Resultat 1 till 8 av 8

SEO i framtiden?

  1. #1
    mmiioos avatar
    mmiioo mmiioo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Inlägg
    9
    Vad tror ni om SEOns utveckling i framtiden? SEO är på väg upp nu men hur ser det ut om 3år?

    Jag antar att Google hela tiden vill göra så att det är så naturliga sidor som möjligt som är i toppen av Google och som förtjänar det.

    Tror ni det blir svårare att optimera sin sida i framtiden? Kommer SEO som begrepp att försvinna eller kommer det fortsätta att växa sig starkt? Kommer SEO-företag att ha mer eller mindre att göra om 3år?

  2. #2
    Waldos avatar
    Waldo Waldo är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    226
    Jag tror och hoppas att google blir bättre att skilja på bra och dåliga sidor. Den seriösa sökoptimeringen kommer att vara mer aktuell än någonsin när sökroboterna lär sig att bli ännu bättre att skilja på skräp och relevanta sidor. Jag tror därför inte att det kommer bli svårare att göra en seriös optimering, genvägarna kommer nog att bli färre i framtiden.

    Däremot kan jag tänka mig att det blir svårare att ranka i framtiden när allt fler blir varse om vikten av att optimera sina sidor. I dagsläget så är ju vissa sökord fortfarande väldigt lätta att ranka på, det kommer nog att ändra sig när gemene webmaster inser vikten av titlar, länkar, urls etc.

  3. #3
    Tobiass avatar
    Tobias Tobias är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Miami
    Inlägg
    61
    är väl som tur är inte 100% att dom har kvar sin maktposition om 3 år

  4. #4
    Jan Sandahls avatar
    Jan Sandahl Jan Sandahl är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    174
    Alla kommer att ha lärt sig att det inte ska heta SEO, utan internetmarknadsföring, som subkategori till marknadsföring.

  5. #5
    ställans avatar
    ställan ställan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    114
    Nej Jan det kommer heta internetsmarknadsföring där marknadsföring är en subkategori till internetmarknadsföring

  6. #6
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Det kommer alltid heta SEO så länge datornördar befinner sig i branschen.

    Vem faen orkar säga internetmarknadsföring? värsta långa krångliga ordet, det är inte 1337.

  7. #7
    Simon Sundens avatar
    Simon Sunden Simon Sunden är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    92
    Finns otroligt mycket att kommentera här, så därför väljer jag att bara ta upp en viktigt punkt, nämligen den om universellt sök.

    Ask.com är riktigt duktiga på att ta tillvara detta och Google börjar också bli bättre på det.

    För den som inte vet vad universellt sök är det att sökmotorn implementerar andra typer av träffar än bara "vanliga" organiska sökningar. Det är videos, bloggar, börsinformation, företagsinformation, bilder, kartor etc. Många märker säkerligen idag av bilder och videos i sökresultatet på Google.

    Att optimera en sajt framöver kommer säkerligen inte bara att handla om det tradionella utan även att optimera allt det övriga så att de hamnar högt upp på sökmotorerna. Exempelvis så är det givetvis viktigt för företag att optimera och få sina videos/reklamfilmer högt synliga i sökmotorerna. Tidningar vill självklart ha sina nyheter synliga. Många sajter vill ha bilder väldigt synliga osv.

    På det sättet kommer det bli svårare, eftersom det är lite mer okontrollerbart.

    Att vara sökmotoroptimerare framöver kommer säkerligen innebär mer arbete rörande marknadsföring. Att koppla ihop hela sin marknadsföring med just sökmotoroptimering tror jag kommer att bli mer aktuellt framöver. Det tror jag är en viktig anledning till varför så många bolag idag väljer att sköta sin sökmotoroptimering in-house. Jämför man med UK och USA är andelen som sköter sin optimering in-house mycket större...
    Blogg: Joinsimon | Företag: Honesty

  8. #8
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Tidningar vill självklart ha sina nyheter synliga. Många sajter vill ha bilder väldigt synliga osv.
    Man kan ju undra efter alla turer om att Google inte får driva trafik till dem via sin Newstjänst. Man undrar ibland vad de tänker på.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Annonsformat, Webb, Framtiden
    Av Mats2255 i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 23:55
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 10:24
  3. MSN en positiv dunk i ryggen för SEO nybörjare
    Av Filhm i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 15:32
  4. Gmail visar hur Google tänker i framtiden?
    Av Anton Johansson i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 21:00