Resultat 1 till 10 av 10

Nästa "Googledans"

  1. #1
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Någon som vet någonting om när nästa googledans kommer att genomföras. Vi är ett par stycken som spånat på det men vi har endast kunnat räkna ut att Googles nästa dans "rimligt vis" bör ske om 4 dagar.

    Någon som vet något mer konkret?

  2. #2
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]
    Senast redigerat av Tina Isola den 2007-11-02 klockan 21:22.

  3. #3
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Nästa uppdatering av index! om vi ska vara klarspråkiga då!

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Menar du uppdateringen i serpen?
    Om det är den du syftar på sker det hela tiden, varje dag, varje timme, varje minut året runt.

  5. #5
    MattiasNs avatar
    MattiasN MattiasN är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    680
    Uppdateringar sker som Urban skrivit hela tiden. Men ibland tycker jag att man kan känna av att man blir lite extra granskad under en period.

    Om det är domänen som granskas eller om det är sökordet/en som står under granskning vet jag inte men det kan stutsa en hel del.
    Hogia [Jobb] :: Morlanda Scoutkår [Fritid]

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo visst MattiasN en sådan större granskning är väl den som nyligen inträffade i samband med PR-uppdateringen i toolbaren som det står lite om här
    .
    För övrigt så studsar det en del i serpen. Ju fler sidor man håller koll på desto mer ser man att det hela tiden är konstanta rörelser, inte så stora men det rör sig en del. Nu menar jag förändringar som inte har är en direkt effekt av insatta åtgärder eller uppdateringar på en sida.
    De första månaderna för en ny sida kan vara en riktig berg och dalbana.

  7. #7
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Har precis kontrollerat från ett antal olika IP-adresser och får olika resultat beroende på IP när jag sökningar på Svenska Google.

    Så att säga att Google-dance inte existerar måste jag nog få säga är fel.
    Diffar på 2-3 placeringar för en del av mina sidor som mest. Vilket inte är så extremt mycket men fortfarande så märker man att Google's datacenter inte alltid är i synk.

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo visst men det är väl det som jag skrev om i mitt senaste inlägg i den här tråden. Även om jag inte använde det ordet.

  9. #9
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Har precis kontrollerat från ett antal olika IP-adresser och får olika resultat beroende på IP när jag sökningar på Svenska Google.

    Så att säga att Google-dance inte existerar måste jag nog få säga är fel.
    Diffar på 2-3 placeringar för en del av mina sidor som mest. Vilket inte är så extremt mycket men fortfarande så märker man att Google's datacenter inte alltid är i synk.
    Jag håller med dig! det konstiga är att det kan ta över två veckor innan sidtiteln på sidan uppdaters! jag hade "hem" som titel på en sida, ändrade sedan den till "Reklambyrån VISOSCAND" men den uppdateringen har inte synts till än i googles register. Sedan så är min gammla sida med gammalt material fortfarande högt upp i serpen om jag tex söker på visoscand! Trots att det var två månader sedan den helt bytte innehåll och inte har kvar undersidan viso.se/k.asp!

    Så om google påstår att de uppdatera serpen varje dag så är jag inte beredd att hålla med där! Googledance finns i mina ögon kvar på det viset!

  10. #10
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om sidtiteln tar en vecka eller två månader på sig att uppdateras har ingenting med någon form av Google dans att göra.
    Det beror på sidan i sig, Trust, inlänkar, uppdateringstakt på sidan, osv.
    Det har i sin tur inget att göra med hur ofta Googleboten besöker din sida.
    Många av oss här i forumet har bloggar. Det kan ta ungefär 15 minuter så är titeln uppdaterad och sökbar i Google.
    Google uppdaterar som sagt varje minut och det är inte speciellt svårt att ta rätt på om man vill veta.
    Skulle råda dig till titta lite mer i det här forumet. Du kan börja med det här inlägget

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. ta sig upp i serpen svårigheter till nästa nivå
    Av Urban G i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 16:51