Resultat 1 till 3 av 3

Google adwords funderingar

  1. #1
    eastcupids avatar
    eastcupid eastcupid är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    9
    Hej där har precis anslutit mig till Goggle adwords men är lite osäker på vissa saker. Jag har skapat 3 olika konton för tre olika språk och det verkar fungera jättebra på vår ryska annons som ger oss minst 70 besökare om dagen. Problemet är bara att det verkar som google övertrasserar vår dagliga budget. Vi har satt en buget på 35 kr per dag och nu är den uppe i 41kr för idag. Funderar på om google tar pengar från föregående dag då vi bara hade 15kr i kostnad? Någon som vet...

    Andra frågan jag har är angående vår svenska annons som inte syns. Jag strtade först en annonskampanj som fungerade men så ville jag prova en variant så jag lät google kära bägge under samma kampnaj. Efter ett tag bestämde jag mig för den ena och tog bort den andra men då fungerade ingen av dem. jag valde tillslut att avluta kontot och skapade ett nytt (kanske dumt) skapa en ny annons, den står som aktiv men den visas inte.. Vad kan felet vara? Jag har sänt ett brev till Google men väntar mig inget svar i första taget...

    Hoppas på andra här som har erfarenhet... mvh johan!

  2. #2
    thorms avatar
    thorm thorm är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    18
    Andra frågan: Gissar att du måste betala mer för klicken.

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Ser att ditt inlägg har några veckor på nacken men jag testar att svara i alla fall.

    Första frågan: Om man använder sig utav 30 dagars budget och sätter ett maximalt tak per dag kan google vissa dagar övertrassera dagsbudgeten, men kommer inte att spendera mer än vad du satt som budget för dina 30 dagar. Detta kan bero på att det under vissa dagar inte kommer att vara möjligt att spendera din dagsbudgeten på grund av för lite sökningar helt enkelt.

    Andra frågan: Svårt att säga. Låter som om det kan vara som thorm säger, men då brukar det synas i adwords kontrollpanel att vissa ord är inaktiva för sökning.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Tips. Gratis adwords. Google kör kampanj igen!
    Av Nisse i forum Google AdWords
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-11-06, 17:12
  4. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:47
  5. Google Adwords
    Av Elias KAI i forum Google AdWords
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 03:22