Resultat 1 till 9 av 9

Affiliateprogram?

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag är på jakt efter svenska affiliateprogram som samarbetar med banker. Kan t.e.x inte hitta GEmoneybanks affiliateprogram någonstans, men ser att flera marknadsför dem, så det måste finnas.

    Någon som vet?
    Senast redigerat av Urban G den 2007-11-13 klockan 22:33. Anledning: Avlänkat enligt reglerna

  2. #2
    Joacims avatar
    Joacim Joacim är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2006
    Inlägg
    74
    Börjar med ontopic; Har du kollat runt på tradedoubler.se, affiliator.se, zanox.se och double.se? Kan finnas där. Tradedoubler har iaf några bra låneaffiliates.

    Offtopic; Varför tar du bort länken helt Urban? Vet inte vart den gick med hade gärna sett hans sida för att kunna rekommendera någon. Detta börjar kännas som ett polisforum (lite typiskt svenskt).

  3. #3
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Tack för ditt svar!

    Ja, jag deltar redan i Tradedoubler, Double, Zanox, Agentinteractive och Adfair

    Vet att det finns fler låneinstitut som använder sig av "mindre" affiliateprogram, men hittar de inte.
    Ska kanske prova att kontakta företagen direkt och fråga.

    Eftersom länken till min sida alltid raderas på detta forum så beskriver jag som så att, sidan heter Lånakuten, och adressen är samma som namnet, fast med a iställer för å och med .se på slutet

    Mvh
    Maria

  4. #4
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Kolla med grabbarna på affiliate-forum.se. De om några har koll på olika affiliate program.

  5. #5
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Kan också vara så att de köper sina annonsplatser utan att använda något affiliate-nätverk?

    Många sidor lägger upp "annonsera här" varianter för att söka annonsörer till sina sidor och det känns inte helt omöjligt att större företag har en marknadsavdelning som går den vägen. Verkar iofs lite långsökt men man vet aldrig.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Eftersom jag fick en direkt fråga av Joacim skall jag svara också.
    Vederbörande postade en sökmotorvänlig länk med ankartext vilket inte är i överstämmelse med reglerna. Tog bort den och påpeka i ett pm vilka regler som gäller.
    Strax efter dubbelpostade personen inlägg med sökmotorvänliga länkar i, dock annan ankartext. Att då ta bort dem också är rätt så naturligt.
    Visst kunde ha avlänkat och skrivit om länken första gången det kan jag tillstå. Men verkligen inte andra och tredje gången.

  7. #7
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Förstod inte riktigt allvaret i detta med att lägga in sin länk? Har bara sett att (nästan alla) inlägg jag läst har sin länk inbakat i sitt namn i signaturen, och trodde att man gör så här.
    Men för mig kvittar det med länk eller inte.
    Jag vill bara ha hjälp med mina frågor.

    Så Sorry

  8. #8
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Ok ingen fara skulle som jag skrev kanske ha skrivit om länken första gången enligt reglerna, och inte tagit bort den helt, då hade den sett ut så något så här: www. lanakuten.se

  9. #9
    jakes avatar
    jake jake är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    75
    Genom come & stay kan du marknadsföra folkia, lendos (mikrolån) och comboloan (bolån)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Affiliateprogram för att sälja domännamn?
    Av webguide i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 14:06