Resultat 1 till 9 av 9

SEO trender 2008

  1. #1
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Jag tycker det skulle vara kul att samla vad folk tror blir de väsentliga SEO-trenderna 2008. Från början hade jag tänkt att folk skulle skriva något som jag postade på min SEO blogg i signaturen.

    Men enklare är kanske att ni bloggar om det på era egna bloggar så länkar jag era blogginlägg. Skicka PM om ni gjort något sådant.

    Sedan kan vi se i slutet av 2008 kan vi se vem som hade mest rätt. Fast det lär bli svårt att tolka naturligtvis. Vissa saker är ju trivialt medan andra trender är svårare att se. Så flera faktorer behöver man ta hänsyn till i så fall.

    Kanske kunde man utse en jury som bestämmer vem som hade mest rätt. Och ha något pris om någon vill donera något.

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    eller så slutar vi snacka om våra respektive bloggar, och postar i forumet istället

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    eller så slutar vi snacka om våra respektive bloggar, och postar i forumet istället
    Jag upplever inte att jag är den som bidrar minst i forumet. Särskilt har jag bidragit med sådant som många andra väljer att hålla för sig själva därför att det har stort potentiellt värde.

    Om jag nu vill göra något kul på min blogg tycker jag inte du ska missa unna mig det.

  4. #4
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Jag upplever inte att jag är den som bidrar minst i forumet. Särskilt har jag bidragit med sådant som många andra väljer att hålla för sig själva därför att det har stort potentiellt värde.

    Om jag nu vill göra något kul på min blogg tycker jag inte du ska missa unna mig det.
    Jag håller med om att du bidrar mycket. Jag sa det jag sa med blinken i ögat som synes med.. Inte uber seriöst menat.

  5. #5
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av Björn
    Jag håller med om att du bidrar mycket. Jag sa det jag sa med blinken i ögat som synes med.. Inte uber seriöst menat.
    Jag tog inte illa vid mig.

    Dessutom har ju de flesta av er redan länkar från SEO-forum till era bloggar. Nu kan ni ju få det från min blogg även om jag inte tror att den värderas särskilt högt av Google. Men något ger det väl.

  6. #6
    SEO Friendlys avatar
    SEO Friendly SEO Friendly är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    9
    Ska vi kanske försöka hålla oss till ämnet? Jag tror att 2008 kommer att innebära mer personliga resultat i Google. Google Digg
    Senast redigerat av SEO Friendly den 2007-12-20 klockan 23:49.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Jag tror Att google kommer fortsätta med "Storstädnnigen" Och Bookmarks kommer att slå igenom i sverige, hitills har det varit lite undanskymt. Att det kommer vara ännu viktigare att variera sitt seo arbete.
    Hur tycker du ett företag som har ett 100 tal länkkataloger ska variera sitt sätt att arbeta med seo. Jag menar nu när google kommer röra om i grytan så länkkataloger har minimal effekt.

    Dom som redan sålt av sina länkkataloger har gjort det i rätt tid.

  9. #9
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    419
    Inför 2008 kommer flash att integreras mer och mer i internetpresentationer numera när google indexerar innehållet i flash. Vi har sedan ett år integrerat och utökat användandet av flash och anser att det handlar om estetiska lösningar och det har ju inte gått att erbjuda hotell eller hospitality websiter statiska websidor med tråkiga bilder.

    NU sätter vi fart med ytterligare integrationer där flash kommer bli en ny bas för fenomenala websidor och fantastiska animeringar där varken bredband eller sökmotorindexeringar sätter pinnar i hjulen varken för kreativitet eller SEO.

    Tack google...

    Michael Persson

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Visual Studio 2008
    Av Solutions i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 20:22