Resultat 1 till 8 av 8

Vad räknas som "bra" besöksantal?

  1. #1
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Altså ju mer desto bättre är ju bra
    Men vad är det minsta man bör ha för att börja ta betalt för tjänster osv.
    Min sida som jag la ut för 4 veckor sedan, är nu uppe i ett jämnt flöde. ,med ca 2500 besökare per dag, varav ca 600 är unika per dag. Är detta bra?
    Javisst är det bra, men är det BRA?

  2. #2
    webguides avatar
    webguide webguide är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    888
    Det beror ju på inom vilken bransch (nu har du sagt det men), inom vissa branshcer skulle det kunna räcka med ett par besökare/dag.

    Men om du verkligen har 600 unika/dag efter 4 veckor så är det ju bra (bra, bra alltså)!

    PMa gärna urlen, intressant att kolla på...

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Det man sedan ska tänka på är vilken typ av marknadsföring man gjort för siten. Har man inte gjort mer än att länkat in till den nya siten från en annan site för att få med den i sökindexen så är ju 600 ub/dag mycket bra. Har man däremot köpt marknadsföring så tycker jag det inte är speciellt bra. Man undrar då vad som händer när man slutar marknadsföringen. Försvinner då alla besökare ... dvs, är man beroende av marknadsföringen för att hålla uppe dessa 600 ub/dag

    cya,
    /PatrikB

  4. #4
    Maria Ss avatar
    Maria S Maria S är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2007
    Inlägg
    106
    Jag har inte köpt marknadsföringen (ännu), bara hamnat bra till på rätt sökord i Google och Eniro.
    Men ändå är min pagerank ännu noll, det förstår jag inte hur det räknas som riktigt

  5. #5
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Den PR som du ser i Google Toolbar uppdateras inte i realtid. Det kan gå ganska lång tid mellan uppdateringarna. Om jag inte minns helt fel så brukar det vara ca 3 - 4 månader. Den senaste gjordes ganska nyligen och tog dessutom ovanligt lång tid. Troligen beroende på de bestraffningar som delades ut i till siter som säljer länkar.

  6. #6
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Tycker man ska kolla lite på avvisningfrekvensen också. Kommer besökare till din sida och vänder i dörren? Då är besökarna inte av något värde. Det krävs ju att man levererar någon form av material/tjänst som tillfredsställer besökaren förväntningar. En återkommande besökare alternativt en besökare som inte vänder i dörren.

    Givetvis kan inte en "hästsajt" passa alla, men å andra sidan ska man då inte optimera för orelevanta söktermer. Det svåra tycker jag inte är att skaffa besökare, snarare att "fånga upp" besökarna. Det är svårt att tillfredsställa alla inom ett område även om man försöker.

    Jag försöker tänka långsiktigt, alltså inte bara rena informationssidor med enbart artiklar.

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    daniel_s avatar
    daniel_ daniel_ är inte uppkopplad Behöver bekräfta sin e-postadress
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    98
    Citat Ursprungligen postat av ponting
    Jag brukar räkna Unika Besökare som lite Xtra, sådana som går längre änsidan 1 gillar jag, då har jag gjort ett bra jobb,stannar dom på index då har jag gjort en dålig sajt(?).
    Det beror ju på i vilken grad det sker. På min bästa sajt är det 70% som går vidare. Jag tycker det är bra med tanke på att 95% av mina besökarna kommer från sökmotorer. Dessa 30% som återstår är ju nödvändigtvis inte heller värdelösa, de kan ju faktiskt ha hittat det dem sökte när de besökte min sajt.

    Statistik handlar inte bara om UB, det handlar om relevanta UB. Mervärde är A och O, enligt mig. Jag menar, vad ska jag med en orelevant besökare till?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 12:08
  2. Vilken pagerank räknas?
    Av Frukt i forum Länkbygge
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-21, 13:21
  3. Räknas länkar i RSS ?
    Av Marcin i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 21:13