderna skulle jag tro.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  18. #18
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Också kan de peka ut vilka metoder de arbetar med för att ge webbplatsen inlänkar.

  19. #19
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    fredrikmh: hur många butiksägare, restaurang ägare osv tror du skulle kunna sätta ihop en ordentlig kravspec.........?!?

    tror inte på den,,, då tror jag betydligt mer på det hans har föreslagit

  20. #20
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Måste nog faktiskt säga att det här är lite halvfjantigt. Vi som de facto har koll på branschen vet att det inte går att jämföra särskilt lätt, speciellt inte eftersom "paketpriser" endast är ett mått för de riktigt små kunderna.

    SEO-branschen är allt för speciell för att kunna generalisera. Få, ytterst få, företag i branschen gör likadant. Ännu färre försöker göra det likadant som sin konkurrent. Dagens SEO-bransch handlar snarare om att sälja än att optimera, och därför så lär du få rätt bra bild som kund när alla SEO-företag ringer till dig. Och Google själva, förövrigt, som försöker sälja in sponsrade länkar.

    Jag tycker förövrigt att Bernt är en av de personer som jag faktiskt fortfarande kan lära mig saker av när det gäller SEO. När han väl svarar, så tar han sig tid och skriver ordentligt. Det är 1000 gånger bättre än 500 skitsvar som varken är intressanta eller särskilt lärorika. Mest svammel utan grund, faktiskt.

    SEO-metoder är inte någon hemlighet, alla vet grunderna som hängt här ett tag. Däremot är arbetssättet väldigt annorlunda mellan oss. Vissa väljer att optimera på ett sätt, vissa på ett annat. Det är här man kan få vara lite halvtyst. Inte ens som privatperson vill jag berätta allt om hur jag gör saker och ting, inte minst SEO. Varför? Tja, det gör ju att min "Expert"-status sjunker allteftersom...

    SEO-forum.se ser inte jag som ett forum för kunder som vill köpa SEO
    . Möjligtvis för att förstå sig på branschen, metoderna och varför. Eller om man vill göra det själv. Men SEO-forum är för mig ett forum för oss som faktiskt sysslar med det rent tekniskt och marknadsföringsmässigt.

  21. #21
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det finns en enkel lösning på det här och det är också det sätt vi jobbar enligt. Man köper en analys först och det kan du få offert på bara du berättar vilken site du har och vad du har för förväntningar på resultat. I analysen ingår då offert på de föreslagna åtgärderna.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  22. #22
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    De allra flesta leverantörer arbetar med egna länknätverk där man länkar till kunden så att de flesta arbetar olika är fel.

    Dr kan det vara mycket intressant att få upp en lista på vilka metoder som huvudsakligen används. För vissa kunder kanske en bunt snabba länkar är precis det man behöver.

    Andra kanske vill bygga långsamt men med naturliga länkar. En del leverantörer kan ha möjlighet att bygga länkbeten. Andra har det inte.

    Men som jag sa i min första postningen här så är det hä'r ingenting som kommer lyckas helt enkelt därför att det inte ligger i leverantörernas intresse med en jämförelse.

  23. #23
    stikkan_94s avatar
    stikkan_94 stikkan_94 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Vänersborg
    Inlägg
    58
    en guide för att handla seo tjänster hade kanske varit något *L*

    och varför agaton skulle det inte kunna vara bra med en sådan tråd här....... seo-forum kommer ju trots allt ganska högt upp i serpen på seo.

    men som hans säger tror inte leverantörerna av dessa tjänster vill det, det tar bort lita av mystiken kring branchen......... elller har jag fel?

  24. #24
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst är det som Agaton säger att vi optimeringsföretag arbetar lite olika. Det är inte bara att skyffla länkar till en sida, relevanta eller inte, länkbeten eller inte.
    Arbetar själv med en del webbplatser där det inte i princip behövs några inlänkar utan fokus ligger på on page, att helt enkelt göra webbplatsen mer effektiv för besökarna med internlänkar, förenklad navigering, textkorrigeringar, förändra beställnings/förfrågnings-formulär osv.
    Vet att det är fler som arbetar på det sättet, Bernt tog ju upp en av de aspekterna i den här tråden.
    Så det beror på vilken webbplats det rör sig om, vad som behöver göras och vad prislappen blir.

  25. #25
    Masterminds avatar
    Mastermind Mastermind är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    92
    Helt rätt, Urban.

    Flera företag jag stött på gör analys och jobbar med on-page-faktorer. Samt upprepar analys occh statistikbearbetning regelbundet om man så vill. Att bygga inlänkar och ha sådana nätverk åt kunder är alltså enligt min erfarenhet inte alls så självklart som Hans99 tror.

    Frågan är - hur vanligt är det egentligen? Jag kan inte svara för branschen, och det är naturligtvis en
    massa hysch-hysch kring det här med att sälja länkar eftersom ingen sökmotor gillar det.

  26. #26
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Mastermind
    Att bygga inlänkar och ha sådana nätverk åt kunder är alltså enligt min erfarenhet inte alls så självklart som Hans99 tror.
    Vad jag skrev var att en typ av SEO-tjänst är länkförsäljning från länknätverk som SEO-företaget äger. Det är mycket vanligt och är ingenting som jag "tror". Tvärtom vet jag naturligtvis vilka som har länknätverk och åtminstonte delar av vad som finns i dem. Sedan är det självklart kanske inte lämpligt att de pekas ut här på forumet. Men att leverantörer kan erbjuda en sådan tjänst kunde vara något att ange.

    Men vill man underlätta mer kanske vi kan se om vi kan få upp en lista på de SEO-företag som har tjänster för att stimulera naturliga inlänkar. Där behöver ju leverantörerna inte skämmas för de tjänster de säljer då sådant är accepterat av Google.

  27. #27
    Anton Johanssons avatar
    Anton Johansson Anton Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 018
    Ärligt talat, hur många är det som använder termen "SEO" utanför SEO-branschen? Ytterst få. De flesta använder begrepp som "Sökoptimering" "Sökmotorsoptimering" eller "Marknadsföring i Google" när de söker efter SEO-tjänster. I alla fall de som skulle kunna vara intresserade av en sån lista.

    Ingen webbplats är den andra lik, ALLA sidor har olika förutsättningar. Det är därför Google kräver unikt innehåll... Och därför är sökmotoroptimering för olika sajter alltid olika. När man jobbar med större mediekunder krävs självfallet inte så mycket länkkraft, då är det onpage för hela slanten (i kombination med ett bra arkiveringssystem). Däremot för en liten skomakare i Bollnäs, då kan det vara rätt bra med såväl länkar som grundläggande onpage.

    Ni fattar. Jag tycker bara det inte är relevant med att lista företagserbjudanden då det inte finns några tydliga sådana + att den aldrig skulle bli komplett då vi ändå aldrig skulle ge ut några siffror eller specifikationer.

    Uppdaterat:
    En lista på företag som erbjuder SEO-tjänster vore bra. Det tror jag kan ge tydligare bild av branschen. Frågan är dock hur många "amatörSEOare" som ska få finnas med på den listan?

  28. #28
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Då har vi än så länge följande saker man kan lista fast utan pris på vad olika leverantörer klarar av att leverera:

    1) Generera naturliga inlänkar.
    2) Erbjuda länkar från egna länknätverk.
    3) Bygga innehåll.
    4) Göra optimering av webbsajten lokalt.

    Där kan ju referenser vara lämpligt i varje fall. Åtminstone för de av tjänsterna som faller innanför Googles riktlinjer där optimering inte behöver döljas d.v.s. allt utom länknätverk.

  29. #29
    Joacims avatar
    Joacim Joacim är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    74
    Så klart att flertalet SEO-bolag använder "länknätverk", ett smidigt sätt att administrera många kunder med enkla metoder. Ett länknätverk behöver heller inte betyda "en-massa-orelevanta-länkar-i-rad-på-skräpsida" utan kan vara betydligt mer sofistikerat och ta hänsyn till relevans, c-nät, språk, uppdateringsfrekvens och så vidare, alltså precis som man gör det för hand fast effektivare.

    Att SEO-bolag inte snackar öppet om hur de jobbar med länkar är ju ganska självklart, det är ingen välgörenhet att driva företag. Sen tycker självklart alla SEO-bolag att deras länkar är de bästa.

  30. #30
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Citat Ursprungligen postat av stikkan_94
    fredrikmh: hur många butiksägare, restaurang ägare osv tror du skulle kunna sätta ihop en ordentlig kravspec.........?!?

    tror inte på den,,, då tror jag betydligt mer på det hans har föreslagit
    Jag menar att om du vill jämföra så måste du går djupare in på vad de egentligen gör. Det går inte att sammanställa i en liten ruta tillsammans med ett pris.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)