Resultat 1 till 4 av 4

Vad sysslar Google Adsense med?!

  1. #1
    Jines avatar
    Jine Jine är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Hej!

    Min historia började för nån månad sedan då jag dyker in på en av mina sidor för att kontrollera mailen, samt diverse blogkommentarer.
    Då ser jag att alla adsense annonser är numera bara vita rutor?
    Konstigt då jag inte ens hade AdBlock aktiverat?

    Jag forskar vidare och upptäcker då att mitt adwords konto är inaktiverat på google.com.

    Jag skriver då ihop ett längre mail och postar till google. Inom ett par DAGAR? (Segare support än comhem?) får jag ett svar där dom hävdar att jag tydligen inte fått deras mail dom skickat ut. (Jag använder Google Apps, via deras servrar.)

    Dom hänvisar då till deras lilla FAQ om ogiltiga klick samt påstår att det är det som är fallet.
    Visst, det är väl begripligt - shit happens.

    Men nu till det lilla lustiga, jag svarar igen på deras mail och undrar lite vad jag skall göra åt det, samt efterfrågar mer information om fallet, så jag kan utesluta och stoppa dessa "ogiltiga klick"
    Sen blir det tyst. Jag mailar åtaliga gånger och undrar vad som hänt, dock utan svar.

    Det dröjer hela 1 månad innan svar slutligen kommer, och där möts man av..
    - Ett tvär nej. "Detta för att skydda annonsörer.." Jaaha? Hur behandlar dom då sina andra kunder - som gör annonseringen möjlig? Vad skall jag göra åt problemet, jag har ju inte ens tillgång till infromationen om vilka dagar det handlar om!?

    I detta mail hänvisar dom även till en länk till "Överklagning av inaktiveringen" som jag tydligen fått? (Jag har aldrig hörtalas om den) Som tur kan jag hantera GOOGLE iaf - och letar då rätt på länken.
    Och ungefär där nånstans är vi idag, då jag överklagade beslutet för några timmar sedan.

    Jag har nu tappat respekten för google Adsense helt, hurfan behandlar dom sina kunder egentligen?
    Dessutom, pengarna som låg sparade på kontot, runt 150 USD är givetvis också borta. Ingen direkt jättestor summa, men grymt irriterande iaf.

    Vad ska jag göra? Nån annan som varit med om liknande?
    Är verkligen ett av världens största internet sidor såhär oseriösa?

    mvh Jim Nelin

  2. #2
    Andreazzs avatar
    Andreazz Andreazz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    61
    I en tråd på WN hittade jag en länk till Internetworld som tar upp detta ämne.

    Tråd på WN och Internetworlds artikel.

  3. #3
    Jines avatar
    Jine Jine är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    11
    Suck, jag googlade lite och detta var tydligen ett vanligt problem..
    FuckAdsense then... Im going home.

    Tack för länkarna!

    mvh Jim

  4. #4
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Google vill inte lämna ut uppgifter om vad det är du gjort fel, vilket avslöjar deras metoder för att hitta fel och Google vill inte att dessa kartläggs, vilket i sig skulle innebära att bedrägerierna skulle öka.

    Så det är för att skydda alla och de bryr sig inte så mycket om några få/små publishers får sig en knäpp på näsan.

    Orättvist kan man tycka men Adsense är ingen rättighet även om jag gärna skulle vilja se det så

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-09-13, 21:49
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 08:09
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 14:22
  4. Google adsense
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 04:14
  5. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-19, 09:23