Resultat 1 till 5 av 5

Betalt per klick i adsense?

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hej.

    Vad är det som styr hur mycket man får per klick i adsense?

    Innan fick jag typ 1-2 kronor per klick, men nu är det så att jag ibland inte får mer än 20-30 öre per klick.


    Tack,
    Philip

  2. #2
    Björns avatar
    Björn Björn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    301
    Det räknas ut på grundval av många olika faktorer. Men primärt hur mkt som bjuds per ord och vilken typ av trafik som det rör sig om (tex är viss trafik mer åtråvärd, och annan generellt skräp).

  3. #3
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Sök på "smart pricing" på Google.

    Av egen erfarenhet så kan jag säga så mycket som att man får bättre betalt per klick om man inte enbart har trafik från Google som klickar på annonserna. Detta behöver förvisso inte gälla för alla webbplatser, men jag har i alla fall upplevt det.

  4. #4
    Daniels avatar
    Daniel Daniel är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    147
    En faktor som också spelar in är kvaliteten på den trafik du levererar till annonsören (exakt hur Google mäter detta är delvis höljt i dunkel). Om du levererar "dålig" trafik som inte köper något, knappt spenderar någon tid på annonsörens sida osv. kan du med andra ord få mindre betalt för din trafik.

  5. #5
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av Daniel
    En faktor som också spelar in är kvaliteten på den trafik du levererar till annonsören (exakt hur Google mäter detta är delvis höljt i dunkel). Om du levererar "dålig" trafik som inte köper något, knappt spenderar någon tid på annonsörens sida osv. kan du med andra ord få mindre betalt för din trafik.
    Kan detta tänkas vara kopplat mot de olika mätscript/mätverktyg som erbjuds de som kör adwords? Har själv aldrig lagt upp en adwords kampanj men vet att det finns så man kan mäta antal avslut samt ett medel i pris per avslut eller något liknande?

    Om det stämmer så kanske man kan vaska lite intressanta Internet Fastigheter att lägga lite pengar

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bidvertiser Adsense alternativ funkar.
    Av Marcus Westberg i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 02:01
  2. Blogg Adsense
    Av Peder Molin i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 16:43
  3. AdSense: Ogiltiga klick?
    Av Jim Westergren i forum Övrigt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-14, 17:36
  4. Branscher som betalar bra per klick (adsense)
    Av Niklas i forum Sökordsanalys
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2006-06-27, 13:11
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23