Resultat 1 till 10 av 10

Roligt test-Chansa på placering! :)

  1. #1
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Tänkte ge mig på ett litet test..

    Har slängt upp en väldigt läcker web 2.0 sida med minst sagt tvivelaktigt innehåll.. hxxp://www.freewebs.com/jobbjobbjobb/

    sidan kommer snart att ligga uppe under domänen: jobbjobbjobbjobbjobbjobbjobbjobb.se

    idéen är således att se hur högt en sida som denna kan komma i SERP:en på ett mycket konkurrentutsatt ord (43 100 000 träffar på stora G)

    SEO-arbetet kommer inte att vara vidare omfattande utan kommer att begränsas till katalog-registrering.

    Så.. min fråga är.. vilken placering kommer denna vackra sida att få?
    Senast redigerat av Jacob Jarnvall den 2007-10-25 klockan 02:51.

  2. #2
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Efter mycket bråk har det tydliggjorts att vi inte får länka till exempel. Utan bara till material om SEO så gör om länken.

    Annars tycker jag att det är ett intressant projekt. Det blir ett test av hur Google klarar av att sortera bort skräp. Dessutom får vi se vilka länkkataloger som är seriösa och inte accepterar sidan. Gjorde en bloggning om det:
    httpx://marknad.wordpress.com/2007/10/25/tvivelaktig-sida-ska-testa-google/

  3. #3
    Jacob Jarnvalls avatar
    Jacob Jarnvall Jacob Jarnvall är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Inlägg
    167
    Sorry, länken är ändrad. Får jag be om en gissning gällande position då Hans?

    Citat Ursprungligen postat av hans99
    Efter mycket bråk har det tydliggjorts att vi inte får länka till exempel. Utan bara till material om SEO så gör om länken.

    Annars tycker jag att det är ett intressant projekt. Det blir ett test av hur Google klarar av att sortera bort skräp. Dessutom får vi se vilka länkkataloger som är seriösa och inte accepterar sidan. Gjorde en bloggning om det:
    httpx://marknad.wordpress.com/2007/10/25/tvivelaktig-sida-ska-testa-google/

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av jacobjs
    Sorry, länken är ändrad. Får jag be om en gissning gällande position då Hans?
    Jag tycker att man ska få länka till exempel när det är seriöst. Den där länken tycker jag dock inte var det. Sedan överreagerade jag kring frågan tidigare. Jag gör det ca en gång per kvartal. Jag får alltid dåligt samvete kring det och försöker göra något bra till forumet för att kompensera efteråt.

    Dock ska ni veta att jag arbetar på mitt humör aktivt för att bättra det. Stress-skador från när jag arbetade med säkerhetsfrågor för en större organisation inom demokrati. Samt också depressioner vilka nu helt är borta sedan jag licens på Zyban från Läkemedelsverket.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Plats: 8 min gissning! det var ett festligt domännamn, sk bli kul att höra hur det utvecklar sig.
    Morgonpigg som alltid men hästarna kräver väl sitt. Fattar inte varför du inte gör någon sajt runt hästar. Intresset är enormt. På min bloggbild får jag mer trafik på hästar än hela bloggen i övrigt. 100 unika / dag.

    Men gissning är någonstans nedanför 100. Kanske neråt 300 - 400.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Korrigerar uppgiften till just nu 120 unika per dag efter kontroll. Riktigt bra besökare då den inte rankar bra. Inte heller har jag särskilt mycket material. Kanske sju bloggpostningar. Bilderna ligger på Flickr så de ger inget med Google Images. Det hela är ett mysterium.

    Tråkigt nog ligger den på Wordpress så några möjligheter att tjäna pengar på det finns ju inte där.

    Hur många unika besökare har på din hästsajt per dag respektive per sida på sajten och dag?

    Häst-besökarna är riktigt kommunikativa också. Kommenterar massor. Bode vara klockrent för dem som är intresserade av billigt innehåll. Exempel på det (vi ju inte får länka sökmotorvänligt så httpx blir) har vi bl.a. här:
    httpx://bloggbilder.wordpress.com/2007/05/24/bilder-pa-hastar/
    Samlade faktiskt allt bloggat om hästar och föl just nu på en sida och länkade den bloggvidd:
    httpx://bloggbilder.wordpress.com/2007/10/25/hastar-fol-foto-bild/

    Tja jag ska i alla fall göra en kommersiell djursajt. Har satt av 30 minuter dagligen för det. Mer krävs inte.

    Men PM:a över din hästsajt så ska jag länka den från bloggpostningarna om den är seriös.

  9. #9
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Hmm, var inte detta en tråd om gissa??, var jag hamnar, vi återgår till ämnet!
    Försökte bara vara social. Forum hör väl till sociala medier?

    Men vi kanske skulle göra lite vadslagning om hans rankning? Lite riskabelt för mig för du har ju möjlighet att länka upp honom om du är beredd att riska katalogerna. Men jag kan ta en chansning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Placering på google?
    Av Ted i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 17:47
  2. Test: Ersätta site-wide med enkel länk
    Av stereodee i forum Länkbygge
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 20:01
  3. Sidans placering Vs antal träffar
    Av creo i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 23:55