Resultat 1 till 10 av 10

Metataggen

  1. #1
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Följande metataggar beskriver när sidan är skapad, och senast redigerad osv. Det är ju inget konstigt med det. Min fråga är, underlätta dessa metataggar någonting rent SEO mässigt? Och är det lönt att slänga in sådana taggar?

    <meta name="creation_date" content="Tue, 25 May 1999 16:12:00 GMT" />
    <meta name="LAST-MODIFIED" content="Mon, 25 Jun 2007 16:03:37 GMT" />
    <meta name="REVISED" content="Mon, 25 Jun 2007 16:03:37 GMT" />

    Vore kul å se vad ni säger! [Bortmodererad text p g a artikel med smutskkastning av annat SEO-företag]
    Senast redigerat av whyld den 2007-11-07 klockan 09:33. Anledning: Bortmodererad text p g a artikel med smutskkastning av annat SEO-företag

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Då det gäller den artikel som du länkar till så lämnar jag inte mycket för övers till dem som postar om konurrenter i egen blogg utan att tillåta kommentarer.

    Jag tycker att det är fult att gömma sig på det sättet när man kritiserar sina konurrenter. Oavsett om tipset kommit anonymt eller ej.

    Vad gäller dina metataggar så är mina erfarenhet att det inte påverkar ranking eller indexeringstakt om man ser till att dessa hela tiden säger att innehållet alltid är nytt. Dock finns det vissa som hävdar att korrekt användning av dessa kan ha påverkan på trustrank, vilket inte låter helt tokigt, men ännu har jag inte sett några konkreta bevis för att så skulle vara fallet.

    Men man upphör aldrig att förvånad av vilka små detaljer som kan påverka trustrank.

  3. #3
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Nä jag menade nog trusten, blev lite fel där. Men kan man rent tekniskt hävda att ens sida är skapad tex 1999 och få åldersförtroende genom det? Google borde väl se att det är fel eller??

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av parisian
    Nä jag menade nog trusten, blev lite fel där. Men kan man rent tekniskt hävda att ens sida är skapad tex 1999 och få åldersförtroende genom det? Google borde väl se att det är fel eller??
    Google slår upp när sidan är registrerad och utgår från det datumet. Finns flera whois-tjänster man kan använda för att kontrollera sånt. Så att försöka bakåt datera en sida och tro att Google går på sånt då bör man kanske testa en annan bransch. Google är smarta det är bara att inse

    Användandet av meta-taggar ska vara för att underlätta och erbjuda korrekt information annars kan man låta bli dem. Rent SEO-mässigt så har jag alltid känt att man kan strunta i allt utom description och keywords, resterande taggar är till för andra robotar än sökmotorernas.

  5. #5
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Domänen registrerades 2000-11-08 men är det egentligen något som hindrar att filen skapades redan i maj året innan?

  6. #6
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Domänen registrerades 2000-11-08 men är det egentligen något som hindrar att filen skapades redan i maj året innan?
    Nä filen kanske är skapad då, men det är ju första dagen den är ute på webben! Borde ju vara så rent logiskt lr?

  7. #7
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    taggen heter ju inte "first_visible_online"

  8. #8
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Nä de e ju sant. Men då kan man ju rent teoretiskt sett lägga till den metataggen på sidan, , , för det kan ju vara så att min sida är skapad 1999 men jag regga domänen 2006

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Ja det är klart du kan. Frågan är om du vinner någon Trust på det? Troligen inte, snarare tvärt om isåfall.

  10. #10
    parisians avatar
    parisian parisian är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Jönköpings län
    Inlägg
    144
    Citat Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
    Ja det är klart du kan. Frågan är om du vinner någon Trust på det? Troligen inte, snarare tvärt om isåfall.
    Nä det är ju de som är frågan! Klart de är ju ett företag som är duktiga på sökoptimering! De kanske ha den taggen av ren taktik,, kanske är bra ändå. Jag vet inte, har aldrig sett sådana metataggar förut!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)