Resultat 1 till 12 av 12

Bra webhotell med servrar i USA?

  1. #1
    miraclesincs avatar
    miraclesinc miraclesinc är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    38
    Vet ni något bra/billigt webhotell med servrar i USA?

  2. #2
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Wopsa.se

    Jag har bara goda erfarenheter av dem i alla fall. Priset är rätt behagligt det med.

  3. #3
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    Vi använder http://weblog.textdrive.com/ för Nyfikenvital (httpx://www.nyfikenvital.org). Fungerar perfekt. Snabb support och klarar stora trafiktoppar utan annat än minut-problem och kräver ingen extra kostnad för det. Har trots lite längre ping snabbare respons än alla svenska webbhotell som jag tittat på i motsvarande prisklass.

    Köpt numera av http://www.joyent.com vilket givit ytterligare några fördelar: ännu snabbare supportsvar och bredare lösningar. Både innan köpet och nu så har du riktigt bra grejer i serverhallen och detekterar automatiskt och snabbt problem via bred redundans.

    Dessutom inga reborn christians vilket jag av och till hade problem med för Textdrive då jag tenderar att understryka vad jag vill ha väldigt tydligt när jag anser att en leverantör missköter sig. Ord som hell och liknande var känsligt för dem.

    Jag har en tämligen speciell syn på leverantörer som hänger kvar sen jag skrev för IDG då leverantörerna var på en och tjatade om möjligheter att få in material. Leverantörer ska hållas korta.

  4. #4
    hans99s avatar
    hans99 hans99 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 588
    En till födelar med att driftsätta i USA är säkerhetsaspekten. De ligger längre fram än i Sverige.

    Vidare har vi ju under året fått flera indikatationer, sanning, lögn eller missuppfattningar, att vissa aktörer agerat ogentligt kring detta. Är du driftsatt i USA kan sådant tolkas som terrorism vilket i princip innebär att de råkar illa ut om medarbetare i företaget eller en f.d. sådant besöker i USA och varit inblandad.

    Det samma kan gälla vissa länder i militärallians med USA. Ett sådant är UK. Någon som tipsar och för över bevis till avsedda ambätsmän där om företag som agerat "olämpligt" här kan innebära att företaget råkar riktigt illa ut. Ytterligare sådana länder är Spanien och Israel.

    Faktiskt kan detta även gälla när du är driftsatt i Sverige men angriparen utnyttjat t.ex. en öppen proxy i USA. Även om svenskar har ett visst skydd jämfört med medborgare i vissa andra länder ska sådana eventuella brottslingar räkna med flera månader upp till några år innan de kan lämna USA. Mindre troligt är långa fängelsestraff eller om det varit mer "blodig" terrorism internering på ombestämdhet.

    Ytterligare som resultatet kan blir:
    1. Även om man angriparen inte besöker USA men utnyttjar tjänster i USA kan problem uppstå.
    2. Även efter medborgaren eventuellt släpps är besök till USA i framtiden uteslutet liksom vissa associerade länder.
    3. Vidare att amerikanska företag inte gör affärer med aktören där personen var anställd, angriparen eller nytt företag där personen är anställd.

    Det gäller på obestämd tid och troligen för all framtid. Hur långt sådant här går varierar dock kraftigt från fall till fall.

    USA lägger inte fingrarna i mellan när det gäller de här frågorna.

  5. #5
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  6. #6
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    533
    Som Tina sa så är servage.net/com ett bra alternativ. (Dock så ligger servern på mitt Servage konto i Tyskland) Det kanske går att få USA server nu.
    Sen gillar jag godaddy.com också, har aldrig haft problem där.

    Hostgator.com kan vara värt ett besök också om du behöver c-panel.
    Jobbar på Bråth.se - Min blogg

  7. #7
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Åre
    Inlägg
    1 046
    [Detta inlägg har raderats enligt krav från Tina. Läs mer.]

  8. #8
    impresos avatar
    impreso impreso är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    104
    Har också många webbhotell. Ett från USA som jag kan rekommendera är JKA Hosting Obegränsat med domäner och databaser för under 30 spänn i månaden. Kontrollpanelen är lätt att hantera och man måste inte hålla på och skicka mail varje gång man vill koppla på en ny domän

  9. #9
    Samuel Sylvanders avatar
    Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    65
    Citat Ursprungligen postat av impreso
    Har också många webbhotell. Ett från USA som jag kan rekommendera är JKA Hosting Obegränsat med domäner och databaser för under 30 spänn i månaden. Kontrollpanelen är lätt att hantera och man måste inte hålla på och skicka mail varje gång man vill koppla på en ny domän
    Jag har använt www.seohosting.com och aldrig haft problem. Det är lite klurigt att sätta upp det hela men när man väl är igång så är det inga problem. Det är inte direkt billigt dock men för att avgöra om det är ett bra hotell eller inte så måste man veta vad du ska hosta.

  10. #10
    monkey businesss avatar
    monkey business monkey business är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    120
    Hostgator.com

    Används för ett projekt med 15-talet sidor, fungerar väldigt bra.

  11. #11
    Mackans avatar
    Mackan Mackan är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    27
    Har haft Reseller hosting hos hostgator.com i ett par år och är mycket nöjd. Har ingen sajt med riktigt tung trafik där så jag kan inte uttala mig om det, men är mycket nöjd med drift, stabilitet och snabb support via chat. Upplever att man får mycket funktioner för pengarna. Prisvärt med andra ord.

  12. #12
    SEOgeeks avatar
    SEOgeek SEOgeek är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    37
    Jag har kollat väldigt många amerikanska webbhotell. Jag har själv Lunarpages och är nöjd med dem. Det har nog aldrig varit nere, däremot är pingen lite seg iom att det är många hopp från Sverige.

    De är ungefär som Hostgator, som jag faktiskt funderar på att skaffa snart.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svenska Webbhotell
    Av Magnus i forum Övrigt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 15:55
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 09:09
  3. Svar: 37
    Senaste inlägg: 2007-06-25, 07:53
  4. Webhotell för phpLD?
    Av Marcin i forum Kataloger
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:27
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 04:12