Resultat 1 till 4 av 4

Problem med description för min sajt

  1. #1
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Hej!
    Har ganska stora problem med en sak i min sajt just nu som är byggd i Joomla. Problemet jag har är att jag får descriptions på varje nytt inlägg eller ny del av sajten som ser i princip exakt likadana ut. Istället för att plocka delar från texten när de ska upp på google som description plockar de mina menyer istället. Alltså ser alla descriptions i google ut ungefär så här:

    Odds, Betting och Spel. Increase font size; Default font size; Decrease font size. Hem · Spelförslag · Matchanalyser · Spelskola · Forum · Bettingnyheter
    Någon som vet något bra sätt hur jag ska lösa detta problem?

    Tack på förhand
    Mvh
    Pontus Karlsson
    Senast redigerat av Pontus Karlsson den 2007-11-12 klockan 00:38.

  2. #2
    Nikke Lindqvists avatar
    Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm, Sverige
    Inlägg
    643
    Sökte på strängen du postade och det ser ju ut som om du har löst det tillfälligt, men att du nu får samma description på alla sidor. Det är heller inte bra.

    Jag tycker att det ser ut som om din implementation försökte lägga de första tecknen från sidans textyta i Description, men att detta fält innhöll kod. Och då spricker det ju förstås. I så fall måste du först strippa ut all html och allt javascript och css från koden.

    Av en Google-sökning att döma så verkar det som om det kräver lite hack och att det finns fler som har haft problem med detta i Joomla.
    http://www.google.com/search?q=jooml...er+description

    Jag skulle nog, om jag var du, hellre strunta i att ha någon description alls än att använda samma description-text för alla sidor.

    Många WordPress-bloggar klarar sig utmärkt utan description-text, men det är förstås bättre att ha en unik text på varje sida.

  3. #3
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Jag provade det igår att stänga av description funktionen för man gillar inte att an har lite över 200 artiklar som alla har exakt samma description. Jag återkommer när jag sätt hur det fungerar.

  4. #4
    Pontus Karlssons avatar
    Pontus Karlsson Pontus Karlsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    53
    Hej har nu fått ett nytt problem med samma sida. Jag har haft SEF och det har funkat bra men sen så var jag inte i ftp-programet och tog bort lite gamla andra saker. I samma ögonblick råkade jag ta bort .htaccess filen och nu funkar det inte med SEF's någon som vet något bra sätt på hur jag kan lösa det?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Description från mindre katalog
    Av daniel_ i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 11:57
  2. Nyligen uppkomna problem med metataggar
    Av Gustav i forum Optimering
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 09:10
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 14:45
  4. Länkbyte med bil och årstid/väderrelaterad sajt
    Av Anton Johansson i forum Länkbyten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 18:26
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23