Resultat 1 till 11 av 11

Förlorar platser på google, varför?

  1. #1
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Hej!

    Varför har google tagit bort mig från ett sökord? Jag låg enligt "top 1000 keyword posision check" på plats 250 igår, men nu finns jag inte ens med bland de 1000 första. Jag har alltså tappat ca 750 platser.

    På mina andra sökord ligger jag fortfarande kvar på samma plats som innan.

    Tack,
    Philip

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Ibland är jag inte heller med. Och ibland ligger jag bra till.
    Jag har kollat på vårt primära sökord på engelska, och låg på plats 175 igår, i morse var jag inte med, men vid lunch var jag på plats 172.

  3. #3
    lexanders avatar
    lexander lexander är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    49
    Ahaja. Okej! Skönt att höra att man inte är ensam, och då är detta säkert normalt!

  4. #4
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458
    Just nu tror jag det studsar väldigt mycket. Min miljöbils sida har studsat runt en hel del och det verkar att det jag rankar långt bak på har studsat mest medan ju närmre toppen jag legat ju mindre har studsandet varit. Kanske ren tillfällighet eftersom det bara rör 1 sida.

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Citat Ursprungligen postat av Feldon
    Just nu tror jag det studsar väldigt mycket. Min miljöbils sida har studsat runt en hel del och det verkar att det jag rankar långt bak på har studsat mest medan ju närmre toppen jag legat ju mindre har studsandet varit. Kanske ren tillfällighet eftersom det bara rör 1 sida.
    Japp. Det studsar en hel del för en av mina siter just nu. Hoppas att det håller i sig som den ligger just nu. I så fall kan man fira i helgen

    Har i princip gått från ca 6 - 7 plats till 1 - 3 plats på samtliga sökfraser som jag övervakar lite extra noga.

  6. #6
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Jo men det brukar alltid studsa rätt så ordentligt när en sida är ny eller om man sätter igång en mer aktiv optimering för en gammal sida.
    Lite mindre studsar högre upp men platser från 100+ där brukar det alltid röra sig i kraftiga ryck.
    Dessutom kan enskilda sidor på en webbplats falla ut helt och andra kan vara helt opåverkade.
    En sida som ligger på plats 1 eller 2 i Google kan även för gamla webbplatser helt försvinna och komma tillbaka efter någon vecka.
    Om de bara är tillfälligt borta kan man testa genom att söka på sidor på svenska ligger den kvar där så kommer den tillbaka snart.

    Jag brukar ha tumreglen att rör sig sidan under en aktiv optimeringsperiod är det bra, oavsett om det är uppåt eller nedåt. Men rör den sig inte då är det inte bra.

  7. #7
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Sedan har vi ju söndags-SEPR:arna också som åtminstone jag alltid tar mig en titt på

  8. #8
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  9. #9
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Citat Ursprungligen postat av Urban G
    J
    Om de bara är tillfälligt borta kan man testa genom att söka på sidor på svenska ligger den kvar där så kommer den tillbaka snart.
    Om sidan inte är på svenska då? Till exempel jobbar jag för tillfället mest med den engelskspråkiga delen av sajten, eftersom vårt primära sökord är betydligt mer konkurrensutsatt på engelska.

  10. #10
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Vad är det för speciellt med söndagar?? Jag brukar köra när jag är nyfiken tidigt på morgon, vid 5 brukar ge en annan siffra än på eftermiddagen.
    Nu verkar det borta av någon anledning. Men i åtminstone ett år visade Google SERP:ar som beräknades från flera aspekter på äldre data. Troligen för någon form av jämförelse.

  11. #11
    Anti Turmoils avatar
    Anti Turmoil Anti Turmoil är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    38
    det studsar en hel del, ligger just nu på plats ett på mitt sökord så det får gärna fortsätta såhär. Utav 1 900 000 sidor är jag den första och det är skoj

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Google & sidor som givit felmeddelanden
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 18:57
  3. Att ha hemsidan hos Google, ur SEO synpunkt?
    Av Susann Stjernborg i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:28
  4. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  5. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22